חמישה נערים מפרשת סרטוני האלימות בפתח תקווה יואשמו בקרוב בתקיפה. כך הודיעה הבוקר (יום שישי) המשטרה, שמסרה כי נגד ארבעה מהם שנמצאים במעצר כבר הוגשה הצהרת תובע - ובנוסף יואשם נער ששוהה במעצר בית. שמונה נערים בני 15 עד 17 נעצרו בחשד למעורבות באירועים, ומעצר של חמישה מהם הוארך אתמול.
לפי המשטרה, מדובר בחקירה "יזומה ומואצת" של "פרשיית אלימות חמורה", שבמסגרתה נחקרו שני מקרי תקיפה בגינות ציבוריות.
1 צפייה בגלריה
תיעוד אלימות נוער
תיעוד אלימות נוער
"מרבית התשתית הראייתית גובשה על מידע רשתי ולא מתלונה רשמית". תיעוד האירועים
המשטרה מסרה כי "חוקרי מחלק הנוער בתחנת פ"ת פתחו השבוע בחקירה עם היוודע דבר סרטון שבמהלכו נראו קטינים תוקפים בצורה חמורה קטין אחר בגן ציבורי בעיר, כשבמקביל פורסם סרטון נוסף - שבו נצפה קטין מאיים באקדח על קטין אחר, ואחר כך תוקף אותו באופן חמור".
לפי המשטרה, "החשודים במעורבות אותרו ונעצרו כעבור כמה שעות, ומעצרם הוארך בבית המשפט בהתאם לחומרת מעשיהם והחשד המיוחס להם". במשטרה ציינו גם כי "מרבית התשתית הראייתית גובשה והתבססה על מידע רשתי ולא מתלונה רשמית".

חקירת האירוע החלה ביום שני בערב, לאחר שברשתות החברתיות הופצו סרטוני האלימות הקשים, בהם נראים בני נוער תוקפים - עד זוב דם - נער אחר בגן שעשועים בפתח תקווה. המשטרה הודיעה בבוקר לאחר תחילת החקירה על מעצרם של ארבעה נערים בני 15 עד 17 תושבי העיר, בחשד למעורבות ב"סדרת אירועי אלימות חמורים". בהמשך היום נעצרו ארבעה נערים נוספים, על אף שלא הוגשה למשטרה שום תלונה רשמית.
בתיעוד הראשון שהופץ, נשמע נער מאיים על קורבן נוסף ומכוון אליו אקדח דמה. "תרים את הראש. תבקש סליחה", אמר. "סליחה, כפרה עליך, סליחה אחי", השיב הנער האחר בפנים מבועתות - ונפל לקרקע לאחר שנחבט בראשו.
בתיעוד הנוסף נראה הקורבן יושב על ספסל, בשעה שהנערים מכים אותו נמרצות. בהמשך הוא אף מנסה להימלט מהם, תוך שהוא מתחנן שיעזבו אותו לנפשו - אך ללא הצלחה. "יא בן שרמוטה, רד על הרצפה, תביא את הכתובת. אשפזתם את חבר שלנו, הבנת? יא בן שרמוטה, מה זה הסרטון הזה? עליי אתה פותח? עליי פתחת? אמרת לו את הכתובת שלי? למה אתה נודר סתם?", נשמעים הנערים מאיימים, חלקם מצלמים את התקרית בטלפונים - ולפי התיעוד אף מחשמלים את הקורבן בשוקר.