גלעד טפלא בן ה-17 הלך בסך הכול עם חבריו לאכול במסעדת קופי פקטורי בפתח תקווה - ופונה ממנה במצב קשה. גלעד, שאלרגי לקשיו ופיתח במסעדה תגובה אלרגית קשה, סיפר היום (ראשון) לאולפן ynet: "אני חי, אז כל השאר זה בונוס. מרגיש הרבה יותר טוב ועדיין תחת ההשפעה של התרופות".
"הלכתי למסעדה עם חברים. בגלל שאני אלרגי לקשיו אני תמיד בודק עם המטבח ועם המנהלים של המקום, מסביר להם את המצב, וכך גם הפעם. אמרתי למלצרית שאסור שיהיה קשיו במנה שלי והיא הלכה למטבח ואמרה שאין שם קשיו", סיפר גלעד. "תוך בערך חצי שעה מהרגע שהתחלתי לאכול פתאום אני מרגיש כאב בטן. הלכתי לשירותים, הקאתי, והבנתי שאני מתחיל לפתח תגובה אלרגית קשה. התחיל לגרד לי הגב ובאותו רגע הבנתי שצריך להתחיל לטפל בעצמי".
1 צפייה בגלריה
גלעד טפלא
גלעד טפלא
גלעד טפלא
(צילום: אבי חי )
גלעד הזריק לעצמו מזרק אפיפן ראשון ואחרי דקות ספורות חלה הידרדרות רצינית מבחינה נשימתית. "חברים שלי שמתנדבים במד"א מיד קלטו את זה, הזריקו לי את האפיפן השני והזמינו אמבולנס, מה שבעצם הציל לי את החיים".
גלעד סיפר כי למרות שקיבל כל מיני תגובות לא נעימות מצד המסעדה בעקבות המקרה, מטרתו היא להעלות את המודעות לאלרגיות בקרב כל המסעדנים ולאו דווקא מסעדה ספציפית. "המודעות בארץ אמנם עלתה בעקבות המקרה בראש פינה, אבל לא מספיק, צריכה להיות מודעות הרבה יותר גדולה לנושא. זו נקודה מאוד חשובה שיכולה להציל הרבה מאוד חיים".
- תמשיך לסמוך על מה שאומרים לך מלצרים או שבפעם הבאה תתעקש ללכת למטבח, לדבר עם השף ולדאוג שבאמת לא מכניסים לך משהו? "ללכת למטבח זה לאו דווקא הפתרון כי אני לא יכול לעבור על כל הרכיבים של המטבח, אבל אני בהחלט אסמוך הרבה פחות על מלצרים. האמת שאני לא מתכוון ללכת למסעדות בתקופה הקרובה לפחות, בדיוק בגלל הסיבה הזאת, עד שלא יהיה שינוי דרסטי וחקיקת חוקים שמסבירים בדיוק מה מסעדנים צריכים לעשות כדי שלא יקרו עוד מקרים כאלו".
מהמסעדה שבה אירע המקרה נמסר: "שמחנו לדעת שמצבו של הנער טוב, לאחר בדיקה מעמיקה אנחנו חוזרים – אין לנו קשיו במסעדה. אנו מצרים על מלחמת הגרסאות בעת האירוע ומאחלים לנער רפואה שלמה".