ח"כ אלי כהן מהליכוד תקף היום (רביעי) בחריפות את התנהלות הממשלה מול הזינוק בתחלואה בקורונה, וטען שהיא הססנית ולא מקבלת החלטות.
"מהניסיון שלנו הדבר החשוב ביותר במאבק בנגיף זה לקטוע שרשראות הדבקה, ואנחנו נמצאים בעוד יום עם אלף נדבקים כאשר מפקדת אלון עדיין סגורה", אמר לאולפן ynet כהן, עד לא מכבר שר המודיעין. "לא מקדמים את האפשרות לעשות איכוני שב"כ, וזאת הדרך להילחם במגפה. אנחנו 40 יום לפני פתיחת הלימודים, למה מחכים? למה לא מקדמים באופן אינטנסיבי את החיסונים לילדים בגילי 12-16? כולם יודעים שהחיסון זה הפתרון הטוב ביותר. אז את רואה אותם נרדמים, מקיימים פגישות, ישנים בעמידה, לא מקבלים החלטות, התו הסגול, התו הירוק, אנו רואים מה קורה בנתב"ג, רואים את התורים".
1 צפייה בגלריה
אלי כהן בריאיון באולפן
אלי כהן בריאיון באולפן
"נרדמים ולא מקבלים החלטות". ח"כ אלי כהן
(צילום: הדר יואביאן)

-כל מה שאמרת, זה בדיוק מה שאמרו עליכם. "אנחנו בניגוד אליהם התמודדנו עם הקורונה בתקופה של אי ודאות, הם יכולים ללמוד מהניסיון שלנו. והנה אני אומר לכם, כל יום שמפקדת אלון של פיקוד העורף לא פועלת זה יוביל לפגיעה בריאותית, כלכלית, לחוסר ודאות. היום אנשים לא יודעים לאן הם קמים, לא יודעים מה יקרה. במקום כל היום לדבר על הגבלות ועל תו שמח צריך לעשות טיפול מונע. מה זה קטיעת שרשרת הדבקה? כשמישהו מאומת הדבר החשוב ביותר זה לתשאל אותו כמה שיותר מהר ולברר עם מי הוא נפגש, כי אחרת זה הולך ומתפשט. אני לא מצליח להבין למה מחכים".
-אומרים שר הבריאות וגורמים נוספים, שהם בסך הכל דואגים לכלכלה ולעסקים שנפגעו ולא רצים למגבלות. "אני נגד להטיל מגבלות, אני אומר שצריך טיפול מונע. זה שאתה פותח את מפקדת אלון זו לא מגבלה, זה 2,000 חיילים שמסייעים במלחמה בנגיף. יש חוסר ודאות אצל סוכני נסיעות, יש חוסר ודאות אצל בעלי אירועים, יש עשרות אלפים שעכשיו בבידוד וזה רק ילך ויגדל. אנשים לא יודעים מה לעשות, איך לתכנן את החופשות שלהם".


כהן טען כי העובדה שרק 40% מהילדים בני 12 עד 16 חוסנו היא מחדל. "כולנו רוצים ששנת הלימודים תתקיים כסדרה, מדוע לא לעשות קמפיין ברור כדי לחסן ילדים? כשרק 40% חוסנו ואנחנו 40 יום לפני פתיחת השנה אז הם ישנים בעמידה. צריך צעדים קונקרטיים".
"הממשלה הזו קיבלה ירושת זהב של פחות מעשרה מאומתים מדי יום, הם קיבלו מדינה שנמצאת בחמישייה המובילה בעולם מבחינת היקף המתחסנים וכולנו יודעים שזה הכלי היעיל והאפקטיבי ביותר וראינו את האובססיביות שלנו לנושא", הדגיש כהן. "היו תרחישים אפוקליפטיים לגבי הקורונה, ההתמודדות שלנו התאפיינה באי ודאות ויחד עם זאת קיבלנו החלטות".
חבר הכנסת מהליכוד התייחס לסערה סביב החלטת בן אנד ג'ריס להפסיק למכור גלידה בהתנחלויות. "חשוב לעשות הפרדה בין הזכיין המקומי שצריך לחזק ולגבות אותו על כך שהוא מייצר בישראל ואמר שהוא לא יסכים לאפליה, אבל יחד עם זאת צריך לפעול נגד בן אנד ג'ריס. כשהיו מקרים כאלה בעבר בתור שר הכלכלה כינסתי את כל צוות המשרד ומי שמחרים את ישראל דאגנו שלא יקבל שום הטבה, לא הטבת מס, לא מענקים ולא הקצאות קרקע.
-רה"מ התקשר בעצמו לטפל בנושא. "לרה"מ יש סמכות ביצועית. טלפון זה אחלה אבל רה"מ צריך לקבל החלטות וצריך בראשון הקרוב בישיבת הממשלה, כפי שאני עשיתי, להחליט שמי שרוצה להחרים את ישראל לא יוכל לקבל שום הטבה מכל סוג שהיא. בנוסף הנספחים הכלכליים צריכים לפעול. לאותו ראש ממשלה יש גיבנת של מרצ ושל רע"ם. ח"כ מיכל רוזין ממרצ תומכת בבן אנד ג'ריס, אז מה את חושבת שבנט יקבל החלטה? הוא לא מסוגל".