יום אחרי הפיגוע בבאר שבע שבו נרצחו ארבעה בני אדם על ידי ישראלי מהיישוב חורה, כינס הערב (רביעי) ראש הממשלה נפתלי בנט את צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית.
בפתח דבריו בדיון אמר ראש הממשלה: "אני רוצה לשבח פה, שוב, את שני האזרחים שפעלו בתושייה ובאומץ ופשוט הצילו חיים. מגיע להם צל"ש, לא פחות מצל"ש. על התושייה, על החתירה למגע. כך צריך לפעול כל ישראלי מול פיגוע טרור.
"כוחות הביטחון פועלים כדי להגיע לכל מי שהיה לו קשר, ישיר או עקיף, למחבל. כל מי שסייע, היווה השראה, הסית, שיתף פעולה - נגיע אליו. ליבנו עם משפחות הקורבנות - משפחת יחזקאל, משפחת יצחק, משפחת יחבס, ומשפחת קרביציקי. יהי זכרם ברוך". שני האזרחים שנטרלו את המחבל הם תושב הר חברון ונהג אגד ארתור חיימוב.
4 צפייה בגלריה
  ארבעת הנרצחים בפיגוע
  ארבעת הנרצחים בפיגוע
ארבעת הנרצחים בפיגוע


מוקדם יותר היום האריך בית משפט השלום באשקלון את מעצר שני אחיו של המחבל מוחמד אבו אלקיעאן. לפי החשד, השניים סיפקו לרוצח את הסכין לצורך הפיגוע. השניים חשודים גם בחברות בארגון טרור. החקירה, שאותה מנהלת יחידת הפח"ע של המשטרה בשיתוף שב"כ עדיין נמשכת.
מקורבים למשפחה טענו במהלך היום כי "אביו ואמו של המחבל המומים". הוריו אמרו לקרובי המשפחה: "אנחנו לא מאמינים למה שהבן שלנו עשה. איך הוא החליט את זה ומתי, ההתנהגות שלו הייתה תקינה ולא שמענו ממנו שהוא חושב לפגוע במישהו. אנחנו מגנים ודוחים את מה שהוא ביצע, זו לא הגישה שלנו. אנחנו מכבדים את כולם".
4 צפייה בגלריה
תיעוד רגעי נטרול המחבל
תיעוד רגעי נטרול המחבל
תיעוד רגעי נטרול המחבל
4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בבאר שבע
זירת הפיגוע בבאר שבע
המחבל אבו אלקיעאן וזירת הפיגוע בבאר שבע
(צילום: חיים הורנשטיין)
4 צפייה בגלריה
מסלול המחבל בבאר שבע
מסלול המחבל בבאר שבע
(המפה באדיבות המרכז למיפוי ישראל)
ראש מועצת חורה חאבס אלעטאונה הבהיר גם היום: "אנחנו מגנים את הרצח האכזרי שלא מייצג אף אחד מאיתנו. החיים אצלנו רגילים וממשיכים לפעול במטרה לספק את כל השירות לתושבים היקרים". הוא ביקר בבית משפחת המחבל וסיפר: "ראיתי עד כמה הם המומים ומופתעים ולא מעכלים שבנם רצח אנשים חפים מפשע. לא קל להם להתמודד עם המצב והאווירה".
במקביל, אחרי ששורה של ארגוני טרור בירכו על הפיגוע - הצטרף אליהם הערב גם ארגון חיזבאללה. "אנחנו מברכים על הפיגוע ההרואי והאמיץ שביצע השהיד מוחמד אבו אלקיעאן בבאר שבע, וגרם למותם של מספר ממתנחלי הכיבוש", אמרו בארגונו של חסן נסראללה.
עוד אמרו בחיזבאללה: "זוהי הבעה אמיתית של רוח הג'יהאד וההתנגדות של העם הפלסטיני. אנחנו מברכים את העם הפלסטיני וארגוני ההתנגדות על הפיגוע. ההתנגדות, על כל מאפייניה ולאורך כל פלסטין - מהים ועד הנהר, היא הדרך היחידה לעבר הניצחון והשחרור המלא".

מסע ההרג של המחבל אבו אלקיעאן ארך שמונה דקות. בתחילה הוא דרס למוות את הרב קרביציקי שרכב על אופניו. בהמשך הוא דקר למוות את לורה יצחק בתחנת דלק סמוכה. המחבל המשיך לחנות בגדים במרכז המסחרי ודקר למוות דוריס יחבס. אחר כך דקר למוות את מנחם יחזקאל מנוחין. שני אזרחים, נהג האוטובוס ארתור חיימוב ותושב הר חברון, התקרבו למחבל וירו בו למוות.
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי אמר אתמול בתגובה להתנהלות המשטרה באירוע: "ארבע דקות הגעה מרגע קבלת הדיווח במוקד המשטרתי, זהו זמן תגובה מהיר. לצערי הרב המציאות המבצעית של משטרת ישראל לא מאפשרת הצבה של שוטר בכל פינת רחוב". שבתאי הוסיף כי הוא מחזק את האזרחים שנטרלו את המחבל.