לאחר שאתמול (ראשון) פרץ ויכוח מכוער בין השרות גלית דיסטל-אטבריאן וגילה גמליאל בישיבת הממשלה - הבוקר שוב הכנסת הידרדרה לשיח ביבים. ויכוח סוער התפתח בין ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד לבין ח"כ עופר כסיף מחד"ש - שבמהלכו הטיח מילביצקי בכסיף שהוא "תומך טרור", וזה השיב לו: "לך תאנוס עוד אחת".
הוויכוח התרחש בדיון על השכרת שטח בכפר נוער לטובת ארגון שמטרתו לקרב בין ישראלים לפלסטינים שנפגעו מהסכסוך, שעורך מדי קיץ קייטנה לילדי הפורום. בדיון ח"כ חנוך מילביצקי איים על מנכ"לית כפר הנוער שיפגע במימון שלהם. בתגובה ח"כ כסיף אמר למילביצקי: "לך תאנוס עוד אחת", וזה השיב: "תומך טרור עלוב".
2 צפייה בגלריה
ועדת החוקה, חוק ומשפט
ועדת החוקה, חוק ומשפט
הטיח בח"כ מילביצקי שהוא "השתיק מעשי אונס". ח"כ כסיף
(צילום: שלו שלום)
2 צפייה בגלריה
ח"כ חנוך מילביצקי בוועדת הכנסת
ח"כ חנוך מילביצקי בוועדת הכנסת
"אתה מדבר על יושרה, תומך טרור עלוב?", צעק לעבר כסיף. מילביצקי
(צילום: אתר הכנסת)
כפר הנוער בן שמן משכיר מדי שנה חלק משטח הפנימייה לארגונים שונים במהלך חודשי הקיץ והפעם מי שיערוך קייטנה במקום הוא פורום המשפחות השכולות הישראלי פלסטיני. מדובר בקייטנה שמתקיימת בכל שנה, כאשר חניכי כפר הנוער לא משתתפים בפעילות הארגון. מה שעומד מאחורי הסכמת המקום זה הצורך של כפר הנוער, שנמצא בקשיים כלכליים, לפצות על תת-תקצוב ולהגדיל את הכנסתו וכך נעשה כאמור מדי קיץ.
ד"ר אילנה טישלר, מנכ"לית כפר הנוער בן שמן, אמרה בדיון כי היא בעצמה מגיעה ממשפחה שכולה וזה אינו מקומו של הכפר להחליט לאיזו עמותה משכירים את המקום, ובנוסף מדובר בעמותה חוקית שמוכרת למדינה ולכן אין בדבר פסול. "אם היינו מונעים זאת היה מדובר באפליה", אמרה.
חנוך מילביצק אמר למנכ"לית: "הדבר הזה בעייני הוא מעשה בלתי נסלח. אולי אין לנו את הסמכות החוקית למנוע מכם לעשות את זה ולהכריח אתכם לבטל את ההתקשרות המסחרית שעשיתם עם הגוף הבזוי הזה, אבל תשמעי לי טוב - הממשלה הו תהיה פה תקופה. וגופים שיפעלו בדרך הזו, אנחנו נדאג טוב טוב לבדוק את כספי הציבור שמגיעים אליהם". ח״כ לימור סון הר מלך גם כן תקפה את המנכ"לית: "אני, שראיתי את המחבלים שרצחו את בעלי, בעיניי. אני, שבעלי נרצח לנגד עיניי, אני שנפצעתי, ששלוש שעות לאחר מכן, בחודש שישי ילדתי תינוקת באותו היום, לא אתן לכם, לא אתן לכל מי שמוביל פה אג'נדה כאילו ליברלית, כאילו תמימה".

בתגובה לאיומיו של ח"כ מיליבצקי לשלול את תקציב כפר הנוער, אמר ח"כ עופר כסיף: "העבר הבעייתי של חנוך מילביצקי כולל תקיפה מינית, גם שלי. אחרי זה הוא התנצל ואמר שהוא חשב שרציתי שינעל אותי בחדר, יחסום אותי בגופו וילפות לי את הידיים כך שלא אוכל להתנגד'". אחר כך הוא צעק לעבר ח"כ מיליבצקי: "לך תאנוס עוד אחת". זה השיב לו "תומך טרור עלוב".
באותו דיון הבוקר ח"כ אלמוג כהן אמר שלא יאפשר לקייטנה לקרות. "אני מגיע ליום הראשון של הקייטנה ומפוצץ לכם אותה. נגיע עשרה חברי כנסת, ונאחל בהצלחה לכוחותינו שיהרגו כמה שיותר מחבלים וכמה שפחות חפים מפשע". ח"כ גלעד קריב מהעבודה השיב לו: "אתם הופכים את הציונות ללאומנות, לא יעזור לכם. ערכי החינוך הממלכתי, ערכי מגילת העצמאות והערכים של כפר הנוער בן שמן - הם אלו שבסופו של דבר יבטיחו את העתיד הציוני. בריונים".
לח"כ כסיף, נציין, היסטוריה של עימותים ואמירות שנויות במחלוקת, ולא רק בין כותלי הכנסת. לפני כשבועיים חבר הכנסת איחל למפגין שמחה נגדו בירושלים להירצח בפיגוע. המפגין, שהתקרב לכסיף עם מצלמה, הטיח בו: "אתה עוכר ישראל, יהודים נרצחים פה, חבר שלי נרצח פה" - והוא השיב: "בקרוב אצלך".
בחודש מרץ ועדת האתיקה של הכנסת החליטה להרחיקו באופן זמני מהמליאה, בעקבות עימות מילולי שהתרחש בחודש פברואר, שבו קרא לח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית בין היתר "נאצי מסריח", "אפס", "טיפש" ו"צמא דם". הוא הורחק לשלוש ישיבות, ולא הורשה להשתמש בכלים הפרלמנטריים עד לסוף כנס החורף.