3 צפייה בגלריה
שגרירות ישראל החדשה באבו דאבי
שגרירות ישראל החדשה באבו דאבי
משכן שגרירות ישראל החדשה באבו דאבי
(צילום: שגרירות ישראל באבו דאבי)
במלאת שנתיים להכרזה על הסכמי אברהם, שגרירות ישראל באבו דאבי עברה אתמול (שלישי) למשכן הקבע שלה בשתי קומות ב"איתיחאד טאוורס" (הקומה ה-48 והקומה ה-49).
"אחרי עבודה מאומצת אנחנו גאים, שמחים ונרגשים. בקרוב נקיים טקס פתיחה רשמי", כתב שגריר ישראל באיחוד האמירויות אמיר חייק, והעלה תמונה של הכניסה למתחם השגרירות ולצידו דגל ישראל. שליח חב"ד באיחוד האמירויות תקע מזוזה בכניסה לשגרירות ביחד עם השגריר חייק.
שגרירות ישראל שכנה עד לאחרונה במשרדים זמניים באותו מגדל משרדים בקומה ה-20. בתקופה זו הוקם משכן הקבע של השגרירות. עבודות הבינוי וההתאמה במבנה שגרירות ישראל עלו למשלם המסים כ-12 מיליון שקלים. בנוסף, הושקעו כ-761 אלף שקלים על רכישת ריהוט לשגרירות.
3 צפייה בגלריה
קביעת מזוזה בשגרירות
קביעת מזוזה בשגרירות
קביעת מזוזה בשגרירות ישראל באבו דאבי, איחוד האמירויות
(צילום: שגרירות ישראל באבו דאבי)
במקביל, מנהלת הקמת הנציגויות באבו דאבי ודובאי רכשה בעלות של כ-184 אלף שקלים 16 יצירות אמנות של שמונה אמנים לבית שגריר ישראל באבו דאבי, כולל: הציור "עמק בלי גבולות" של האמן אלי שמיר, הציור "רקמה תל אביב" של הצייר אמנון ליפקין, הציור "סברסים" של הציירת חיה גרץ רן, שלושה ציורים של הצייר יזהר כהן: "הביתה", "עיר לבנה" ו"גימנסיה הרצליה", שלושה ציורים של כרמל אילן, שני ציורים של ערן פרטוש, שלוש תמונות של מיכאל קובנר ושני ציורים של רבקה סיבניר.
הכספים שהקצה משרד החוץ לשגרירות הקבע באיחוד האמירויות מתווספים לכ-23 מיליון שקלים שהוקצו לטובת הקמת שגרירות קבע במרוקו והתקנת קומה לקונסוליה הישראלית בדובאי שבאיחוד האמירויות.
3 צפייה בגלריה
שר החוץ יאיר לפיד וסגן שר החוץ המרוקאי מוחסין ג׳זולי בטקס חניכת הנציגות הישראלית ברבאט בירת מרוקו
שר החוץ יאיר לפיד וסגן שר החוץ המרוקאי מוחסין ג׳זולי בטקס חניכת הנציגות הישראלית ברבאט בירת מרוקו
קביעת מזוזה בנציגות הישראלית ברבאט, בירת מרוקו, לפני כשנה
(צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)
השגרירות במרוקו תוקם בעלות של כ-13.7 מיליון שקלים על מגרש שנמצא בבעלות מדינת ישראל בשכונת סוויסי (SOUISSI) היוקרתית, ברחוב בן בראכה. לפי הערכות, הבנייה תסתיים בתוך שנה עד שנה וחצי. השגרירות הקבועה תוקם למעשה על השטח שבו הייתה קיימת נציגות ישראל במרוקו עד שניתקה את היחסים הדיפלומטים עם ישראל בשנת 2000 בעקבות אירועי האינתיפאדה השנייה. מאז ועד היום הנציגות עמדה נטושה. השגרירות הזמנית ממוקמת בבניין משרדים בשכונה אחרת, חי ריאד. כשנציגות הקבע תיבנה - השגרירות תעבור אל המבנה החדש.
השגרירות הקבועה לא תכלול מעון שגריר. שגריר ישראל מתגורר גם הוא בשכונת סוויסי, בנפרד ממבנה הקבע. במקביל יוקצו כתשעה מיליון שקלים להתקנת הקונסוליה הכללית של ישראל בדובאי בקומה ה-25 של מגדל אינדקס.