1 צפייה בגלריה
ניצב ג'מאל חכרוש מדלג מעל פצוע בקטטה ויוצא מזירת רצח בבית עסק בכפר כנא
ניצב ג'מאל חכרוש מדלג מעל פצוע בקטטה ויוצא מזירת רצח בבית עסק בכפר כנא
ניצב בדימוס חכרוש ומ"מ המפכ"ל כהן
(צילום: אלעד גרשגורן, יריב כץ)
במסגרת בדיקת האירוע שבו תועד הניצב לשעבר ג'מאל חכרוש מדלג מעל קורבן רצח במפעל בכפר כנא עולות גרסאות סותרות – מחד של מ"מ המפכ"ל באותו זמן, מוטי כהן, ומאידך של מפקד מחוז הצפון שמעון לביא. כהן טען שהוא לא זוכר שהסרטון הועבר אליו בזמן אמת, ואילו ניצב לביא הבהיר: העברתי לכהן את הסרטון אבל הנושא לא טופל.
לאחר חשיפת הסרטון מספטמבר 2020, וההתפטרות של חכרוש השבוע, הוטלה השבוע בדיקת האירוע על ניצב בדימוס אהרון אקסול, שמתמקד בשרשרת הדיווח. מוקדם יותר היום (ה') הוא הציג בפני המפכ"ל קובי שבתאי את ממצאי הבדיקה הראשוניים.
בסיום הפגישה ביניהם ביקש רב-ניצב שבתאי לבצע השלמות של צוות הבדיקה. אחרי השלמתן יציג אקסול את ממצאיו הסופיים.

ל-ynet נודע כי בסמוך לרצח פנה עיתונאי בשאילתה לדוברת המשטרה דאז, סיגל טולדו, בבקשה להתייחסותה לנוכחות ניצב חכרוש בזירה. התיעוד ממצלמות האבטחה כבר היה אז בידי המשטרה. בכיר במשטרה אמר היום: "היה נוח להתעלם, כאילו זה לא היה קרה".
בספטמבר 2020 שהה חכרוש בבית עסק בכפר כנא, שם נדקר גאזי אמארה (34) ולאחר מכן מת מפצעיו. מצלמת אבטחה תיעדה את הניצב חולף מעל הפצוע שהיה שרוע על המדרגות מבלי להעניק לו סיוע.
בעקבות חשיפת הסרטון הודיע השבוע ניצב חכרוש שהחליט לפרוש אף שהדגיש שאין בו "כל חרטה". לדבריו, הוא עשה זאת על מנת למנוע פגיעה במהלך גדול יותר של מאבק בפשיעה בחברה הערבית. בהודעה שפרסם כתב: "בכל 44 שנים של עשייה בכל תפקיד פיקודי פעלתי באופן מקצועי ומתוך נאמנות למשטרת ישראל ולערכיי קצין משטרה. הובלתי מהלך משמעותי להקמת אגף לסיכול הפשיעה בחברה הערבית, אך משימה זו גדולה מעבר לאנשים העוסקים בה".