לאחר ששני תושבי העיר הערבית נרצחו יום אחרי יום - בעיר הערבית אום אל פחם מקיימים היום (חמישי) שביתה כללית במחאה על האלימות המשתוללת. "לצערי הרב יש חוסר ביטחון מוחלט, הביטחון האישי הוא לא מצרך שקיים בעיר אום אל פחם", אמר ראש העיר סמיר מחאמיד בריאיון לאולפן ynet.
על השביתה הוכרז בעקבות מקרי הרצח של חליל ג'עו שלשום ושל עמרו ג'בארין אתמול - אשר העלו את מניין הנרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה ל-108. באום אל פחם לבדה נרצחו השנה שמונה בני אדם, ואף אחד מהמקרים לא פוענח. במסגרת השביתה לא פועלים בתי הספר, העסקים ומוסדות הציבור. בשבת גם תיערך הפגנה מול תחנת המשטרה בעיר. הבוקר פרסם "ידיעות אחרונות" את מפת הרציחות ביישובים הערביים בישראל:
3 צפייה בגלריה
זירת הירי באום אל פחם
זירת הירי באום אל פחם
זירת הרצח של עמרו ג'בארין באום אל פחם
"אנחנו כעירייה צריכים לעשות משהו, אנחנו כחברה צריכים לעשות משהו", הוסיף ראש העיר מחאמיד. "המשטרה צריכה לעשות המון בפענוח של רציחות, לא יעלה על הדעת ששמונה רציחות באום אל פחם במשך פחות משנה, שלוש בשבוע האחרון, ואפס פענוחים. זה מצד אחד. מצד שני, אנחנו גם כחברה צריכים לקחת את המושכות לידיים".
הייתם מחאמיד, שהרצח של רצח של חליל ג'עו בן ה-25 קרה ליד ביתו, שחזר במשדר את התקרית. "בשעת בוקר מוקדמת היה הרבה רעש. יצאתי החוצה וראיתי ירי, רכב נכנס ברכב, ילדים בוכים. ראיתי מישהו שנפגע, עומד ומחפש אנשים שיעזרו לו. ניסיתי לעזור לו, עשינו מה שיכולנו".
גם בני משפחתו של מחאמיד היו עדים לרצח. "הילדות התחילו לבכות. ראו דם על הרצפה, על המדרגות, זה דבר לא נעים לראות. זה היה קשה".