ידעו שעות - ושמרו בסוד: כבר אתמול (יום ד') בשעה 16:40 אחר הצהריים התקשר שר החוץ יאיר לפיד לבני משפחת אוקנין ובישר להם כי יקיריהם מורדי ונטלי צפויים להשתחרר בקרוב מהמעצר בטורקיה. אבל החשש היה שאם יפורסם אפילו רמז, השניים לא יועלו על הטיסה לישראל.
כעבור כמה שעות, ובתיאום, הופצה לתקשורת ההקלטה של נטלי מהכלא, במעין "פעולת הסחה" להבטחת שחרור השניים. לצד זאת הוחלט על דממה תקשורתית, ועורך הדין ביטל ריאיונות מתוכננים.


הזוג והמשפחה שמרו על הכול בסודיות מוחלטת ולפנות בוקר הסתיימה הדרמה בסוף טוב - אחרי תשעה ימי מעצר, השניים הועברו למשטרת ההגירה ומשם לידי אנשי הקונסוליה ומשרד החוץ ועלו על המטוס. המטוס הפרטי שהביא את בני הזוג מאיסטנבול הוא מטוס פרטי של חברת "חץ תעופה" שטס בעבר בשירות מדינת ישראל. הוא נחת בנתב"ג ב-6:17, ועם הירידה ממנו התחבקו מורדי ונטלי עם בני המשפחה.
השחרור של בני הזוג אוקנין התאפשר בזכות מגעים שקטים שנוהלו בשני צירים מקבילים - המוסד ומשרד החוץ. ישראל לא נדרשה לתת דבר מסוים בתמורה, אך ההערכה היא שבעקבות המחווה הטורקית תהיה גם מחווה ישראלית. ייתכן גם שהשחרור המהיר יחסית עשוי להוביל להתנעת מהלך של הידברות עם טורקיה. יש להניח שבזמן הקרוב יתקיימו גם שיחות בין מנהיגי שתי המדינות שבהן בישראל יודו לארדואן על ההחלטה הטורקית לשחרר אותם.
3 צפייה בגלריה
בני הזוג אוקנין נוחתים בישראל
בני הזוג אוקנין נוחתים בישראל
בני הזוג אוקנין נוחתים בישראל
(צילום: רשות שדות התעופה)
3 צפייה בגלריה
בני משפחתם של נטלי ומורדי לפני נחיתתם
בני משפחתם של נטלי ומורדי לפני נחיתתם
בני משפחתם של נטלי ומורדי לפני נחיתתם
( צילום: חורחה נובומינסקי)
3 צפייה בגלריה
נטלי ומורדי אוקנין בדרך לישראל
נטלי ומורדי אוקנין בדרך לישראל
נטלי ומורדי אוקנין על המטוס בדרך לישראל
הבוקר שוחחו בנט ולפיד עם בני משפחת אוקנין. "שירז, בוקר טוב. נהדר לדבר איתך שוב", אמר בנט לבתה של נטלי. "את רואה, אמרתי לך שאנחנו עושים הכול, ובאמת עשינו הכול. את היית שותפה נהדרת. האיפוק של המשפחה היה חיוני מאוד בימים האלה. תמסרי חיבוק בשמי לאופק הקטן. הנה, אמא ואבא חוזרים הביתה. אני מקווה שיהיו לכם ימים רגועים עכשיו. אני שמח שהם חוזרים אליכם".
"שירז וערן וכל המשפחה, אתם מדהימים", אני מתרגש איתכם, ליווינו אתכם כל השבוע, הבטחנו שנעשה הכל כדי להחזיר אותם אליכם והנה הם בדרך הביתה. חבקו אותם חזק גם מאיתנו".
נשיא המדינה יצחק הרצוג צייץ בטוויטר: "ברוכים השבים לישראל. נטלי ומורדי, כמה טוב שבאתם הביתה. מחבק אתכם ואת משפחתכם בחום. מברך את ראש הממשלה ושר החוץ וכל העוסקים במלאכת פדיון האסורים להשבתם של הזוג אוקנין הביתה. אני מודה לנשיא טורקיה ולממשלתו על שיתוף הפעולה".
בני הזוג נעצרו בטורקיה לפני תשעה בחשד לריגול מדיני וצבאי, בשל צילום של מעון הנשיא ארדואן.
דניאל סלאמה השתתף בהכנת הכתבה