הקואליציה דוהרת עם חקיקת המהפכה המשפטית, הנשיא מנסה להגיע לפשרה, והמפגינים ממשיכים במחאות: היום (ד') המחאות ממשיכות במוקדים רבים, כשהמרכזי בהם הוא בנמל התעופה בן גוריון, שם ניסו המפגינים ליצור עומסי תנועה ולשבש את טיסת ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור מדיני בברלין. עדכונים שוטפים.


12 צפייה בגלריה
מימין: נתניהו ורעייתו בטיסה לרומא. משמאל: המטוס עם החטופים נוחת בנתב"ג
מימין: נתניהו ורעייתו בטיסה לרומא. משמאל: המטוס עם החטופים נוחת בנתב"ג
מימין: נתניהו ורעייתו בטיסה לרומא. משמאל: המטוס עם החטופים נוחת בנתב"ג
(צילום: חיים צח לע"מ, ארכיון צה"ל במשרד הביטחון)
12 צפייה בגלריה
שיירת לוחמי אנטבה בדרך לנתב''ג
שיירת לוחמי אנטבה בדרך לנתב''ג
שיירת לוחמי אנטבה בנתב"ג
(צילום: רועי רובינשטיין)
12 צפייה בגלריה
שיירת לוחמי אנטבה בנתב''ג
שיירת לוחמי אנטבה בנתב''ג
שיירת לוחמי אנטבה בנתב''ג
(צילום: יאיר שגיא)
12 צפייה בגלריה
המחאה בנתב''ג
המחאה בנתב''ג
(צילום: מאיר תורג'מן)
16:50 - הטיסה של נתניהו לברלין נדחתה ראש הממשלה נמצא בדיונים בכנסת, ולכן טיסתו לבירת גרמניה נדחתה והוא צפוי להמריא בשעה 22:00.
15:20 - המשטרה חילקה כ-30 דוחות למפגינים בנתב"ג שוטרי תנועה רשמו כ-30 דוחות למפגינים בגין הפרעה לתנועה בצירי החירום באזור נתב"ג. נמסר כי השוטרים תיעדו עבירות תנועה נוספות בכלי רכב לשם רישום דוחות בהמשך.
14:30 - ברקע הפרשה הביטחונית: נתניהו קיצר ביקורו בברלין ברקע הפרשה הביטחונית שאסורה בפרסום, רה"מ נתניהו החליט לקצר את ביקורו בברלין - ויחזור לארץ כבר מחר. נתניהו קיים בצהריים "התייעצות ביטחונית" עם שר הביטחון יואב גלנט. מלשכתו של נתניהו נמסר כי הוא "עוקב ומעודכן בימים האחרונים בהתפתחויות הביטחוניות יחד עם צמרת הביטחון".
14:20 - השוטרים לא מאפשרים למוחים לרדת לכביש למרות הנסיעה האיטית של רכבי המגיעים לנתב"ג, כוח גדול של המשטרה לא מאפשר למוחים שבשוליים לרדת לכביש כדי לחסום ולעצור את הנסיעה. בכניסה לנתב"ג החל להיווצר פקק.
14:10 - המוחים מנסים לעצור רכבים בכניסה לנתב"ג בכניסה למחסום הביטחון בנתב"ג כמה מהמוחים ניסו לעצור רכבים שנוסעים פנימה לטרמינל. שוטר ביקש מהמוחים לאפשר לנוסעים להמשיך בדרכם לטיסה.
13:45 - כ-200 רכבים נוסעים במעגלים בנתב"ג, המשטרה לא מאפשרת להם לעצור המשטרה אינה מאפשרת לנהגים ברכבים לעצור, ודורשת מהמוחים להיות בתנועה. הנהגים המוחים ממשיכים בנסיעה ליציאה מנתב"ג, והמשטרה לא מאפשרת להם לעלות לכביש 1 ביציאה מנתב"ג. הרכבים ממשיכים בנסיעה עד מחלף שפירים, שם מבצעים פרסה וחוזרים למחסום בנתב"ג. בדרך זאת המוחים ברכבים מתערבבים בתוך הרכבים שנוסעים בכביש 1 ומחלף נשרים, כשחלקם התייאשו והמשיכו לדרכם.
