העולם תומך בישראל ומגנה את חמאס: נכון להיום (שני) 85 מדינות פרסמו הודעות גינוי למתקפת הטרור המשולבת שבה פתח חמאס בשבת בבוקר. רבות מהמדינות ציינו את זכותה של ישראל להגנה עצמית, והביעו זעזוע ממעשי המחבלים. במשרד החוץ הדגישו כי מדובר במסר המסייע לבניית מרחב הלגיטימציה הבינלאומי לפעילות הממשלה וצה"ל.
6 צפייה בגלריה
פריז צרפת
פריז צרפת
בניין העירייה בסן פרנסיסיקו בכחול לבן - ומגדל אייפל שהוחשך
בין הודעות הגינוי ניתן למצוא מדינות רבות שיחסיהן עם ישראל טובים, אך היו גם הודעות מפתיעות. כך למשל, המחוקקת הדמוקרטית אילהאן עומאר, שהשמיעה בעבר אמירות קשות נגד ישראל ואף השוותה אותה לחמאס, כתבה ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) הודעת גינוי לארגון הטרור: "מגנה את המעשים המזעזעים שבוצעו נגד ילדים, נשים, מבוגרים ואזרחים לא חמושים, שנטבחו ונלקחו בשבי על ידי חמאס".
במקביל, במועצת האו"ם לזכויות אדם עמדו דקת דומייה לזכר הנרצחים, ונציגי העולם הביעו סולידריות עם אזרחי ישראל. מדינות רבות האירו מבנים חשובים בצבעי כחול-לבן לאות תמיכה והזדהות עם ישראל. בין המבנים שהוארו: "קאזה דה קוראוס" (בניין הדואר) בבירת ספרד מדריד, בניין העירייה בסן פרנסיסקו ובניין הטלוויזיה המפורסם בבירת גיאורגיה טביליסי. לצד זאת, מגדל אייפל בפריז הוחשך לאות הזדהות.
6 צפייה בגלריה
גיאורגיה
גיאורגיה
מגדל הטלוויזיה בטביליסי, גיאורגיה

הודעת תמיכה נוספת שבלטה הייתה של שגרירות אוקראינה בישראל, שפרסמה סרטון של לוחמים אוקראינים שצולמו בשטח. בין היתר הלוחמים תועדו אומרים כי "לא מצופה משום מדינה לנהוג ביד רכה כלפי טרוריסטים. המתקפה על ישראל היא פשע נגד העולם הנאור, ועל העולם להתאחד כדי לעצור את הפשעים הללו נגד האנושות".
מרבית הודעות הגינוי הגיעו בעקבות פעילות של משרד החוץ. שר החוץ אלי כהן שוחח עם 17 שרים ביממה האחרונה, בהם שרי החוץ של אוסטרליה, קנדה, פולין , אוסטריה, איטליה, אלבניה, בולגריה, בנין, נורבגיה, ספרד, פינלנד, וצ'כיה. בתוך כך, שר החוץ של אוסטריה אלכסנדר שלנברג, הודיע כי בעקבות מתקפת הטרור של חמאס נגד אזרחי ישראל וינה מפסיקה את הסיוע שהיא מעניקה לפלסטינים, בסך 19 מיליון אירו. בנוסף, דגל ישראל הונף מעל משרד הקנצלר ומעל משרד החוץ.
כמו כן, שגרירות גרמניה בישראל הורידה את הדגל לחצי התורן לאות אבל על הנרצחים. שגריר גרמניה בישראל שטפן סייברט מסר: "ליבנו מזדהה עם מאות הגברים, הנשים והילדים שנרצחו על ידי מחבלים - ועם החטופים הרבים, שלשובם בשלום אנו מתפללים".
6 צפייה בגלריה
ספרד
ספרד
בניין הדואר במדריד

השיחות שקיים כהן מצטרפות לשיחות שערך אתמול עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ועם שרי החוץ של גרמניה, בריטניה וצרפת. כהן גם העביר תדריכים לשגרירים הזרים הפועלים בישראלים ולשגרירי ישראל בחו"ל. בתוך כך, משרד החוץ פועל בשיתוף עם משרד התחבורה על מנת לסייע לישראלים בחו"ל המעוניינים לחזור לישראל.
בארה"ב, 100 סנאטורים ויותר מ-400 חברי קונגרס פרסמו הודעות תמיכה בישראל, וגם קבוצות כדורסל מליגת ה-NBA וקבוצות פוטבול מליגת ה-NFL הוציאו הודעות תמיכה. במקביל, יותר מ-300 חברי פרלמנט בריטים שלחו לנשיא המדינה יצחק הרצוג מכתב תמיכה חד-משמעי בישראל, מתוכם 250 חברי המפלגה השמרנית ש-12 מהם שרים בממשלה. חברי הפרלמנט הצהירו על סולידריות עם ישראל והביעו תמיכה בזכותה להגנה עצמית.
6 צפייה בגלריה
סידני אוסטרליה
סידני אוסטרליה
הפגנות בעד ונגד ישראל מול בניין האופרה בסידני, אוסטרליה
6 צפייה בגלריה
ברזיל
ברזיל
דגל ישראל בסנאט בברזיל
כמו כן, דוברי משרד החוץ והדיפלומטים הישראלים בעולם קיימו מאז שבת יותר מ-200 ריאיונות לתקשורת הבינלאומית בשפות שונות. באחד הריאיונות המרגשים במיוחד, סגן שגרירת ישראל בלונדון אורן מרמורשטיין פרץ בבכי כאשר סיפר על הזוועות שביצעו מחבלי חמאס בילדים ובמשפחות בעוטף עזה. חטיבת הדיגיטל במשרד פרסמה יותר מ-800 פוסטים באנגלית, ספרדית, ערבית, פרסית ורוסית, שזכו ליותר מ-250 מיליון חשיפות.
גם רוסיה התייחסה ללחימה בדרום הארץ, אך לא גינתה את המתקפה של חמאס. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר בתדרוך היומי לכתבים כי בידי מוסקבה אין מידע על מספר אזרחי רוסיה שנפגעו או נחטפו על ידי החמאס. הוא הוסיף כי רוסיה "מודאגת מאוד בנוגע למצב בישראל ובשטחים הפלסטיניים", ואמר כי "האירועים מהווים סכנה גדולה לכל האזור".
6 צפייה בגלריה
סידני אוסטרליה
סידני אוסטרליה
בניינים מפורסמים ברחבי אוסטרליה מוארים בכחול-לבן
באוסטרליה התקיימו הפגנות גדולות בעד ונגד ישראל. מאות מוסלמים הפגינו נגד ישראל מול בניין האופרה בסידני, שרפו דגלי ישראל, הניפו דגלי פלסטין ולבנון, הדליקו אבוקות וצעקו "בושה ישראל", "בושה אוסטרליה" ו"אללה ואכבר". במקביל, התקיימו הפגנות תמיכה בעד ישראל, ובניין הפרלמנט באוסטרליה הואר בדגל ישראל, כמו גם בניין העירייה בפרת' שבמערב המדינה ובניינים נוספים. הפגנות נגד ישראל התקיימו בעוד ערים, והקהילה היהודית באוסטרליה נסערת משלל תקריות שריפת הדגלים. בתקרית חריגה שהתרחשה בסידני, שישה שוטרים תועדו עוצרים יהודי שרצה להניף דגל ישראל מול מפגינים מוסלמים.