אופיר בן נון: "כולם העריכו את ליה"
(צילום: מאיר תורג'מן)

"לילוש, הלו": שעות אחדות לאחר התקרית שאירעה אתמול (יום שבת) בגבול מצרים, ניסתה מיכל בן נון, אמה של סמל ליה בן נון (19), ליצור עימה קשר - אך נותרה ללא מענה.
אתמול, בסביבות השעה 04:15 לפנות בוקר, היה הקשר האחרון עם ליה וסמ"ר אורי יצחק אילוז (20) - שנורו למוות בעמדתם על ידי שוטר מצרי שחדר לשטח ישראל. האם, שניסתה כאמור ליצור קשר עם בתה, שלחה לה הודעה לקראת השעה 12:00 בצהריים - כשלוש שעות לאחר שמפקדת המחלקה מצאה את גופותיהם של הלוחמים בעמדה.
2 צפייה בגלריה
ההודעה האחרונה בין אופיר לאחותה ליה ז"ל
ההודעה האחרונה בין אופיר לאחותה ליה ז"ל
ההודעה האחרונה בין ליה לאמה
חגיגות יום ההולדת, שבועיים לפני האירוע בגבול מצרים
(באדיבות המשפחה)

"לא אמרו לנו מתי ראו אותה, איך ראו אותה ומה קרה", סיפרה אופיר בן נון (24), אחותה הגדולה של ליה. "כרגע אני לא רוצה לכעוס על הצבא כי היא אהבה את זה - אהבה את המקום שבו הייתה", אמרה, ולצווארה שרשרת הנושאת את שמה של ליה. "אפילו אם היא הייתה רואה את מה שקרה, היא לא הייתה מוותרת על להיות לוחמת. זה היה בווריד שלה, כולם העריכו אותה".
ליה, לוחמת חי"ר גבולות בגדוד ברדלס, הספיקה לחגוג יום הולדת לצד משפחתה רק לפני שבועיים, כשחזרה מהצבא. בשבוע שעבר היא העלתה סרטון לטיקטוק שבו הציגה את החוויות שלה מהשירות בצה"ל. לצד החברים ששירתו איתה בבסיס, תחת הכותרת "המסע שלי כלוחמת ברדלס", היא סיפרה: "לא הייתי מרוצה מהשיבוץ של הגדוד אבל ניסיתי להמשיך, קיבלתי להיות קלעית והייתי הכי מאושרת בעולם למרות שרציתי מפקדת חוליה. כל שבוע מסע חדש והגוף כבר נשבר, פעם ראשונה הרגשתי מוערכת ובסוף התאהבתי. נהניתי ברמות וצברתי מלא חוויות. לחגוג בבסיס זה לא כזה נורא. חברות לכל החיים, בהצלחה לנו בקורס מכ"ים".
2 צפייה בגלריה
יום ההולדת האחרון שחגגו לליה בן נון בבית כשהגיעה מהצבא ב-21 במאי
יום ההולדת האחרון שחגגו לליה בן נון בבית כשהגיעה מהצבא ב-21 במאי
ליה בחגיגות יום הולדתה, לפני שבועיים
(באדיבות המשפחה)
"המסע שלי כלוחמת": סמל ליה בן נון על חוויית השירות שלה בצה"ל
(מתוך טיקטוק)

לפי תחקיר האירוע, ב-02:30 בלילה בוצע סיכול הברחה מוצלח של סמים. לפני כן נפרסו כוחות, חלקם בצמדים באוהל מאולתר כבר בשעה 21:00 בערב, כהיערכות מקדימה. כאמור, אתמול בסביבות השעה 04:15 לפנות בוקר היה הקשר האחרון עם שני הלוחמים שהיו בעמדה, וכעבור חמש שעות, סביב השעה 09:00 בבוקר, מצאה אותם מפקדת המחלקה ירויים למוות. הם לא הספיקו להגיב למחבל, והוא פצע אותם. רחפן זיהה את המחבל, כשהוא קילומטר וחצי בעומק שטח ישראל - וכך החלו ההיתקלות וחילופי האש מולו.
ממידע שהגיע ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" עולה כי את המרדף ניהלו בשלב הזה מפקד האוגדה תא"ל איציק כהן, ומפקד החטיבה המרחבית אל"ם עידו סעד. המחבל התרחק כמעט שני ק"מ מהגבול, לכיוון בה"ד 1, אזור שאליו הגיעו מפקדים רבים. תא"ל כהן הקפיץ סיוע של חיל האוויר, אבל מתברר שלמסוקי הקרב לקח זמן להגיע, והוא החליט להתקדם ולסגור מעגל על המחבל בלעדיהם. בינתיים, בזמן הזה, המחבל הצליח להרוג את סמ"ר אוהד דהן. לבסוף, המח"ט הסתער עם כמה קצינים ולוחמים מגדוד ברדלס, עד שהמחבל חוסל.