13:00 - עשרות רכבים עם דגלי ישראל חוסמים נתיב לנתב"ג עשרות רכבים עומדים בנתיב הנסיעה שהמשטרה ייעדה למפגינים, ביציאה מנתב"ג לכיוון כביש 1. המשטרה לא מאפשרת לרכבים לעצור ליד הטרמינל, ובשעה האחרונה הם פשוט נוסעים במעגלים, יוצאים מנתב"ג, עולים לכביש 1 וחוזרים במחלף חזרה לנתב"ג. המארגנים החליטו לייצר שיירה ארוכה ועצרו בנתיב הימני ביציאה מנתב"ג.
12:20 - יותר מ-800 רופאים ורופאות מתריעים: "סכנה לשירותי הרפואה בשל ההפיכה המשטרית" לקראת הבחירות להסתדרות הרפואית שיתקיימו היום, יותר מ-800 רופאות ורופאים, בהם מנהלות ומנהלים בכירים במערכת הבריאות בישראל, חתמו על מכתב חריף שמתריע מפני סכנות המהפכה המשפטית. המכתב נשלח להסתדרות הרפואית, למשרד הבריאות ולחברי הממשלה.
12:00 - השיירה עם ה"מרצדס" ממבצע יונתן הגיעה לנתב"ג הלוחמים שלקחו חלק במבצע יונתן, שבו נפל אחיו של ראש הממשלה, הגיעו לנתב"ג. בהגיעם למקום הם אמרו: "נתניהו, אל תגרור את המדינה לפשיסטית, אנא תחזור למה שהיית. אל תיתן לעצמך לגרור את המדינה, תחזור להיות כמו ביבי של פעם. יוני נתניהו היה מפקד יוצא מהכלל, מצוין ואהוב. אנא ביבי, תחזור לערכים האלה. יוני לא נפל סתם, הוא נפל על מזבח מדינת ישראל הדמוקרטית. אלו הערכים שגדלנו עליהם". בני דוידזון, אחד מהחטופים באנטבה, הצטרף גם הוא לשיירה, ואמר כי "מלחמת אחים לא באה בחשבון. לאבד את המדינה לא בא בחשבון. על זה יוני נפל. תפסיקו עם הטירלול הזה, צאו לרחובות. זה לא מאבק מפלגתי או דתי, זה מאבק לאומי על צביונה ודמותה של מדינת ישראל". בניגוד לשבוע שעבר, המשטרה היום הרבה יותר מאורגנת, וכורזת לנהגים לא לעצור ולהמשיך בנסיעה.
11:40 - בכירי המשק מגבים את הנגיד: "חובתו להביע דעה" 24 ראשי המשק, שנפגשו השבוע עם הנשיא הרצוג בשל דאגתם מהשלכות המהפכה המשפטית, גיבו את נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, שבריאיון ל-CNN התייחס לראשונה בפומבי לסכנה לכלכלה בשל התקדמות חקיקת המהפכה המשפטית כפי שהוצגה בכנסת. במכתב שהם הפיצו נכתב: "חובתו של נגיד בנק ישראל להביע דעה עצמאית ומקצועית מבלי לשקול שיקולים זרים ומבלי להיות נתון ללחצים פוליטיים. עצמאות בנק ישראל ונגיד בנק ישראל הינם תנאי סף לכלכלה ישראלית יציבה וצומחת ופגיעה בה עלולה לגרום נזק בלתי הפיך".
