שוב שיא במספר המאומתים, לצד התייצבות במספר חולי הקורונה שמצבם קשה: אתמול אובחנו 1,400 מאומתים, הכי הרבה מאז אמצע מרץ. שיעור החיוביים - 1.76% - דווקא ירד מעט ביחס לשלשום. מספר החולים קשה הוא 63, ובימים האחרונים לא נראית עלייה משמעותית בנתון זה.
מתוך 1,400 המאומתים, 150 חזרו מחו"ל (בהם 118 מחוסנים) בעשרת הימים האחרונים ואובחנו אתמול כחיוביים. 130 מהם שבו ממדינות שאין עליהן הגבלות נכון לעכשיו - 35 מתוכם חזרו מיוון, 15 מארה"ב, 15 מקפריסין, 12 מטורקיה, 10 מגאורגיה, 5 מבריטניה, 4 מאיטליה, 3 מגרמניה ובולגריה ושניים מפרו, צרפת, הונגריה, הולנד, טנזניה, אוקראינה ומצרים.

גל חדש של תחלואה - כתבות נוספות

14 מהמאומתים שבו ממדינות ברמת סיכון מרבי - 7 מאוזבקיסטן, 4 מרוסיה ואחד מברזיל. ממדינות עם אזהרה חמורה אובחנו שמונה כחיוביים - שבעה מספרד, אחד מקירגיזסטן. שתי מדינות אלו הוספו לאחרונה לרשימה כמדינות שגם המחוסנים והמחלימים שחוזרים מהן חייבים בבידוד.

יוון, שעמדה אתמול בראש רשימת המדינות מהן חזרו מאומתים, היא אחת היעדים המרכזיים לטיסות גם היום. 22 אלף יטוסו היום מנתב"ג לחו"ל, בהם יותר מ-2,100 שימריאו ליוון. טורקיה מובילה את טבלת היעדים גם היום עם יציאת הנופשים לרגל חג הקורבן, עם 4,693 נוסעים. אחריה נמצאת ארצות הברית (3,130 נוסעים), יוון וצרפת.
היום נכנס לתוקף "התו השמח" - שכולל חובת הצגת תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית במקומות שנמצאים בחלל סגור ופועלים בתפוסה של יותר מ-100 איש. מדובר במתווה שיאפשר קיום אירועים למרות תחלואת הקורונה הגוברת, שגיבשו יחד שר הבריאות ניצן הורוביץ, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ונציגי בעלי אולמות האירועים.
1 צפייה בגלריה
מתפללים בבתי הכנסת עם התו הירוק
מתפללים בבתי הכנסת עם התו הירוק
מתפללים בבתי הכנסת עם התו הירוק. ארכיון
(צילום: AFP)
ראש הממשלה נפתלי בנט אמר אחרי ההחלטה על קיום המתווה כי "הוכחנו שברצון טוב ובהידברות מגיעים לפתרונות טובים יותר מאשר בהנחתות. מטרתנו היא לאפשר קיום חתונות ושמחות באולמות. אם לא נבצע זאת, החתונות יתקיימו בצורה פיראטית ללא בקרה. מטרתנו היא להגדיר כיצד כן לקיים אותם בעידן המגפות, עם מינימום פגיעה בענף האירועים ומקסימום הגנה על אזרחי ישראל".
על פי המתווה שגובש, כניסה לאירועים שבהם סיכויי הדבקה גבוהים תתאפשר למחוסנים ולמחלימים, או לאנשים שיציגו בדיקות קורונה שליליות. בנוסף, במסגרת המתווה תחול חובת עטיית מסכות, למעט בזמן פעילויות מותרות כמו שתייה ואכילה.