המהומה שפרצה השבוע במליאת הכנסת עם הופעתה של ח"כ שירלי פינטו (ימינה) יחד עם בתה התינוקת, שישה ימים בלבד אחרי הלידה, עוררה לא מעט תגובות מכל הקשת הפוליטית. חברי כנסת מימין ומשמאל, קואליציה ואופוזיציה, אמרו שנחצו קווים אדומים והפנו את האשמה זה נגד זה.
באופוזיציה האשימו את הקואליציה בחוסר רגישות ובניסיון לנצל באופן ציני את מצבה של פינטו, ואמרו שהיה ניתן למנוע את הגעתה באמצעות הבאת סגן השר אביר קארה, שהחליט להחרים את ההצבעות, או לחילופין לדחות את ההצבעות ואף לבטל את החוק הנורבגי שבמסגרתו נכנסה פינטו לכנסת.
5 צפייה בגלריה
שירלי פינטו במליאה מספר ימים לאחר הלידה
שירלי פינטו במליאה מספר ימים לאחר הלידה
פינטו במליאה עם בתה התינוקת. לא הפעם הראשונה שח"כים נאלצים להגיע למשכן
בקואליציה לעומת זאת התרעמו על חוסר הרגישות והדגישו שמעולם לא קרה בכנסת שאישה לאחר לידה נדרשה להגיע להצבעה במליאה.
אבל למרות חילופי ההאשמות במליאת הכנסת, זאת לא הפעם הראשונה שבה נאלצו חברי כנסת להגיע למשכן באופן שגרר לא מעט הרמות גבה.

השיחה אל הרב והח"כית שבאה עם אינפוזיה

בינואר 2018 פורסם כי שר הפנים דאז אריה דרעי, שהוביל את חוק המרכולים בכנסת והתקשה בגיוס רוב, פנה לרב היישוב שבו התגורר ח"כ יהודה גליק ובדק את האפשרות להביאו למליאה יום אחרי פטירת אשתו.
5 צפייה בגלריה
יהודה גליק ורעייתו יפה ז"ל
יהודה גליק ורעייתו יפה ז"ל
יהודה גליק ורעייתו יפה ז"ל
(צילום: דנה קופל )
הנושא עורר סערה וביקורת קשה על גרעי גם בתוך הקואליציה שבה היה חבר, שם המליצו לו לדחות את ההצבעה על החוק בשל אי הדחיפות בהעברתו.
גליק, ששמע מהשבעה את המהומה שהתפתחה סביב הבקשה שיגיע למליאה, אמר כי הוא "מתחנן בכל לשון של בקשה שלווייתה של רעייתי היקרה לא תהפוך בשום אופן לנושא למריבה. בבקשה הרבו אהבה ואנרגיות חיוביות".
דרעי לעומתו נאלץ להתנצל בפומבי והודה שפנה לראש המועצה האזורית הר חברון כדי שיבדוק הלכתית עם רב היישוב עתניאל אם גליק יכול להגיע להצבעה. "אני כואב את כאב יהודה גליק על מות רעייתו ז"ל", כתב דרעי. "פניתי לבדוק אם יוכל להגיע להצבעה על חוק שנועד לשמוק על קדושת השבת. אם פגעתי ברגשותיו של יהודה חברי – אני מתנצל".
5 צפייה בגלריה
אריה דרעי
אריה דרעי
דרעי. נאלץ להתנצל פומבית
(צילום: עמית שאבי)
במקרה אחר באותה השנה הכריזה האופוזיציה על מרד קיזוזים שבמסגרתו אין לא מקזזים חברי כנסת מהקואליציה. המהלך חייב את חברי הכנסת לבטל טיסות שנקבעו מראש.
בעקבות אותו מרד חברת הכנסת שרן השכל, אז מטעם הליכוד, הוקפצה לירושלים על ידי הקואליציה, ובניגוד לעצת רופאיה, והתייצבה במליאה למרות שחשה ברע והייתה מחוברת לאינפוזיה שהזרימה לה נוזלים בזמן ההצבעות.
5 צפייה בגלריה
ח"כ שרן השכל מצביעה למרות אינפוזיה כנסת
ח"כ שרן השכל מצביעה למרות אינפוזיה כנסת
ח"כ השכל עם אינפוזיה במליאה
השבוע, בעקבות המקרה של ח"כ פינטו, היא הזכירה במליאת הכנסת את המקרה האישי שלה, אך הוסיפה שזה לא דומה להקפצת אישה אחרי לידה למליאה וסיכמה כי נחצה קו אדום באופן שטרן נראה כמוהו בכנסת.

הקפצה מהשבעה והצבעה מהרצפה

הכנסת הנוכחית מכהנת פחות משנה, אבל כבר זוכה לעוד שני אזכורים ברשימת המקרים שבהם אולצו חברי כנסת להגיע להצבעות, למרות שמצבם לא אפשר זאת.
אחד המקרים שעוררו לא מעט תרעומת ותגובות קשות היה בהצבעה על הרחבת החוק הנורבגי ודחיית מועד אישור התקציב, בימים הראשונים לכהונת הממשלה. ח"כ מאיר יצחק הלוי (תקווה חדשה) הגיע אל המליאה שעות ספורות לאחר שקבר את אחותו, כשהוא עם חולצה קרועה וכיפה שחורה לראשו.
5 צפייה בגלריה
מאיר יצחק הלוי
מאיר יצחק הלוי
יצחק הלוי במליאה עם חולצה קרועה וכיפה שחורה
הסיבה להגעתו של יצחק הלוי היא שבמפלגתו חשדו כי האופוזיציה הפרה סיכום בדבר קיזוז שניתן לו עם חבר כנסת מיהדות התורה, שהופיע במליאה. באופוזיציה טענו שהקיזוז הועבר מאותו ח"כ לחברת הכנסת גילה גמליאל מהליכוד.
במקרה אחר, ח"כ אמילי מואטי (העבודה) הגיעה למליאת הכנסת היישר מאשפוז בבית חולים כדי להצביע בעד הקמת הממשלה. את ההצבעה עצמה היא עשתה בהתאם לעצת הרופאים כשהיא שוכבת על רצפת מליאת הכנסת, מכיוון שנאסר עליה לשבת בשל מגבלה רפואית.