12 צפייה בגלריה
בני דוידזון, אמיר עפר, עמוס גורן, אייל שיפרוני, נועם מלמוד ואדם קולמן
בני דוידזון, אמיר עפר, עמוס גורן, אייל שיפרוני, נועם מלמוד ואדם קולמן
הלוחמים ממבצע יונתן עם ה"מרצדס" מהמבצע, בדרכם לנתב"ג
12 צפייה בגלריה
בני דוידזון, אמיר עפר, עמוס גורן, אייל שיפרוני, נועם מלמוד ואדם קולמן
בני דוידזון, אמיר עפר, עמוס גורן, אייל שיפרוני, נועם מלמוד ואדם קולמן
(צילום: יאיר שגיא)
12 צפייה בגלריה
היערכות המשטרה בנתב''ג לפני ביקור בנימין נתניהו בברלין
היערכות המשטרה בנתב''ג לפני ביקור בנימין נתניהו בברלין
עם מכת"זים ופרשים. היערכות המשטרה בנתב"ג
(צילום: זהר גליק)
12 צפייה בגלריה
סיירת האופנועים הארצית ממתינה למפגינים בנתב''ג
סיירת האופנועים הארצית ממתינה למפגינים בנתב''ג
גם סיירת האופנועים הארצית ממתינה למפגינים בנתב"ג
(צילום: נדב אבס)
11:35 - יו"ר ועדת חוקה רוטמן יבחן: הגדלת מספר ח"כים מהאופוזיציה בוועדה למינוי שופטים לאור העלאת הסוגיה על-ידי היועצת המשפטית לכנסת שגית אפק כי יש להגדיל את כוחה של הכנסת וייצוג האופוזיציה בוועדה למינוי שופטים, יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן אמר כי הוא יבחן וישקול את הנושא לעומק.
11:30 - רה"מ יטוס לבד, רעייתו שרה תישאר בבית בניגוד לביקור ברומא בשבוע שעבר, שרה נתניהו לא תצטרף לנסיעתו של בעלה רה"מ בנימין נתניהו לביקור בברלין. גם בגרמניה צפויות הפגנות של ישראלים נגד המהפכה המשפטית.
11:20 - מילואימניקים מיחידות קרביות בהפגנת תמיכה מול משרד היועמ"שית כ-150 מילואימניקים ממערך המבצעים המיוחדים, שלדג, דובדבן ומשפחותיהם ערכו הפגנת תמיכה ביועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מול משרדה בתל אביב. תחת הכותרת "חיילים של החוק והדמוקרטיה", אמרו המפגינים כי "יתנו את הנשמה ואם צריך גם את הגוף כדי להגן על הדמוקרטיה".
11:00 - השיירה לנתב"ג יוצאת לדרך שיירת המחאה לנתב"ג מתכוונת לשבש את הגישה לנמל התעופה בן גוריון, וליצור עומסי תנועה כבדים באזור, ברקע טיסתו של רה"מ נתניהו לביקור מדיני בברלין. בשיירת משתתפים גם לוחמים ממבצע אנטבה, פקודיו של יוני נתניהו. במשטרה הגיבו לתכנון המוחים לבצע שיבושים בנתב"ג ומפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, אמר כי נתיבי התנועה באזור מוגדרים צירי חירום, וקרא להשאירם פנויים לכוחות הביטחון בכל עת. את שיירת המחאה צפויים להוביל כאמור לוחמים לשעבר מסיירת מטכ"ל, יחד עם לוחמים מגולני ומצנחנים שלקחו חלק במבצע יונתן שבו נפל אחיו של ראש הממשלה, יוני נתניהו, ובמסגרתו שוחררו בני ערובה ממטוס שנחטף והוחזק על ידי טרוריסטים בשדה התעופה באנטבה ב-1976. יחד עם דגם זהה למרצדס ממבצע יונתן, השיירה סיימה את ההכנות בתחנת הדלק בדרכם לטרמינל.
