ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול (יום שבת) במסיבת העיתונאים שכינס כי הנחה את הצוות שלו לקבוע לו פגישה עם בני משפחות החטופים, אך הבוקר טוענים במטה משפחות החטופים והנעדרים: הוא לא אישר הגעה למפגש איתנו.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"לא אישר הגעה למפגש איתנו". נתניהו
(צילום: לע"מ)
לטענת המטה, כי אחרי שאתמול ב-16:30 דרשו השבים ובני משפחות החטופים שנותרו מאחור להיפגש בדחיפות עם קבינט המלחמה, עד כה רק השרים בני גנץ וגדי איזנקוט השיבו בחיוב.
לפני שבועיים, ראש הממשלה וחברי קבינט המלחמה נפגשו בקריה בתל אביב עם נציגים רבים ממשפחות החטופים. הפגישה נפתחה באיחור של שעה, מאחר שחלק מהמשפחות נותרו תחילה בחוץ כי לא נמצא מקום לכולן - מה שהוביל להתפתחות הפגנה ודוחק במקום.
3 צפייה בגלריה
קבינט המלחמה המצומצם מתכנס
קבינט המלחמה המצומצם מתכנס
קבינט המלחמה המצומצם
(צילום: חיים צח, לע"מ)
הכותרת
תומכת בחמאס, תשמח שיושמד: הסיפור של מצרים | סמדר פרי
30:37
על פי המטה, "הדרישה לפגישה מגיעה על רקע סיום הפסקת האש וחזרה ללחימה אשר מחייבת עדכון של משפחות החטופים באופן מיידי, ועל רקע העדויות המחרידות של אלו שחזרו משבי החמאס המבהירות כי הזמן הולך ואוזל להצלת אלו שנותרו בשבי חמאס-דאעש".
"חובתם המוסרית והערכית של ראש הממשלה וחברי קבינט המלחמה היא להיפגש עם כלל משפחות השבים והחטופים, כפי שהתחייבו רק לפני שבועיים - ולענות לשאלות המשפחות שיקיריהן נמצאים בשבי בסכנת חיים מיידית. חברי קבינט המלחמה חייבים לספק למשפחות תשובה לשאלה: כיצד הם מתכוונים לשמור על מטרת העל של המלחמה - השבת החטופים בחיים. עכשיו".
3 צפייה בגלריה
משפחות החטופים יורדות לאיילון
משפחות החטופים יורדות לאיילון
משפחות החטופים בדרכן לירושלים לפני כשבועיים וחצי
(צילום: מוטי קמחי)
בסיום ההודעה הבהירו: "לפני שבועיים וחצי יצאנו מכיכר החטופים לירושלים - מסע של 90 ק״מ ובמשך חמישה ימים, ששיקף את נחישותנו, מסע שהביא לפגישה עם חברי הקבינט. אנו מקווים שהפעם לא נצטרך להוציא שוב את כל עם ישראל איתנו, או לנקוט בצעדים חריפים יותר, כדי שפגישה כזו תתואם עוד היום".