2 צפייה בגלריה
חיים צורי
חיים צורי
חיים צורי
(צילום: נחום סגל)
בית משפט השלום בחיפה הרשיע הבוקר (רביעי) את דובי שפיגלר, שהודה במסגרת הסדר טיעון במתן שוחד לראש העיר קריית מוצקין חיים צורי. שפיגלר צפוי לשמש עד תביעה במשפטו של צורי, מותיקי ראשי הערים בישראל.
בכתב האישום נטען כי ב-2017 פנו צורי ויוסי דואק, מי ששימש אז כממלא מקום ראש העיר קריית ביאליק ובעל מקומון באזור הקריות, אל שפיגלר, שהיה פעיל אז בסיעת רוח חדשה שהתמודדה בבחירות לרשויות המקומיות נגד סיעתו של צורי. ראש העיר ומקורבו דואק הציעו לשפיגלר לסדר לו ולרעייתו עבודה במסגרות של עיריית קריית מוצקין.
בתמורה לכך, העביר שפיגלר מידע ותכנים מתוך קבוצת וואטסאפ של פעילי רוח חדשה. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכות הדין אלכסנדרה קרא ושרה גרין ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, צורי השתמש בתפקידו הציבורי וניצל את כוח משרתו, כדי להביא להעסקתם של שפיגלר ושל אשתו בעבודות שונות.
במסגרת הסדר הטיעון, הודה שפיגלר בעבירה של מתן שוחד ועתיד להיגזר עליו בהסכמה עונש מאסר של תשעה חודשים. ייתכן שהעונש ירוצה בעבודות שירות, בכפוף לחוות דעתו של הממונה לעבודות שירות, בנוסף למאסר על תנאי וקנס כספי.
2 צפייה בגלריה
חיים צורי עם סנגוריו עורכי הדין תמי אולמן ויוובל זמר
חיים צורי עם סנגוריו עורכי הדין תמי אולמן ויוובל זמר
צורי עם סנגוריו בבית המשפט
(צילום: ליאור אל-חי)
שפיגלר צפוי לשמש עד תביעה נגד צורי ודואק בהליך המתנהל נגדם בבית המשפט המחוזי בחיפה. צורי, המכהן כראש עיר מאז 1993, מואשם בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה.
בשבוע שעבר הורתה הוועדה הממשלתית לבחינת השעיית ראשי רשויות בישראל, על השעייתו של צורי מתפקידו כראש עיר בשל כתב האישום שהוגש נגדו. בכך נעתרה הוועדה הממשלתית לבקשת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה. על ההחלטה הוטל הבוקר עיכוב ביצוע עד להחלטה אחרת של בג"ץ.
עו"ד שגיא מלחעו"ד מלח

עו"ד שגיא מלח מהסנגוריה הציבורית שייצג את שפיגלר, אמר כי "מדובר באדם מבוגר שמתמודד עם בעיות בריאות ונקלע למשבר כלכלי כבד. גורמים פוליטיים ניצלו את מצוקתו הקשה עד שהובל לביצוע העבירה. דובי לקח אחריות על מעשיו וכבר בחקירתו הראשונה, לפני שנים, קידם את החקירה, הודה במיוחס לו והביע חרטה עמוקה. לאחר שישלם את חובו אנו מקווים שיצליח לשקם חייו וחיי משפחתו".
עו"ד תמי אולמןעו"ד אולמןצילום: אלעד גרשגורן

יובל זמר, מייצג את דניס מוקיוןעו"ד זמרצילום: אביהו שפירא



סנגוריו של צורי, עורכי הדין תמי אולמן ויובל זמר, אמרו כי "ההודעה על הסדר הטיעון בעניינו של מר שפיגלר אינה מפתיעה כלל ועיקר. הפרקליטות ממשיכה למרבה הצער בהסתמכותה על עדותו של עבריין ונוכל סדרתי שבתי המשפט הביעו לא אחת את דעתם על אופיו ועל סיפורי הבדים שהוא נוטה להפיץ על פי האינטרס הרגעי שלו. אין לנו אלא להצר על העיוורון בו לקתה הפרקליטות בלהיטותה לסלק את צורי מלשכת ראש העיר ואנחנו סמוכים ובטוחים כי בית המשפט יבין במי המדובר ויורה על זיכויו".