משטרת מחוז ירושלים הודיעה בסוף השבוע על איתור חמישה מתפרעים ממזרח ירושלים וקלקיליה שיידו אבנים על אוטובוסים ומכוניות שהיו בדרכם לכותל המערבי במהלך חג הפסח. הפרקליטות צפויה להגיש נגדם כתבי אישום בימים הקרובים.
התקרית התרחשה בבוקר ה-17 באפריל, אז החלה התגודדות של כמה מפרי סדר בסמוך לשער האשפות שבעיר העתיקה בירושלים. המתפרעים התחמשו באבנים עם כוונה להשליך אותם לעבר כלי רכב חולפים. על פי החשד, המתפרעים נעזרו ברכב פרטי, שבשלב מסוים נעצר על הכביש ויצר האטה במהירות הרכבים על מנת לאפשר את יידוי האבנים. נחשד כי גם נוסעי הרכב השתתפו ביידוי האבנים.
2 צפייה בגלריה
נחום אפלבוים
נחום אפלבוים
"היה מטה אבנים מטורף על האוטובוס": נחום אפלבוים שנפצע מהשלכת האבנים והנזק שנגרם לאוטובוס
(צילום: עמית שאבי)
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהאוטובוס בהר הבית לאחר יידוי האבנים
תיעוד מהאוטובוס בהר הבית לאחר יידוי האבנים
ילדים מחפשים מחסה באחד האוטובוסים שנרגמו באבנים
במהלך ההתפרעות נגרם נזק משמעותי לכמה אוטובוסים, וכמה מיושביהם נפצעו באורח קל ונזקקו לטיפול רפואי. המתפרעים נמלטו מהזירה בתום ההתפרעות, אך שוטרים ממחוז ירושלים וכוחות מג"ב הצליחו לאחר זמן קצר לעצור שני חשודים מכפר עקב שבמזרח ירושלים וחשוד נוסף, שוהה בלתי חוקי מקלקיליה. בהמשך אותר גם כלי הרכב שסייע למתפרעים ונעצרו שני חשודים נוספים, בני משפחה מואדי ג'וז.
נחום אפלבוים, שנפגע בכתפו מאבן, העיד כי היה הנוסע היחיד באחד מהאוטובוסים שנרגמו, מלבד הנהג. "הייתי בהלם. היה מטח אבנים מטורף על האוטובוס ונאלצתי למצוא מחסה", סיפר נחום. "אני עובד בכותל כבר שבע שנים, אני בן בית בעיר העתיקה, אבל זו הפעם הראשונה שקורה לי דבר כזה".
ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים ממשיכים בימים אלו בחקירת המקרה במטרה לאתר מעורבים נוספים בהתפרעות. מהמשטרה נמסר: "נמשיך לפעול בנחישות למעצר ומיצוי הדין עם פורעי חוק, מפרי סדר ומיידי אבנים שינסו לפגוע בשלומו וביטחונו של הציבור".