1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ראש הממשלה בכנס הביטחוני מדיני של המכון למדיניות ואסטרטגיה
נפתלי בנט ראש הממשלה בכנס הביטחוני מדיני של המכון למדיניות ואסטרטגיה
ראש הממשלה נפתלי בנט
(צילום: AFP)
יהא זה תרחיש כזה או אחר, זה לא ממש משנה, הממשלה הזאת, שנולדה בחטא, גוועת. היא כבר מקרטעת בקוֹרִלֶס של בית המטבחיים הפוליטי אל סופה הבלתי נמנע. הדבר היחיד שחיבר את ההורים של יצור הכלאיים הזה, המכונה ממשלת בנט, הייתה התאווה לכיסא ולשררה. וזה פשוט לא מספיק.
מה לנפתלי בנט ולהרגשה הנוראית של השישייה שלו? הוא נושם אוויר פסגות ופותר סכסוכים בין המעצמות, מה לו ולקשיים של עידית סילמן וניר אורבך? כך הוא מצא עצמו אתמול (רביעי) רץ באוויר כמו דמות מסרט מצויר, כשלפתע הבחין שאין מתחתיו כלום והוא בדרך למטה.
אבן הראשה של הקואליציה הרעועה הזאת היא התנועה האיסלאמית. וכשהולכים לישון עם האחים המוסלמים, מתעוררים עם מחבקי מחבלים דוגמת ראאד סלאח. הכנסתה של התנועה האחות של חמאס לקואליציה היא חטא אחד יותר מדי, החטא הכבד מכולם.
במה הליכוד יותר טוב? כשתקום ממשלה בראשות הליכוד לא תעמוד שאלת הלגיטימיות שלה. הליכוד מפלגה גדולה ושורשית, וממשלת ליכוד לא תקום בקומבינה כמו זו של בנט, שספסר במנדטים הבודדים שלו עד שקיבל אתנן מופקע. ספק רב אם השאריות של מפלגתו יעברו בכלל את אחוז החסימה, קרוב לוודאי שלא.
הטרור הלאומני בנגב קיבל רוח גבית ועידוד מנוכחותה של התנועה האיסלאמית בקואליציה, וזה ישתנה. בליכוד מבינים שאת בעיית האנרכיה בנגב חייבים לפתור
מה צריכים לעשות אחרת? בראש ובראשונה קואליציה של הליכוד תורכב אך ורק ממפלגות שרוצות ופועלות לשמור על ישראל כמו שהיא, ולא כאלה ששאיפתן להפוך את ישראל למדינה דו-לאומית, ובעצם לחסל אותה. חייבים להחזיר את הביטחון האישי, חייבים לאכוף ביד ברזל את החוק ביישובים הערביים, בערים המעורבות, ובמיוחד בירושלים. 2,300 מטרים מפרידים בין הכנסת לבין שער שכם. זה הכל, ובכל זאת נראה שמדובר במדינה אחרת, מדינה אלימה ועוינת.
את הנגב חובה להציל. בנגב אין משילות, יש אנרכיה. השאלה "מה עשה הליכוד בנגב במשך שנות שלטונו?", היא תוכנית העבודה היחידה של ממשלת בנט בקשר לנגב. חוץ מזה הם לא עושים כלום בגלל תלותם בתנועה האיסלאמית. כמה אפשר להתחבא מאחורי הממשלה הקודמת? הרי הבטחתם שינוי. מה השינוי? השינוי היחיד הוא שבנט מכר את הנגב בעבור ג'וב. זה השינוי.
גלעד שרוןגלעד שרוןצילום: ירון ברנר
יש הבדל גדול בין לא לעשות מספיק, והליכוד לא עשה מספיק, לבין מכירת האידיאולוגיה בשביל כיסא. הטרור הלאומני בנגב קיבל רוח גבית ועידוד מנוכחותה של התנועה האיסלאמית בקואליציה, וזה ישתנה. בליכוד מבינים שאת בעיית האנרכיה בנגב חייבים לפתור, ומחויבים לכך.
בבעיית הגרעין האיראני חייבים לטפל לא מתוך חולשה אלא בפעלתנות ומתוך עמדה של כוח. כשבנט עומד כמו נער בר מצווה מבויש לצידו של מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ואינו פוצה פה כשהוא מדבר על "אלימות המתנחלים", בשעה שערבים רוצחים יהודים בכל הארץ, אז ברור שהוא לא מסוגל לעמוד מולם ולהגן על האינטרסים החיוניים של המדינה. קצרים היו ימי הממשלה הזאת, ובכל זאת רבים מדי.
  • גלעד שרון הוא חבר מרכז הליכוד
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com