2 צפייה בגלריה
המחבלים
המחבלים
איברהים ואיימן אגבריה, המחבלים שרצחו שני לוחמי מג"ב בחדרה
המשרד לביטחון הפנים פנה בימים האחרונים למשטרה, וביקש ממנה שתציג את עמדתה בסוגיית קבורת שני המחבלים שרצחו את לוחמי מג"ב רש"ט יזן פלאח ורש"ט שיראל אבוקרט בפיגוע בחדרה לפני כחודש. המשטרה הבהירה את תנאיה להוצאת המהלך לפועל - שחרור הגופות לקבורה לאחר תום תקופת הרמדאן, ודרישה לקבוע את המועד, שעות ההלוויות ומספר המשתתפים.
המחבלים, איברהים ואיימן אגבריה, הם אזרחי המדינה מאום אל-פחם. כפי שפרסמנו ב-ynet, במשטרה מתנגדים לשחרור הגופות לקבורה. אחת הסיבות שהציגה המשטרה להתנגדותה, היא ההלוויה של שלושת המחבלים מאום אל-פחם שרצחו את השוטרים האיל סתאוי וכמיל שנאן בהר הבית בירושלים.
גופות המחבלים התקבלו בקריאות שמחה ובזיקוקים, ומשתתפי ההלוויה קראו לבני העיר "שהידים" ו"גיבורים", לאחר שבג"ץ הורה למדינה לשחרר את גופותיהם לקבורה. במשטרה מבקשים להימנע מכך לפחות בתקופה הקרובה, ועל כן מתנגדים לשחרור הגופות בשלב הזה.

2 צפייה בגלריה
הלוויית המחבלים מאום אל-פחם ב-2017. החשש: תמונות חוזרות
הלוויית המחבלים מאום אל-פחם ב-2017. החשש: תמונות חוזרות
הלוויית המחבלים מאום אל-פחם ב-2017. החשש: תמונות חוזרות
הדאגה המרכזית היא כי נוכח ניסיון העבר, קיים חשש שמסעות הלוויה של מחבלים - בדגש על מחבלים ישראלים, יהפכו למסעות הסתה, עידוד הטרור וקידוש זכר המחבלים - מה שעלול להוות כר פורה למפגעים פוטנציאליים.
מנגד, בצה"ל ובשב"כ הציגו עמדה שונה מזו של המשטרה - בשני הארגונים סבורים כי יש להשיב את גופות המחבלים לקבורה, וכך הם גם המליצו לשר הביטחון בני גנץ בתחילת החודש שעבר.
ל-ynet נמסר כי גורמים בכירים במשטרה מודעים לעובדה שהחזקת גופותיהם של המחבלים ואי-הבאתן לקבורה יוצרות מורכבות משפטית - כיוון שמדובר באזרחים ישראלים.