ניסים לוק, אביה של שני לוק, שהיום (ב') התברר סופית כי נרצחה במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, הודה הערב בשיחה עם ynet כי לצד העצב הגדול על מותה הוא חש הקלה מסוימת מעצם הידיעה מה עלה בגורלה. "אני שמח שנתנו לנו תשובה ודאית, יש בזה איזו נחמה", אמר לוק. "לפחות אני יודע שהיא לא זרוקה באיזו מנהרה בעזה".

4 צפייה בגלריה
 חרבות ברזל מתקפת טרור שני לוק אזרחית גרמניה נחטפה ל עזה
 חרבות ברזל מתקפת טרור שני לוק אזרחית גרמניה נחטפה ל עזה
שני לוק ז"ל. ממצא פתולוגי הוביל לקביעה: היא אינה בחיים
4 צפייה בגלריה
ניסים לוק אביה של שני ניקול לוק
ניסים לוק אביה של שני ניקול לוק
האב ניסים לצד מודעת האבל על שני. "האזרחים מצוינים, הממשלה לא מתפקדת כבר 20 שנה"
(צילום: שלו שלום)
הכותרת
מחבלים, הברחות וחטופים: מאחורי איום המנהרות ברצועת עזה / רון בן ישי
23:41
סיפורה של שני לוק, בת 23 במותה, היה מסיפורי החטופים שזכו לסיקור הנרחב ביותר בעולם מאז מתקפת הטרור הרצחנית. לוק, מקעקעת בת 23 שנולדה בגרמניה אך גדלה בישראל, בילתה במסיבת הטבע ברעים, ותועדה שם רוקדת לצד מבלים אחרים כשהיא מחייכת למצלמה. בסרטון שיצא מעזה שעות לאחר תחילת הטבח היא נראתה מוטלת ללא הכרה בחלקו האחורי של טנדר, כשמסביבה גברים פלסטינים חוגגים ויורקים עליה.
הידיעה על כך שלוק אינה בחיים נמסרה על-ידי משפחתה הבוקר. בת דודתה של שני, רותי, סיפרה כי אתמול עדכנו צה"ל וזק"א את המשפחה כי בדיקות DNA שנערכו לממצא פתולוגי מהשטח העלו כי לא ייתכן שהיא נותרה בחיים, ואת הקביעה הזו אישרו שני מומחים ורב.
"שני הייתה בחורה יפהפייה שאהבה לשמוח ולרקוד, הייתה הולכת עם פרחים וכולם חיבקו ואהבו אותה", מספר האב ניסים. "היא הייתה חכמה מאוד ויפה מאוד, עם לשון חדה. ככה הייתי רוצה שיזכרו אותה".
4 צפייה בגלריה
שני לוק סיקור בעולם לה רפובליקה
שני לוק סיקור בעולם לה רפובליקה
סיפורה זכה לסיקור נרחב בעולם. הדיווח על מותה של שני ב"לה רפובליקה" האיטלקי
4 צפייה בגלריה
שני לוק סיקור בעולם CNN
שני לוק סיקור בעולם CNN
הדיווח ב-CNN: "שני שנחטפה מפסטיבל מוזיקה מתה"
האב מספר כי כשהמשפחה ראתה את הסרטון שבו תועדה שני מוטלת בטנדר בעזה, היא חשבה שהיא חיה וקיוותה שהיא רק פצועה. בעזרת קשרים דרך גרמניה קיבלה המשפחה הודעה שלפיה היא נמצאת בבית חולים בעזה, ידיעה שחיזקה את ההשערה שהיא חיה, ונוסף על כך קיבלה צילום של שיחה בין אחים ואחיות בבית חולים ברצועה שבה שאלו זה את זה "מה קורה עם היפהפייה מגרמניה?". אתמול התקווה נמוגה, כשנציגי צה"ל הגיעו לבית המשפחה בשריגים והודיעו לניסים כי יש ראיות לכך ששני נרצחה כבר בשטח ישראל.
על צעדיה הבאים של ישראל אמר האב ניסים: "אנחנו חייבים להבין שאסור לנו לרחם. אנחנו צריכים לפעול לא במידתיות. הם צריכים לשלם פי מיליון יותר, ורק ככה נחזיר את ההרתעה. האזרחים פשוט מצוינים, לעם ישראל יש לב טוב וכל אחד עוזר לשני, אבל הממשלה שלנו ב-20 השנים האחרונות לא מתפקדת. היא כשלה לגמרי, ומי שכשל לא לוקח אחריות. איך אפשר לתת למי שכשל 20 שנה לנהל את המערכה? אם ראש הממשלה יגיע אליי הביתה אני אגיד לו 'תסתובב ותצא, יש לך חלק מכריע מאוד'".