שר הכלכלה ניר ברקת ביקר היום (ראשון) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת "קבינט הקונספציה", כלשונו, על רקע הכנסת סחורות לרצועת עזה. "אנחנו מעבירים סחורות ודלק לחמאס כדי שימשיך להילחם נגדנו, זו הזיה", תקף ברקת בישיבת הממשלה, "קבינט הקונספציה נכשל, אתם תקועים ב-6 באוקטובר".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וניר ברקת
בנימין נתניהו וניר ברקת
נתניהו וברקת
(צילום: שלו שלום, נחום סגל)
לפי נתוני היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, האמונה בין היתר על העברת הסיוע האזרחי לרצועת עזה, יותר מ-9,500 משאיות נכנסו לרצועה מאז 22 באוקטובר - המועד הראשון שבו נכנס סיוע לרצועת עזה אחרי טבח 7 באוקטובר.
ברקת, שמרבה להציג עמדה לעומתית בישיבת הממשלה, המשיך: "מי שחושב לתת פרס של מדינה לפלסטינים אחרי 7 באוקטובר - יגלה שאין לו ממשלה ואין לו את העם". נתניהו, מצידו, השיב: "אין לנו ברירה, אם רוצים להמשיך במלחמה".
לפי הנתונים, עד כה נכנסו 175 אלף טונות של סיוע הומניטרי לרצועת עזה. מבין המשאיות, נכנסו 5,328 עם 112,120 טונות מזון; 1,106 משאיות ציוד רפואי שנשאו 12,930 טונות סיוע; 902 משאיות מים שנשאו 18,120 טונות; 1,393 משאיות עם ציוד מחסה שנשאו 11,640 טונות; ועוד 785 משאיות עם סיוע "מעורב", ועליהן 11,640 טונות. "המלחמה שלנו היא בחמאס, לא באנשים בעזה", נכתב בהודעת מתפ"ש.
3 צפייה בגלריה
 משאיות של סיוע הומניטארי לרצועת עזה - מלחמה חרבות ברזל
 משאיות של סיוע הומניטארי לרצועת עזה - מלחמה חרבות ברזל
משאיות סיוע
(צילום: Alexi J. Rosenfeld/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וניר ברקת בסיור בצפון
בנימין נתניהו וניר ברקת בסיור בצפון
הסיור בצפון בתחילת החודש. לא במקרה
בשבועות האחרונים, כאמור, מרבה ברקת לבקר את נתניהו ולתקוף אותו בישיבות הממשלה. בשבוע שעבר הוא פנה לנתניהו ואמר כי הוא "מבקש להעלות את סוגיית הפועלים הפלסטינים". לאחר שנתניהו השיב לו כי "זה לא הזמן או המקום", אמר ברקת: "אתם (נתניהו וגלנט, א"א) תקועים ב-6 באוקטובר. אתם עדיין בקונספציה שחלוקת כסף לפלסטינים תקנה לנו שקט מהטרור. צר לי לומר, לא למדתם כלום מ-7 באוקטובר".
בתחילת החודש נתניהו אף צירף את ברקת לסיור בצפון, ולא במקרה. ברקת צורף לסיור על אף שאינו חבר קבינט, וגם הופיע באחת התמונות שפרסמה לשכת ראש הממשלה. ב-31 בדצמבר התעמת ברקת עם נתניהו סביב ההסלמה בצפון. "הציבור מאוד מוטרד מההתנהלות בצפון. יש תחושה שהפעולות נגזרות מהקונספציה של 6 באוקטובר. מאוד דומה ל'סבבים' שאירעו בדרום לפני 7 באוקטובר", ציין. נתניהו השיב: "אין שום קונספציה, אנחנו תוקפים הרבה יותר ממה שחושבים". ברקת הגיב: "האיראנים לקחו אחריות על השבת השחורה ואנחנו עברנו הלאה כאילו דבר לא קרה".

שבוע לפני כן האשים ברקת את קבינט המלחמה באי-עמידה בלחץ באופן שמסכן חיילים. "אנחנו מסכנים חיילים שלא לצורך. מנהיגות נבחנת ביכולת עמידה בלחצים ולצערי הקבינט הזה לא עומד בלחץ", תקף. נתניהו השיב: "אנחנו פועלים לפי המדיניות שלנו. אף אחד לא מכתיב לנו".
ברקת לא השתכנע והמשיך: "אני מכיר את הפרטים היטב, כמות ההפצצות של חיל האוויר ירדה דרמטית. חיילים נשלחים למבנים ממולכדים כמו ברווזים". נתניהו קטע את דבריו ואמר: "זה שתחזור על זה שוב שוב לא יהפוך את זה לנכון". ברקת: "שום שיקול לא מצדיק שנסכן את חיי החיילים שלנו בשם איזה 'מוסריות' מדומיינת. בפועל אנחנו מגנים על מחבלים ומסכנים את חיי הלוחמים והתוצאה היא חיילים מתים. זה ניהול מופקר של המלחמה".
לפני כניסתו לאותה ישיבה, אמר ברקת לתקשורת: "אני מודאג. לצערי אנחנו נחמדים מדי ומתחשבים מדי. לא מתקבל על הדעת שאנחנו נסכן חיילים שלנו, ונשלח אותם חשופים בכל מיני מבנים, מבלי שהפצצנו לפני כן. כניעה לכל לחץ חיצוני, גם אם זה לחברים הכי טובים שלנו, זו טעות קשה שאנחנו משלמים עליה מחירים כבדים. התפקיד שלנו כממשלת ישראל הוא בראש ובראשונה לדאוג לאינטרסים החיוניים של מדינת ישראל. אסור לוותר בגלל שום לחץ".