3 צפייה בגלריה
 המחווה של קבוצת הכדורגל ברצלונה ג'ואן לפורטה
 המחווה של קבוצת הכדורגל ברצלונה ג'ואן לפורטה
"לבארסה יחסים טובים עם ישראל ונשמור עליהם". המחווה של מועדון הכדורגל
(צילום: שגרירות ישראל בספרד )
על רקע ההכרזה של ראש העיר ברצלונה על ניתוק הקשרים עם ישראל ומוסדותיה, נשיא מועדון הכדורגל המקומי, ז'ואן לאפורטה, בחר לנצל את משחק הליגה האירופית אתמול (חמישי) מול מנצ'סטר יונייטד בקאמפ נואו כדי לשלוח מסר לאזרחי ישראל: "זה הבית שלכם, הכבוד הוא שלנו שתמשיכו להגיע למשחקים ולעיר שלנו".
בזכות יוזמה שקידם קונסול ישראל בקטלוניה, יוסף דויד סאנצ'ז מולינה, הזמין לאפורטה נציגים משגרירות ישראל בספרד למשחק והעניק להם חולצות של מועדון הכדורגל. הדיפלומטים העניקו לו בתמורה את דגל ישראל ומגן הוקרה על שנים של ידידות ופעילות משותפת. "לבארסה יש יחסים מעולים עם ישראל ואנחנו נשמור עליהם. יש לנו מעריצים בכל העולם ואנחנו לא מנתקים יחסים עם אף אחד, במיוחד לא עם ישראל. בתל אביב אני מרגיש בבית", אמר לאפורטה.
3 צפייה בגלריה
 ה מחווה של קבוצת הכדורגל ברצלונה ג'ואן לפורטה
 ה מחווה של קבוצת הכדורגל ברצלונה ג'ואן לפורטה
"בתל אביב אני מרגיש בבית". לאפורטה
(צילום: שגרירות ישראל בספרד )
לפני כשבוע הכריזה ראש העיר ברצלונה, אדה קולאו, גם על ביטול ברית אחים תאומות בין ברצלונה ותל אביב, וזאת לדבריה "בשל מדיניות האפרטהייד בה נוקטת ישראל נגד העם הפלסטיני". קולאו אף שלחה מכתב רשמי לראש הממשלה בינימין נתניהו, שבו כתבה כי הניתוק ימשיך עד שהרשויות בישראל יפסיקו את הפרת זכויות האדם נגד הפלסטינים.
ההצעה לניתוק היחסים קודמה על ידי ארגונים פרו פלסטיניים והייתה אמורה לעבור להצבעה במועצת העיר, אך קולאו בחרה לרוץ צעד קדימה ולאשר אותה בצו רשמי ובאופן חד צדדי, ללא התייעצות עם נציגי המפלגות של מועצת העיר או הצבעה דמוקרטית.
3 צפייה בגלריה
ברצלונה
ברצלונה
ברצלונה, ארכיון
(צילום: shutterstock)
"ההכרזה הזו הפתיעה אותנו וגרמה לנו הרגשה לא טובה" אמר לאפורטה ל-ynet ו"ידיעות אחרונות", והבהיר כי מועדון הכדורגל אינו שותף למדיניות הזו. "המועדון שלנו לא פועל נגד אף אחד, אלא בעד השיתוף והיחסים הטובים. אנחנו הרבה יותר מעוד מועדון ואנחנו יודעים כמה אוהדים וחברים יש לנו בארץ. אם האוהדים שלנו נפגעים, גם אנחנו נפגעים בשמם. הרגשנו שאנחנו צריכים לעשות משהו להראות לעם ישראל מה אנחנו מרגישים כלפיו".
המהלך של קולאו עורר ביקורת רבה שזכתה לכיסוי תקשורתי רחב. כל נציגי המפלגות הפוליטיות בעיריית ברצלונה, מלבד מפלגתה של קולאו, הביעו התנגדות להחלטה, כולל המפלגה הסוציאליסטית החברה בקואליציה העירונית. נציגי המפלגות אף ביקשו ביום רביעי האחרון בפגישת המועצה לקיים הצבעה יוצאת דופן עוד החודש לחידוש היחסים עם ישראל וברית אחים תאומות עם תל אביב.