נתניהו בסרטון ראשון אחרי השתלת קוצב הלב

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם אחר הצהריים (ראשון) סרטון ראשון לאחר השתלת קוצב הלב שעבר הלילה, שבוע אחרי שפונה לבית חולים שיבא שבתל השומר לאחר שחש ברע. "אנחנו ממשיכים במאמצים להשלים את החקיקה וגם במאמצים לעשות את זה בהסכמה, מחר בבוקר אני מצטרף לחבריי בכנסת", אמר.
נתניהו הוסיף: "אני מבקש להודות לרבים מכם שדרשתם בשלומי, ולהודות גם לצוות המצוין בשיבא שמלווה אותי. כפי שאתם רואים שלומי מצוין". רופאו האישי של ראש הממשלה ד"ר צבי הרמן ברקוביץ', יצא מביקור בחדרו ואמר כי הוא מרגיש טוב וצפוי להשתחרר מחר.
הרופא שהשתיל את קוצב הלב לנתניהו: "ההליך עבר ללא סיבוך, הוא מרגיש מצוין"

ההחלטה לבצע את ההליך הרפואי התקבלה לאחר שהתקבלה אמש אינדיקציה חריגה מהמכשיר לניטור לבבי (הולטר תת-עורי) שהושתל בגופו של נתניהו ביום ראשון שעבר. את ההשתלה ביצעו פרופ' רועי בינרט, מנהל מרכז דוידאי להפרעות קצב וקוצבים, ופרופ' איל נוף, מנהל שירות אלקטרופיזיולוגיה פולשנית בבית החולים.
השרים אישרו הלילה במשאל דחוף כי שר המשפטים יריב לוין הוא שימלא את מקומו של ראש הממשלה עד ההשתלה, שאותה נתניהו עבר תחת טשטוש. "מאחל ביחד איתכם רפואה שלמה ומהירה לראש הממשלה", כתב לוין - שבתום ההליך חדל מלכהן כממלא מקום ראש הממשלה.
בלשכת ראש הממשלה הדגישו היום כי השתלת הקוצב לא הייתה מתוכננת מראש. לדבריהם, אמנם שבוע קודם לכן האפשרות הזאת עלתה והוחלט על השתלת מכשיר לניטור לבבי (הולטר תת-עורי) שהושתל בגופו של נתניהו בשבוע שעבר, אך הדגישו כי נתניהו אכן סבל מהתיישבות. הרופאים, כך אמרו, ביקשו לעשות לו בדיקות לבביות והתקינו לו את המכשיר כדי לבדוק שינוי במדדים ולבצע מעקב.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נתניהו בשייט בכנרת
ראש הממשלה נתניהו בשייט בכנרת
נתניהו בכינרת בשבוע שעבר, לפני שפונה לבית החולים. "עומדים על כך שהייתה התייבשות, הכול היה בשקיפות"
בלשכה דחו את הטענות על כך שלא הייתה שקיפות בדוחות הרפואיים של נתניהו. "אנחנו עומדים על כך שהייתה התייבשות בשבת שעברה", אמרו. "הרופאים אכן חשדו שיש משהו נוסף והן בעיות בהולכת קצב - ולכן החליטו לעשות את הבדיקות כדי לראות אם יש צורך בקוצב לב". הם הוסיפו: "מההתחלה אמרנו שעבר בדיקות קרדיולוגיות. הכול היה בשקיפות".
על התלונה כי לא סיפקו בזמן עדכונים לתקשורת אמרו: "אנחנו חיים בעידן של תוכן מהיר, שברור לנו שרה"מ הוא שונה מאדם רגיל. גם הוא יכול לעבור בדיקות וטיפולים ואז מודיעים לציבור. אנחנו לא יכולים להכפיף את עצמנו לציפייה של התקשורת. אין ניסיון להסתיר שום דבר".
הליך ההשתלה נעשה בטשטוש כאמור באמצעות צנתור ולא בהרדמה מלאה. מדובר בהליך שנמשך עד שעה וחצי. נתניהו לא היה מורדם, אך עדיין לא בהכרה מלאה בשל טשטוש, ולכן הוחלט בהתייעצות למנות את לוין לממלא מקום כאמור. מיד עם ההליך חזר נתניהו לתפקוד מלא. במשך היום עבד מחדרו בבית החולים, שם ערך שיחות ועידה עם ראשי הקואליציה, היועצים והמזכיר הצבא.
לגבי הטענה שנתניהו לא היה בצום מלא לפני ביצוע ההשתלה אמרו בלשכתו: "נתניהו לא אכל מהצוהריים וכך יצא שכאשר הגיע לבית החולים, הוא לא אכל 8 שעות לפני ההליך, וזה סיפק את הרופאים". הם הדגישו בנוסף כי ההליך לא תוכנן מראש. לפי הנוהל, אחרי השתלת קוצב לב רה"מ צריך להיות מאושפז 24 שעות למעקב. ולכן הצפי הוא שישתחרר מחר בבוקר, ובכוונתו להגיע להצבעות בכנסת.