נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הזהיר הלילה (בין שבת לראשון) כי אם יפסיד את הבחירות לנשיאות בחודש נובמבר, יהיה "מרחץ דמים", כלשונו. את הדברים אמר הנשיא לשעבר באירוע תמיכה במועמד רפובליקני לסנאט במדינת אוהיו, כשהזהיר מפני קריסת תעשיית הרכב האמריקאית אם ביידן ייבחר. "בכוונתו להעלות את המסים על כלי רכב שיוצרים מחוץ לארה"ב. אם לא אבחר, יהיה כאן מרחץ דמים בכל המדינה", אמר טראמפ.
1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
(צילום: AP)
טראמפ המשיך גם להאדיר את משתתפי המהומות בהסתערות על הקפיטול ב-6 בינואר 2021 והתייחס למתפרעים שעדיין מרצים עונשי מאסר. "הם בני ערובה, הם פטריוטים", אמר עליהם טראמפ בנאום הלילה, והבטיח לסייע להם כשייבחר לנשיאות מחדש. הוא גם חזר על הטענה שהבחירות מ-2020 "נגנבו ממנו" וטען כי יש בידיו "הררי ראיות לכך".
בנאומו המשיך טראמפ להזהיר את תומכיו מזרם המהגרים שמגיעים לארה"ב דרך הגבול הדרומי, בדומה לסיסמאותיו מהקמפיין ב-2016, וטען כי "מדינות אחרות מרוקנות את בתי הסוהר מאנשים צעירים ושולחות אותם לגבול". לאחר מכן אמר טראמפ כי "אני לא יודע אם אפשר לקרוא להם אנשים, הם לא כאלה בעיניי", ובהמשך כינה אותם "חיות".
בשבוע שעבר הבטיח טראמפ רשמית את מועמדותו בבחירות לנשיאות ב-5 בנובמבר, והוא יתמודד מול הנשיא המכהן ג'ו ביידן - במה שיהיה קרב חוזר של הבחירות שנערכו ב-2020.
ביידן בן ה-81 הוא כבר כעת הנשיא המבוגר בתולדות ארה"ב, ואם ינצח בקרב על הבית הלבן פירוש הדבר שכשיעזוב את מעון הנשיא הוא יהיה בן 86. כבר בבחירות לנשיאות ב-2020 ניסו יריביו להציגו כאדם סנילי שכוחו אינו עוד במותניו, וכמה פליטות פה שסיפק לאורך הכהונה גרמו מבוכה לדוברי הבית הלבן, ונוצלו על-ידי מתנגדיו כדי לתקוף אותו. את הקמפיין הקרוב של ביידן צפויות ללוות שאלות בלתי פוסקות בנוגע לגילו ולמידת כשירותו.
בחירות נשיאות ארה"ב 2024 לוח זמנים אינפו אינפוגרפיקה גרפיקה
הוא מתמודד לכהונה נוספת בצל שורת הופעות פומביות מביכות, שהעלו תהיות לגבי מצבו הבריאותי - ואף הקוגניטיבי. ביידן אינו נשיא פופולארי, ודו"ח שפרסם בחודש שעבר התובע המיוחד רוברט הר, שחקר את פרשת המסמכים שנמצאו בביתו של הנשיא, העמיק את המשבר: הר החליט שלא להעמיד לדין את הנשיא הדמוקרטי, וציין כי אם יעמוד למשפט הוא עשוי להציג את עצמו למושבעים כ"קשיש סימפטי עם כוונות טובות, וזיכרון גרוע".
גילו המתקדם של ביידן צפוי לעמוד במרכז מערכת הבחירות למרות שטראמפ צעיר מביידן "רק" בארבע שנים - ורץ לנשיאות בזמן שארבעה כתבי אישום תלויים ועומדים נגדו. הסקרים שנערכים בארה"ב בחודשים האחרונים מראים שרוב הציבור מאס בביידן ובטראמפ, והיה מעדיף לראות במרוץ שני מועמדים אחרים - וצעירים יותר.
באשר לטראמפ, בשבוע שעבר בית המשפט העליון בארה"ב פסק לטובתו בערעור נגד מדינת קולורדו, שאסרה עליו להתמודד בבחירות במדינה. העליון, שרוב שופטיו שמרנים, קבע פה אחד כי לא ניתן למנוע מהנשיא לשעבר להתמודד בבחירות בנובמבר בעקבות חלקו במהומות הקפיטול. לפסיקה תהיה השפעה דרמטית על ניסיונות דומים לפסול את טראמפ במדינות אחרות בארה"ב. טראמפ בירך על החלטת שופטי העליון, והכריז שמדובר ב"ניצחון היסטורי לאמריקה".
אחרי בחירות 2020 סירב טראמפ להכיר בהפסדו, ופיזר טענות שקריות – שגם נדחו שוב ושוב על-ידי בתי המשפט – לפיהן הניצחון "נגנב" ממנו באמצעות זיופים ואי-סדרים. בהשראת הטענות הללו פרצו ב-6 בינואר 2021 המונים מתומכיו לקונגרס וזרעו בו הרס, בזמן ישיבת הסנאט שבה אושר ניצחונו של ביידן. בהתפרעות האלימה נהרגו חמישה בני אדם, ועוד חמישה שוטרים התאבדו בעקבותיה.