10:30 - מ"מ שר הבריאות מש"ס: "אין רופאים חרדים", המפגינים השיבו: "כי אין לימודי ליבה" נאומו של ממלא מקום שר הבריאות יואב בן צור מש"ס בוועידת ההסתדרות הרפואית נקטע הבוקר על-ידי חלק מהמשתתפים במחאה נגד המהפכה המשפטית. בן צור אמר: "אנחנו 20 אחוזים מהמדינה ואני לא רואה פה רופאים חרדים". המשתתפים שרקו לו בוז, והשיבו שבשביל זה צריך לימודי ליבה. "המפגינים השמיעו מחאה קולנית וממושכת נגד הרפורמה הקורעת את העם וכמובן נגד תפקידה של ש"ס בקידומה. בסוף סיים את דבריו והלך", אמר גורם שנכח במקום.
10:25 - "חוק דרעי 2" אושר בוועדה לקריאה ראשונה במקביל להפגנות, החקיקה הפרסונלית ממשיכה בכנסת. הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק יסוד: הממשלה, שעוסקת בסעיף הביקורת השיפוטית לעניין כשירות במינוי שרים, אישרה הבוקר (רביעי) לקריאה ראשונה את "חוק דרעי 2", שצפוי להחזיר את יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי לכיסאו כשר בממשלה. תשעה חברי כנסת תמכו, שישה התנגדו.


12 צפייה בגלריה
מחאה ליד ביתו של ראש הממשלה בירושלים
מחאה ליד ביתו של ראש הממשלה בירושלים
המחאה מול מעון רה"מ בירושלים, הבוקר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
12 צפייה בגלריה
הפגנת יוצאי חיל השריון החברים בקבוצת 'שריונרים להגנת הדמוקרטיה'
הפגנת יוצאי חיל השריון החברים בקבוצת 'שריונרים להגנת הדמוקרטיה'
"ניר שפן". השריונרים מול הכנס בהשתתפות השר ברקת בראשון לציון, הבוקר
12 צפייה בגלריה
מפגן תמיכה של המילואימניקים בגלי בהרב מיארה
מפגן תמיכה של המילואימניקים בגלי בהרב מיארה
הפגנת התמיכה של המילואימניקים מול משרד היועמ"שית בתל אביב, הבוקר
10:00 - אחד ממובילי המחאה: "מתווה הרצוג? מתנהל במחשכים, מעלה סימני שאלה" נדב גלאון, ממובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית, אמר הבוקר בריאיון לשרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio כי "היום למעשה עיקר המאמץ הוא ניסיון לשבש את הגעתו של ראש הממשלה ופמלייתו לשדה התעופה, בפורמט דומה לשבוע שעבר. יש לנו כ-1,000 כלי רכב שינועו בקבוצות תוך פקודת מבצע מדוקדקת על הצירים המובילים לנתב"ג כדי לא לאפשר אליו הגעה בכבישים". גלאון התייחס למאמצי הפשרה של הנשיא הרצוג ואמר כי "אנחנו מעריכים את המאמצים של הנשיא להוביל איזושהי פשרה, אבל נצטרך לבחון את המתווה שלו בשבע עיניים, כי אנחנו גם יודעים מי היו הגורמים שנתנו את הטון בכל אותם מגעים לגיבוש המתווה. ההתנהלות במחשכים של הנשיא סביב המתווה הזה מעלה המון סימני שאלה".
10:00 - יוצאי חיל השריון נגד השר ברקת יוצאי חיל השריון מקבוצת "שריונרים להגנת הדמוקרטיה" הפגינו מחוץ לכנס בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת באולם אירועים בראשון לציון, כשהם נושאים שלט "ניר שפן".
08:00 - הפגנה מול מעון רה"מ נתניהו בירושלים כ-20 פעילי מחאה הפגינו מחוץ לביתו של רה"מ נתניהו ברחוב עזה בירושלים. המפגינים עמדו על פי ההגבלות במרחק 300 מטרים מהבית. שניים מהמפגינים ניסו להתקרב לגדרות, אך נדחקו ע"י השוטרים חזרה למתחם שהוגדר. המשטרה התכוננה להפגנה גדולה יותר וחסמה את רחוב עזה למספר שעות, מה שעורר את זעמם של תושבי השכונה.
פורסם לראשונה: 11:20, 15.03.23