המשטרה עצרה הבוקר (חמישי) שישה חשודים בחשד לחסימת משרדי פורום קהלת בגבעת שאול שבירושלים, ולקחה אותם לחקירה. בין העצורים - רון שרף, משרת מילואים המפקד על הגיבושים של סיירת מטכ"ל.
6 צפייה בגלריה
הפגנה בירושלים
הפגנה בירושלים
כ-100 מפגינים, שישה עצורים. ההפגנה
6 צפייה בגלריה
הפגנה בירושלים
הפגנה בירושלים
גורם דומיננטי במהפכה המשפטית. משרדי פורום קהלת, הבוקר
6 צפייה בגלריה
הפגנה בירושלים
הפגנה בירושלים
"פעולת גרילה". חסימת המשרד
(צילום: מחאת המילואמניקים אחים לנשק)
המשרד של פורום קהלת, שנחשב לגורם דומיננטי במהפכה המשפטית שמובילה הקואליציה, נחסם באמצעות חוטי תיל ושקי חול בבניין המשרדים שבו הוא שוכן. בשעה 07:30 בבוקר הודיעו המוחים מקבוצת המילואימניקים "אחים לנשק" על מה שהם כינו "פעילות גרילה" לחסימת הבניין, בהפגנה שבה השתתפו כמאה איש. הם אמרו כי הם "אוטמים את הקרע שקהלת יוצרת בעם. כולם כבר הבינו שקהלת פוגעת בכלכלת המדינה ובביטחון המדינה".
המשטרה הגיעה למקום, החלה בפינוי החסימה, עצרה שני מוחים החשודים בהשגת גבול משום שנכנסו לבניין שלא כדין, ועיכבה אדם נוסף לאחר שתלה שלטים על גג המבנה שלא כדין.
6 צפייה בגלריה
הפגנה בירושלים
הפגנה בירושלים
הפגנה בירושלים
(צילום: EPA)
כשעה לאחר מכן הודיעו מארגני המחאה כי אחד העצורים הוא סא"ל (במיל') רון שרף, מפקד הגיבושים של סיירת מטכ"ל. "במקום לעצור את הטירוף והכאוס, במקום לעצור את המהפכה המשטרית, הם עוצרי את מפקדי צה"ל", ביקרו המוחים את המשטרה. לפי מובילי מחאת המילואימניקים, נעצרו שישה שהשתתפו בהפגנה ובחסימת הבניין, "יותר מאלה שנעצרו בחווארה".
מפגינים אף הגיעו לתחנת המשטרה במוריה, שם נחקרו העצורים, וקראו למשטרה לשחרר אותם: "השוטרים עצרו את מלח הארץ, הלוחמים הכי נועזים והכי טובים שנתנו את מרצם למען המדינה. אנחנו קוראים לשוטרים לשחרר את העצורים מיד! תפקידם לעצור את הטירוף ההפיכה המשטרית ולא את הלוחמים".
רוי, אחד ממובילי המחאה שהגיע להפגין מול תחנת המשטרה, אמר כי "עשינו מיצג אומנותי על איזושהי דלת של משרדי קהלת, כדי להסביר איך אנחנו רוצים לסתום את החור שהם מייצרים לנו במדינה". לדבריו, "אפשר לצייר אותנו כאנרכיסטים, אבל דווקא פה, עצורים שבעה לוחמים מובילים של מדינת ישראל על הפגנה לגיטימית וחוקית.
"העצורים יחיו, הם עברו דברים הרבה יותר קשים, אבל הכאוס שקורה פה בגלל התפוררות של ההנהגה - אובדן אמון מוחלט ביכולת של האנשים שאמורים להוביל אותנו". לדברי רועי, הם הגיעו להפגין מול המשטרה כדי ש"אנחנו נלך חזרה הביתה עם החברים שלנו. אנחנו בעד השוטרים. משטרת ישראל עושה עבודה מצוינת. לא היה שום אירוע של אלימות. גם כאן הכול בלחיצת יד ובהסכמה. הלחץ פה הוא עד שהחברים שלנו יחזרו איתנו הביתה לבתים שלהם כאזרחי מדינת ישראל".
את פורום קהלת הקים פרופ' משה קופל ב-2012 והוא עומד בראשו עד היום לצד המנכ"ל עו"ד מאיר רובין. הפורום מחזיק בתפיסת עולם שמרנית, ימנית וניאו-ליברלית שמטרתו המוצהרת היא לפעול "לעיגון מעמד הקבע של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, לחיזוק הדמוקרטיה הישראלית, קידום חירות הפרט ועידוד יישום עקרונות השוק החופשי בישראל".
6 צפייה בגלריה
מעצר המפגינים בתחנת המשטרה מוריה
מעצר המפגינים בתחנת המשטרה מוריה
"עצרו יותר מבחווארה". ההפגנה מול תחנת המשטרה
בהיבט של מדינה יהודית, הפורום לקח חלק בחקיקת חוק הלאום, ובהיבט של שוק חופשי הפורום מנסה לקדם חקיקה במישור הכלכלי-חברתי: נגד שכר מינימום, נגד דיור ציבורי או פיקוח על שכר דירה ונגד מדינת הרווחה.
את מכון המחקר שבו חברים עשרות חוקרים מלומדים מממנים, כך על פי פרסומים, שני יהודים אמריקנים מיליארדרים שמחזיקים בחברת מסחר בניירות ערך והשקעות בשם סוסקהאנה אינטרנשיונל גרופ המומחית במסחר מהיר.
הכלכלן הראשי של הפורום, ד"ר מיכאל שראל, מתח אתמול ביקורת חריפה על תוכנית נתניהו-לוין. הוא נמנע עד כה מהבעת דעה פומבית על הרפורמה, אך מכתבו הנוכחי חריף במיוחד, מכיוון שהוא מתמקד בהשפעות הרפורמה על המשטר הדמוקרטי-ליברלי בישראל ומדגיש כי ההשלכות הכלכליות הן משניות, לעומת הפגיעה בצורת המשטר בישראל. שראל מביע חשש מפורש מתרחיש שבו הקואליציה תרצה לפגוע בקיומם של בחירות חופשיות והוגנות. עוד טען כי המהפכה המשפטית "תייצר מצב שבו לא תהיה הפרדה בין הרשויות, ותכפיף את המערכת לרצון הקואליציה".