אבי ביטון, בן 42 מאשקלון ואחד מאנשי הצמרת בארגון הפשע של שלום דומרני, הוא הגבר שנרצח אמש (יום א') בפיצוץ מטען שהוצמד למכונית בעיר. ביטון היה מוכר למשטרה כ"איש הכספים" בארגון של דומרני. בפיצוץ העז, שהתרחש בשכונה שבה מתגורר דומרני, נפצעו עוד שני פעילים פחות מוכרים בארגון, ומצבם מוגדר קשה ובינוני. מלבד שלושת הנפגעים בפיצוץ ברחוב יצחק בן צבי לא היו עוברי אורח שנפגעו. הפיצוץ הרעיד את האזור וכמה מכוניות שהיו בו נפגעו גם הן.
4 צפייה בגלריה
אבי ביטון
אבי ביטון
אבי ביטון והמכונית שהתפוצצה אמש באשקלון
(צילום: בראל אפרים)

ביטון נרצח כשמונה וחצי שנים לאחר שניצל מניסיון חיסול קודם, באותה שיטה ובאותה עיר, באוקטובר 2013. באותו ניסיון חיסול אז התפוצצה מכונית בזמן שנסעה. העבריין ג'קי בניטה נרצח באותו פיצוץ, אך ביטון שרד. הוא נפצע אנושות, איבד את רגלו – והצליח להשתקם.
הפיצוץ שבו מצא כעת ביטון את מותו מגיע חודשים אחדים לאחר שחרורו של דומרני מהכלא, באוקטובר אשתקד. מאז הוא מנסה לחזק את ארגונו ולבנות אותו מחדש, בעיקר במובן הכלכלי. ביטון ללא ספק התייצב לצדו למען המטרה הזו, אבל גם בעיקר כדי להתמודד עם האויב המר של ארגון הפשע – הארגון המתחרה של בני שלמה.
במשטרת מרחב לכיש מודעים זה חודשים למתיחות בין ארגוני הפשיעה, והעריכו כי גל חיסולים בוא יבוא. לאחרונה נרשמו כמה הצלחות של המשטרה במאבק נגד הארגונים ונתפסו מטעני נפץ מוכנים להפעלה. אולם נראה שאמש מאמצי הסיכול כשלו – והחיסול יצא לפועל.
4 צפייה בגלריה
שרידי הרכב לאחר הפיצוץ אתמול. בנס אף עובר אורח אחר לא נפגע
שרידי הרכב לאחר הפיצוץ אתמול. בנס אף עובר אורח אחר לא נפגע
שרידי הרכב לאחר הפיצוץ אתמול. בנס אף עובר אורח אחר לא נפגע
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
פיצוץ הרכב באשקלון
פיצוץ הרכב באשקלון
רגעי הפיצוץ
"ביטון היה מודע לעובדה שהוא מטרה לחיסול וגם היה מאוד זהיר", אמר גורם במשטרה. "לא ברור כיצד קרה שהוא נכנס למכונית ממולכדת, שהרי דמויות בסדר גודל כמו שלו לא נכנסים למכונית מבלי לבדוק אותה שוב ושוב. כנראה שהמחסלים הערימו עליו". אין ספק כי חיסולו של ביטון, אחד האנשים הקרובים לדומרני, מהווה מכה קשה לארגון וצפוי להביא לניסיונות נקמה – שמהם חוששים במשטרה יותר מכל. אתמול לא נפגעו אזרחים בדרך נס, אך זו לא ערובה להמשך.
הדיווח על הפיצוץ העז באשקלון התקבל אמש בשעה 23:14 במוקד מד"א. חובשים ופרמדיקים של הארגון קבעו את מותו של ביטון שנלכד ברכב, ופינו לבית החולים ברזילי בעיר שני פצועים נוספים – בן 32 שמצבו מוגדר קשה ובן 23 שמצבו בינוני. מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, הגיע לזירת האירוע וקיים הערכת מצב יחד עם פיקוד מרחב לכיש. חבלני המשטרה וחוקרי הזיהוי הפלילי אספו ראיות וממצאים בזירה.
בתחילת החודש התפוצץ מטען חבלה ברכב פרטי בכניסה למושב בית שקמה הסמוך לאשקלון. הרכב נהרס כליל, אולם איש לא נפגע. ברכב, שהושאר בעיקול הכניסה למושב, הוטמן מטען נפץ רב עוצמה. במשטרה העריכו כי המטען הופעל מרחוק ושהרקע פלילי. באותה עת חלפו בסמוך לרכב שני אנשי קבע מיחידה צה"לית מובחרת שהתאמנה ברכב סמוך – והרכב התפוצץ כשהשניים חלפו לידו. הם לא נפגעו, אך נזק נגרם לרכבם.
4 צפייה בגלריה
שלום דומרני ובני שלמה
שלום דומרני ובני שלמה
שלום דומרני ובני שלמה. חשש מנקמה
(צילום: הרצל יוסף, בראל אפרים)
בשנים האחרונות התרחשו באזור הדרום מלחמות כנופיות בין ארגוני הפשע. בראש הארגונים המרכזיים בדרום עומדים כאמור בני שלמה ושלום דומרני. האחרון שוחרר מהכלא בשנה שעברה אחרי מאסר של יותר משש שנים בגין שני ניסיונות רצח. גם שלמה השתחרר מהכלא בשנה שעברה, ופחות משבוע לאחר יציאתו מהכלא - הואשם בהלבנת מיליוני שקלים.