פרשת "הסרסור בסוהרות": שר הביטחון בני גנץ הודיע הערב (שני) לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב כי בכוונתו לבחון מחדש את המשך הקצאת חיילי וחיילות החובה לשירות בתי הסוהר, בהינתן שתפקידם הוא להתמודד באופן ישיר עם אסירים ביטחוניים. "שירות הכרוך בהתמודדות עם אסירים ביטחוניים, דורש הכשרה נאותה ומקיפה", כתב גנץ. "על רקע האמור, אבקש לאסור מיידית על משרתות החובה בשירות בתי הסוהר לשהות במחיצת אסירים ביטחוניים עד לבירור מקיף ויסודי של הנושא".
לקריאת המכתב המלא - לחצו כאן.

3 צפייה בגלריה
(צילום: AP, EPA, נדב אבס)
במכתבו, ציין גנץ: "אני סבור ששירות הכרוך בהתמודדות עם אסירים ביטחוניים דורש הכשרה נאותה ומקיפה, והיכרות מעמיקה עם המסגרת של שירות בתי הסוהר, ועל כן יש לשקול האם תפקיד זה ראוי שיבוצע על ידי משרתי חובה, שהוקצו מחוץ לסד"כ צה"ל. כמו כן, יש לבחון באילו תנאים ניתן לקיים שירות כזה, ומהם התנאים לשמור על ביטחונם ושלומם הפיזי".
הוא הוסיף בפנייתו לשר בר-לב: "על רקע האמור, אבקשך לאסור מיידית על משרתות החובה בשירות בתי הסוהר לשהות במחיצת אסירים ביטחוניים עד לבירור מקיף ויסודי של הנושא. אנו מחויבים לפעול יחד ולעשות כל שניתן בכדי להבטיח את ביטחונם האישי של כלל המשרתות והמשרתים באשר הם".
שר הביטחון הודיע במכתבו כי הנחה את הגורמים המקצועיים במשרדו ובצה"ל לבחון ביחד עם גורמי המשרד לביטחון פנים את הצו המאפשר הקצאת משרתי ומשרתות חובה לשירות בתי הסוהר.
3 צפייה בגלריה
בית כלא גלבוע
בית כלא גלבוע
כלא גלבוע, שבו לכאורה התבצעו העבירות. "לאסור מיידית על משרתות חובה לשהות במחיצת אסירים ביטחוניים"
(צילום: AFP)
במסגרת פרשת "הסרסור בסוהרות", חשפה חיילת בשירות חובה ששירתה כסוהרת בבית הסוהר גלבוע כי נאנסה על ידי אסיר ביטחוני. כחלק מפעולות החקירה, כך אמרה עורכת דינה לשרון כידון בפודקאסט "הכותרת" שיפורסם מחר בבוקר, הסכימה החיילת להשתתף בעימות עם האסיר. הוא, מצידו, ביקש להיחקר בפרשה על ידי חוקר גבר ולא חוקרת אישה, לאור "מבוכה וחוסר נוחות" לשטוח את גרסתו, כלשון עורך דינו.
העימות בין הסוהרת לבין האסיר החשוד באונס צפוי להתקיים בשבועיים הקרובים. בימים האחרונים חוקרי להב 433 יצרו קשר עם כמה סוהרות נוספות שהגישו תלונה, והם מתכננים לזמן את חלקן לעימות מול האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה, שעומד במרכז פרשת "הסרסור בסוהרות". כמו הסוהרת שהעידה כי נאנסה על ידי אסיר ביטחוני, מרבית הסוהרות הסכימו להתעמת עם עטאללה. במשטרה מתכוונים לסיים בקרוב את החקירה ולהעביר את הממצאים לפרקליט המדינה עמית איסמן, שצפוי להכריע בפרשה.
הבוקר נחשף ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי סוהרת נוספת ששירתה בעבר באגף הביטחוני בכלא גלבוע טוענת כי אסיר ביצע מולה מעשה מגונה, וכשפנתה למפקדים הם הציעו לה לפנות לאסיר אחר. לפי עדותה של הסוהרת אלה, באחד הלילות בשירותה, הושארה לבדה באגף לשמור על כ-120 אסירים ביטחוניים. היא סיפרה כי אחד מהם, ששהה באותה העת בתא נעול, הביט לעברה, הפשיל את מכנסיו והחל לגעת באיבר מינו ולבצע לעברה מעשים מגונים. "הייתי צריכה לשמור עליו, כי הוא היה אסיר בהשגחה", היא שחזרה.
3 צפייה בגלריה
מחמוד עטאללה
מחמוד עטאללה
שלט בכלא וניהל אותו בפועל. עטאללה
(צילום: AFP)
במרכז פרשת ה"סרסור בסוהרות" עומדים שורה של מקרים שהתרחשו לכאורה בכלא גלבוע בין השנים 2014 ל-2017. לפי החשד, קציני המודיעין בכלא נהגו להיענות לדרישתו של האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה, ולהעביר לאגף שבו הוא כלוא סוהרות בהתאם לדרישתו. לפי החשד, עטאללה, ששלט בכלא גלבוע וניהל אותו בפועל, ביצע מעשים מגונים בסוהרות בהזדמנויות רבות, וכל זאת בידיעה ובהסכמה לכאורה של בכירים בכלא. מלבד זאת, בשבוע שעבר התיר בית המשפט המחוזי בלוד לפרסם כי המשטרה חוקרת חשד ולפיו אסיר ביטחוני ביצע עבירות מין חמורות בחיילת. על שאר הפרטים ושמו של האסיר החשוד, מוטל צו איסור פרסום. אתמול הגיש ynet בקשה להסרת הצו.