אלפי בני אדם ליוו בצהריים (יום שישי) למנוחות את עמאר חג'יראת (4), שנורה למוות אתמול מכדור תועה בזמן ששיחק בגן השעשועים בביר אל-מכסור. המשתתפים בהלוויה גינו את הרצח ודרשו להיאבק באלימות בחברה הערבית, ולא להפקירה. אביו של עמאר אמר: "האלימות קטפה את בני היקר. קשה לחזור לבית בלעדיו. אני מקווה שהוא יהיה הנרצח האחרון".
4 צפייה בגלריה
שישייה
שישייה
מימין למעלה: עלי עמאש, עמאר חג'יראת, חנאן זלום, יוסף אלחלבי, כרם אל-ג'עאר, רפיף אל-קראעין
4 צפייה בגלריה
הלוויתו של עמאר מוחמד אל-שייח חג'יראת בן ה-4 שנהרג מכדור תועה בגן שעשועים בביר אל מכסור
הלוויתו של עמאר מוחמד אל-שייח חג'יראת בן ה-4 שנהרג מכדור תועה בגן שעשועים בביר אל מכסור
"תמיד תישאר בליבנו". הלווייתו של עמאר
לדבריו, "כל הלילה בכינו, לא ישנתי. זו הפעם הראשונה שאנחנו חווים מקרה כל כך קשה ומזעזע. זה אסון שהרעיד את כולם. אנחנו מרגישים כאב עמוק, זה קשה וקורע את הלב".
חברותיה של האם סיפרו כי "היא בכתה ואמרה שרצתה שבנה יחזור. כל יום היא הייתה מחבקת אותו, וכעת היא לא תוכל לעשות את זה יותר. היא אמרה - 'עמאר, גם אם עזבת את הבית, תמיד תישאר בליבנו'".
עמאר חג'יראת לא היה המקרה הראשון של מוות מירי תועה בחברה הערבית - ולמרבה הצער גם לא הילד הראשון שנפגע מירי תועה כזה. קדמו לו בין היתר רפיף אל-קראעין (4), שנורתה למוות בזמן ששיחקה על גג ביתה במחנה הפליטים שועפט לפני כשנה וחצי; חנאן זלום (4), שנורתה למוות באוגוסט 2020 במהלך קטטה בשכונת סילוואן; יוסף אלחלבי (9), שנורה למוות במחנה שועפט לפני כחצי שנה במהלך קטטה המונית; כרם אל-ג'עאר (14), שנורה למוות בקטטה המונית ברהט; ובשנת 2019 מת מפצעיו הנער עלי עמאש (16), שנפגע מכדור תועה שלוש שנים קודם לכן בג'סר א-זרקא.

4 צפייה בגלריה
החשודים ברצח הילד עמאר מוחמד אל-שייח חג'יראת
החשודים ברצח הילד עמאר מוחמד אל-שייח חג'יראת
החשודים ברצח עמאר
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, משנת 2016 הגיעו לחדרי המיון 105 ילדים שנפגעו מאמל"ח. קרוב משפחתה של אל-קראעין אמר כי "עד היום המשטרה לא עצרה את האדם שירה ורצח את הילדה. בכל פעם שאני שומע על ילד שנרצח מכדור תועה הלב שלי נקרע. מה עשו הילדים האלה, שעוד לא מבינים בכלל מה זה נשק? אני לא אופתע אם ירצחו עוד ילדים בגלל הנשק שמסתובב. אנחנו מפחדים היום לשבת בחצר בבית כי אולי יפגעו בנו או בילדים".
אישה מהצפון שבנה נפגע מכדור תועה לפני כשנתיים ונפצע באורח בינוני אמרה כי "הייתה קטטה בשכונה, ואחד הכדורים שנורו פגע בבן שלי, שהיה רק בן 5. בנס הוא לא נהרג. מאז אנחנו חיים בפחד, כי הקטטות לא הפסיקו מעולם. במקום שיגלו אחריות בעקבות מה שקרה, הם ממשיכים באותה הדרך. בסוף מי שישלם את המחיר לא קשור לסכסוכים".
בתוך כך, בית משפט השלום בנצרת האריך הבוקר את מעצרם של ארבעת החשודים המעורבים בגרימת מותו של חג'יראת. הארבעה מכחישים את המיוחס להם, ובמהלך הדיון המשטרה לא הציגה ראיות נגדם.