"מנקודת מבט דמוגרפית, הימין יתחזק, הדתיים מביאים יותר ילדים מאשר אחרים. אם הרפורמה לא תקרה הפעם, היא תעבור בעוד שנתיים". כך אמר בריאיון לערוץ JNS האמריקני פרופ' משה קופל, יו"ר ומייסד פורום קהלת, שנחשב לגורם הדומיננטי שעומד מאחורי חקיקת המהפכה המשפטית.
בסרטון מהריאיון שפורסם בעמוד הטוויטר "Tikva", נשמע קופל אומר על המהפכה המשפטית: "עבדנו עליה מההתחלה. ב-11 השנים האחרונות אנחנו עובדים על רפורמה משפטית. עבדנו על קשת רחבה של נושאים, בעיקרון פשוט ייצרנו ניירות עמדה. כתבנו הרבה על מה הסמכויות של היועץ המשפטי לממשלה ואיך צריך למנות שופטים, בעיקר שופטי העליון אבל לא רק".

2 צפייה בגלריה
משה קופל
משה קופל
הקים ב-2012 את פורום קהלת, שנחשב לגורם דומיננטי מאחורי חקיקות המהפכה המשפטית. משה קופל
(מתוך ראיון ל-JNS)
2 צפייה בגלריה
יריב לוין ושמחה רוטמן
יריב לוין ושמחה רוטמן
לוין ורוטמן. "קהל אוהד, היו מעוניינים ברעיונות שלנו בכל מקרה"
(צילום: אלכס קולומויסקי )
כשנשאל מה יקרה למדינה אם בתי המשפט והמערכת המשפטית ימשיכו במתכונת הנוכחית, השיב קופל: "אנחנו נהיה חייבים איזה סוג של רפורמה משפטית. אני מעט סקפטי אם נצליח להעביר אותה במושב הקרוב של הכנסת, אבל תראה - הדמוגרפיה ברורה. הימין הולך ומתחזק, הדתיים שהם חלק מהקואליציה הזו מביאים יותר ילדים מאחרים, ומנקודת מבט דמוגרפית נראה שהימין רק יתחזק". לדבריו, אם הרפורמה לא תעבור בתקופה הקרובה, אז "היא תעבור בעוד שנתיים, או ארבע או חמש שנים. לא יודע כמה נזק יקרה עד אז, אבל זה יקרה".
לדבריו, איילת שקד בימיה כשרת המשפטים הביעה התעניינות ברעיונות של הפורום, ו"ניסתה לקדם אותם. היא התקדמה מעט, אבל לא הרבה". כשיריב לוין התמנה לשר המשפטים ושמחה רוטמן ליו"ר ועדת החוקה, כך אומר קופל, "נקרתה לנו הזדמנות אמיתית, כי אלה שני חבר'ה שהרבה שנים מעוניינים ברפורמה משפטית, אז היה לנו קהל מאוד אוהד כאן שלהם הבאנו את הרעיונות שלנו, מכיוון שהם היו מעוניינים בהם בכל מקרה. הצלחנו להתקדם איתם משמעותית".
פרופ' אברהם דיסקין, עמית בכיר בפורום קהלת, אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי פורום קהלת "מנסה להשיב באופן מתון את הדמוקרטיה". לדבריו, "לחוק הכתוב אין שום משמעות. ישראל היא לא מדינה דמוקרטית. לדעתי, הנוסחים שהוצגו בוועדת חוקה, שהוגדרו כ'קיצוניים', היו מתונים ובאו להשיב את שלטון החוק. לכן, במצב כיום שבו יש קרע נורא בעם וחשש משפיכות דמים - עדיף להמשיך לחיות במדינה שאין לה שלטון חוק ודמוקרטיה, ולמנוע את הקרע". בהמשך הריאיון סירב להסביר את דבריו.
מאז שהחלו המחאות, המפגינים נגד המהפכה המשפטית הפנו חלק מהביקורת גם כלפי פורום קהלת, שנחשב לגורם דומיננטי מאחורי יוזמות החקיקה. בחודש שעבר המשטרה עצרה שישה חשודים בחשד לחסימת משרדי פורום קהלת בגבעת שאול שבירושלים. משרדי הפורום נחסמו באמצעות חוטי תיל ושקי חול בבניין המשרדים שבו הוא שוכן. באותו הבוקר הודיעו המוחים מקבוצת המילואימניקים "אחים לנשק" על מה שהם כינו "פעילות גרילה" לחסימת הבניין, בהפגנה שבה השתתפו כמאה איש. הם אמרו כי הם "אוטמים את הקרע שקהלת יוצרת בעם. כולם כבר הבינו שקהלת פוגעת בכלכלת המדינה ובביטחון המדינה".
את פורום קהלת הקים פרופ' משה קופל ב-2012 והוא עומד בראשו עד היום לצד המנכ"ל עו"ד מאיר רובין. הפורום מחזיק בתפיסת עולם שמרנית, ימנית וניאו-ליברלית שמטרתו המוצהרת היא לפעול "לעיגון מעמד הקבע של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, לחיזוק הדמוקרטיה הישראלית, קידום חירות הפרט ועידוד יישום עקרונות השוק החופשי בישראל".
בהיבט של מדינה יהודית, הפורום לקח חלק בחקיקת חוק הלאום, ובהיבט של שוק חופשי הפורום מנסה לקדם חקיקה במישור הכלכלי-חברתי: נגד שכר מינימום, נגד דיור ציבורי או פיקוח על שכר דירה ובכלל נגד מדינת רווחה ובגדול - ישראל שבה החזק והעשיר שורד. את מכון המחקר שבו חברים עשרות חוקרים מלומדים מממנים, כך על פי פרסומים, שני יהודים אמריקנים מיליארדרים שמחזיקים בחברת מסחר בניירות ערך והשקעות בשם סוסקהאנה אינטרנשיונל גרופ המומחית במסחר מהיר.

עו"ד שמעון נטף, שעד לפני כשנה היה חוקר וחבר בפורום קהלת, מונה על ידי רוטמן בתקן יועץ. מעורבותו בהצעות החוק שמובאות לשולחן ועדת חוקה, ה"משנות סדרי עולם" במערכת המשפט, התגלתה כשיו"ר הוועדה רוטמן שלח לחבריה את הצעת החוק הראשונה שנדונה במסגרת הרפורמה - חוק היועמ"שים, שבה ניתנה סקירה באשר למערכת המשפט בישראל הלקוחה מפורום קהלת והתברר בדיעבד שעל נוסח הצעת החוק ח"כ רוטמן עבד עם אותו יועץ משפטי עו"ד נטף ולא עם היועץ המשפטי של הוועדה בכנסת, כפי שנהוג.
גם כששר המשפטים לוין הציג בהצהרה דרמטית את הרפורמה שלו במערכת המשפט, הוא לא שכח להודות לראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת ד"ר אביעד בקשי, שסייע לו בעבודה עליה. חלק מרכזי מתזכיר החוק של לוין, בעיקר בהסבר הנוגע לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, צוטט ממחקר שערכו עבור קהלת ב–2019 עורכי הדין בקשי, נטף ושי-ניצן כהן.