"כל ארבעת חודשי הלחימה דאגנו לו, ועכשיו אנחנו כבר לא דואגים", כך אמרו הבוקר (ראשון) לירון ורקפת אלדור מחיפה, שבנם רס"ל עדי אלדור (21) - לוחם ביחידת מגלן שבחטיבת הקומנדו - נפל הלילה במערב חאן יונס, לצד חברו ליחידה רס"ל אלון קליינמן (21) מתל אביב. בריאיון ל-ynet שיתפו ההורים כי "אין מילים. הוא ילד אהבת חיים, אהבת עולם. ילד של נתינה ושל חבר'ה".

2 צפייה בגלריה
רס״ל עדי אלדור ז"ל, רס״ל (מיל׳) אלון קליינמן
רס״ל עדי אלדור ז"ל, רס״ל (מיל׳) אלון קליינמן
עדי אלדור ואלון קליינמן, שנפלו הלילה ברצועה
(צילום: דובר צה"ל)
הם סיפרו כי "כל החברים הטובים כואבים איתנו. הם כולם לוחמים והם מפורקים. זלזלו בדור הזה, אבל הם מלח הארץ. הם כולם בסיירות קרביות, כל החברים שלו מהצופים. הם דור שקם ועושה, אם אין לך ילדים כאלו בבית אתה לא חי את זה. חוץ מעדי יש לנו בן לוחם בהנדסה קרבית וגם את הבנות שלנו, בת 16, אמרה שתהיה לוחמת".
בנוסף סיפרו ההורים כי בשיחה האחרונה עם עדי, שנערכה לפני יומיים, הוא הרגיע אותם והבטיח שהמצב רגוע. "הוא לא רצה להלחיץ אותנו, הצוות שלו היה חלק מהאוגדה שכיתרה את חאן יונס. 60 יום הם היו שם ויצאו לפני שבועיים להפוגה של שלושה ימים. בעוד כחודש הוא היה אמור להשתחרר. הם היו ביחד, באש ובמים, דאגו למדינה. בכל התקופה הזאת, ארבעת חודשי הלחימה, דאגנו לו.
"אתה דואג לילדים שלך, לילדים של אחרים, למדינה. אי אפשר לתאר", אמרו - והאם רקפת הוסיפה: "עכשיו אנחנו כבר לא דואגים. הוא היה מודל לחיקוי לאחים שלו, עכשיו אנחנו צריכים להמשיך. אתה חייב להתרומם אחרי אירוע כזה".
על הרגע שבו קיבלו את ההודעה, סיפרו כי "אצלנו לא הייתה דפיקה בדלת. הגענו בערב מטיול עם הכלבים והיה כבר חושך. הגיע מישהו על אזרחי מולנו. שאלתי אותו 'אפשר לעזור לך? הלכת לאיבוד אתה צריך משהו?', והוא שאל אם אנחנו משפחת אלדור. הסתכלנו אחורה וראינו את נציגי קצין העיר במדים. הם אמרו לנו שנדבר בבית, וכשעלינו רק התפללנו שיגידו שהוא פצוע".
אביו סיפר כי "כשהוא נולד בחרנו לו את השם עדי, והוא באמת היה תכשיט. תמיד היה עם חיוך על הפנים. הוא אהב אנשים והם אהבו אותו, הוא אהב את החיים ואהב גם לטייל. באחת הפעמים הוא וחבר שלו טיילו עם טרקטורון ומצאו ארבעה גורי כלבים, הם אספו אותם ומצאו משפחות אוהבות לשלושה מהם - אחד נשאר אצלנו. מאז שקיבלנו את ההודעה, הכלב מרגיש שמשהו קרה".
לאחר שנודע להם גם על שחרור החטופים, סיפר האב כי "זה הישג מדהים. קיבלנו היום גם בשורות טובות. אני מדבר עכשיו בשמו של עדי, כי אני יודע שזה מה שהוא חשב - אסור שיהיה מצב שבו החטופים לא חוזרים. הוא היה מוכן להקריב את הכל כדי להחזיר אותם. זה צריך להדהד בכל מקום, אסור שזה יהפוך להיות משהו משני".
2 צפייה בגלריה
אייל ברודסקי שנפצע ואביו שגריר ישראל באוקראינה
אייל ברודסקי שנפצע ואביו שגריר ישראל באוקראינה
רס"ל אייל ברודסקי, שנפצע קשה בתקרית
רס"ל אלדור היה בן כיתתו של סמ"ר עמית פלד, שנפל בקרב מול מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, והוא החלל ה-12 של בית הספר הריאלי העברי בחיפה. "בשורת איוב", ספדו לו בבית הספר. "עדי היה הנכד של פרופסור איצקוביץ מרמב"ם, גם אבא שלו רופא. כולם בוגרים שלנו".
גם פרופ' מיקי הלברטל, מנהל המרכז הרפואי רמב"ם שבו עובד אביו, ספד: "משפחת רמב"ם קיבלה הבוקר בעצב רב את הבשורה הנוראה על נפילתו בקרב של עדי אלדור ז"ל. הידיעה על מותו של עדי ז"ל, בנו של ד"ר לירון אלדור, רופא רמב"ם, ונכדו של פרופ' יוסף איצקוביץ שהיה מנהל מחלקה בכיר ומאבות תחום הפוריות ותחום תאי הגזע בישראל - שוברת את ליבנו".
אלדור וקליינמן נהרגו מפגיעת נ"ט במערב חאן יונס. לאחר שההודעה על מותם הותרה לפרסום, מסר דובר צה"ל כי שני לוחמים מיחידת מגלן נפצעו באורח קשה בקרבות בדרום רצועת עזה. אחד הפצועים הוא רס"ל אייל ברודסקי, בנו של שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי, שעושה כעת את דרכו לישראל. בנוסף, דובר צה"ל מסר כי חייל מילואים ממפקדת "עוצבת בני-אור" (460) נפצע באורח קשה בתאונת דרכים בדרום הארץ.
שעות לאחר נפילתם של השניים החל צה"ל במבצע ההרואי בלב רפיח, שבו חולצו בשלום פרננדו סימון מרמן (60) ולואיס הר (70) שנחטפו מניר יצחק ב-7 באוקטובר והוחזקו על-ידי חמאס. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר הבוקר במענה לשאלת ynet כי "בזכות הגבורה והאומץ של לוחמי מגלן שנהרגו אנחנו מסוגלים לבצע מבצע כזה. אי אפשר לעשות דבר כזה בלי להיות בתוך רצועת עזה. בזכות אותם לוחמים גיבורים שהקריבו את היקר מכל, אנחנו מסוגלים להגיע לרגעים מבצעיים שמאפשרים לשחרר חטופים".