נמשך הזינוק בתחלואה בקורונה: לפי נתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הבוקר (יום א'), בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 602 חולי קורונה, מהם 348 במצב קשה. 52 מהמאושפזים נזקקים להנשמה מלאכותית.
בשבת אובחנו 2,886 ישראלים כחיוביים לנגיף ביותר מ-76 אלף בדיקות. שיעור הבדיקות החיוביות אתמול עמד על 3.83%. בשבת נפטרו עוד שני מאושפזים מסיבוכי המחלה, וכעת עומד מספרם של הנפטרים בישראל מפרוץ המגפה על 6,535. מספר מקבלי מנת החיסון השלישית עומד כעת על 422,326.
ממדי הזינוק בתחלואה באים לידי ביטוי גם בצה"ל: נכון להבוקר, 637 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולי קורונה במצב קל. ביומיים האחרונים התגלו בצבא כ-200 מאומתים חדשים.
3 צפייה בגלריה
מתחסנים בחיסון שלישי
מתחסנים בחיסון שלישי
ממשיכים במבצע החיסון במנה השלישית
(צילום: מוטי קמחי)
ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה כי "מגפת הדלתא משתוללת ברחבי העולם, בארה"ב יש עלייה של אלף אחוזים בחודש האחרון. לכן, אנחנו קיבלנו החלטה שאזרחי ישראל יהיו הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי המשלים. יש לנו אינדיקציות שהחיסון יעיל במניעת תחלואה קשה. זאת אמירה מאוד משמעותית, החיסון בטוח ויעיל. מדינות אחרות בעולם כבר הולכות בעקבותינו - גרמניה, בריטניה וארה"ב נעות גם לעבר מתן החיסון המשלים".
בנט אמר עוד: "בשבוע שחלף התחסנו 420 אלף ישראלים מעל גיל 60, זה למעלה משליש מסך קהל היעד ואני שמח לבשר שבמהלך היום אנחנו נעבור את חצי מיליון המתחסנים. זה הישג אדיר אבל צריך להגביר עוד יותר את הקצב. אנחנו חייבים לחלוף על פני המגפה, לנצח אותה במרוץ בינינו לבין המגפה, בין מאמץ ההתחסנות לקצב המגפה. לכן, אני מבקש מכאן מכל בני ה-60 ומעלה שעוד לא התחסנו, גשו להתחסן כבר היום. דיברתי בדרך לכאן עם מנכ"ל הכללית שאמר שאפשר לבוא ישר למרפאות אפילו בלי תור כדי להתחסן".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
ראש הממשלה בנט בישיבת הממשלה
(צילום: אוהד צויגנברג)
בחצות נכנסו לתוקף ההגבלות החדשות שעליהן החליט קבינט הקורונה לנוכח העלייה המתמשכת בתחלואה. עם ההחלטות נמנות הרחבה של התו הירוק, בידוד למבוגרים מחוסנים שמטפלים בילדים מאומתים וגם הרחבת רשימת המדינות שגם המחוסנים והמחלימים החוזרים מהן יידרשו להיכנס לבידוד.
ההגבלות החדשות כוללות את הרחבת התו הירוק למקומות סגורים באופן גורף, חובת עטיית מסכות גם בחללים פתוחים שבהם יש יותר מ-100 בני אדם, צמצום עבודה באתרים ממשלתיים ל-50% מהמשרד, המלצה למגזר הפרטי לעבור לעבודה מהבית, חובת בידוד למבוגר מחוסן שמטפל במאומת מתחת לגיל 12, הגברת האכיפה על מפירי בידוד ועטיית מסכות ואיסור טיסות גורף למדינות אדומות וחיוב בידוד לחוזרים ממדינות כתומות.

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס היום לאפשרות של סגר במהלך בדיקה מהירה לגילוי קורונה במתחם מד"א בירושלים. "סגר הוא לא גזירת גורל. זה צעד מאוד קשה עם השלכות פוגעניות מאוד על הכלכלה, החברה והבריאות", אמר הורוביץ. "סגר הוא מוצא אחרון. נעשה הכול כדי להימנע ממנו. לכן, אני לא מקבל את הטענות שצריך לקבל החלטה על סגר כבר עכשיו ולשתק את המדינה מראש".
הורוביץ אמר עוד: "יש לנו האמצעים להימנע מסגר, וכן, זה תלוי בפעולות הממשלה וזה תלוי בהיענות ובשיתוף הפעולה של הציבור. לא יהיה שוטר על כל אזרח. אני מקווה שזה ברור. לכן, אני קורא לכל האזרחים והאזרחיות: תקפידו על ההנחיות, תשתמשו בבדיקות המהירות למי שלא התחסן או לילדים, תימנעו מהתקהלויות צפופות ושימו מסכה - זה האמצעי הכי פשוט יעיל ונכון".
שר הבריאות קרא לציבור שטרם התחסן להקדים ולעשות זאת: "בני נוער, בני 60 ומעלה שעוד לא התחסנו בחיסון השלישי - זה הזמן. זה האמצעי הכי טוב שיש לנו להימנע מסגר. איש מאיתנו לא רוצה סגר ולכן חיסון הוא האמצעי הטוב ביותר".
3 צפייה בגלריה
שר הבריאות ניצן הורוביץ עובר בדיקת קורונה מהירה במתחם מד"א בירושלים
שר הבריאות ניצן הורוביץ עובר בדיקת קורונה מהירה במתחם מד"א בירושלים
"חיסון הוא האמצעי הטוב ביותר". שר הבריאות הורוביץ במתחם הבדיקות המהירות של מד"א
(צילום: יואב דודקביץ')
במסיבת עיתונאים ביום חמישי שעבר, ציין ראש הממשלה בנט כי "אנחנו לא יודעים בשלב זה מה יקרה בחגים. עתיד החגים תלוי בכמות המתחסנים, אם אתם רוצים חגים נעימים - צאו להתחסן". לדבריו, "אנחנו הראשונים בעולם שמעמידים חיסון שלישי משלים למבוגרים. תוך ימים הם יהיו מוגנים הרבה יותר".
כמה ימים לפני כן, בישיבת הקבינט, העריך בנט: "רוב הסיכויים שלא יהיה מנוס מסגר - אלא אם החיסון השלישי יקטין את מספר החולים קשה". המומחים קבעו בדיון שכדי להימנע ממצב של אי-ספיקה של בתי החולים יידרש סגר בספטמבר. לטענתם, העלות הכלכלית של סגר בספטמבר תהיה נמוכה יחסית בגלל המספר המועט של ימי עבודה.