על רקע איומי איראן לנקמה בתגובה לחיסולו של קצין משמרות המהפכה והתקיפה על המתקן הצבאי באזור פרצ'ין, שיוחסו לישראל, האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי (מל"ל) חידד הבוקר (שני) את אזהרת המסע לטורקיה עבור מבקרים ישראלים. ראש המל"ל לשעבר, יעקב עמידרור, סיפר היום לאולפן ynet כי סביר שהאזהרה הוחרפה בעקבות קבלת מידע קונקרטי שמעיד על תכנון לפגוע בישראלים בטורקיה, וכן התייחס לשינוי שיטת הפעולה של ישראל נגד איראן.
עמידרור העיד כי רמת הסיכון לישראלים אשר שוהים במקומות שונים בעולם נקבעת על פי חומר מודיעיני כללי שמגיע למל"ל מדי יום. בד בבד, אזהרות המסע מחודדות ומוחרפות כאשר מתקבלת אינדיקציה שמעידה על סכנה ברורה, כמו מידע שנמסר מידי סוכנים חשאיים, או אם זוהו הכנות לפגיעה בישראלים. "המל"ל מתריע על הסכנה בפני אזרחי ישראל, כדי שיוכלו לשקול באופן יותר טוב האם הם מוכנים לסכן את עצמם או לא", הסביר.

1 צפייה בגלריה
חסן ציאד ח'דאירי
חסן ציאד ח'דאירי
"האיום הוא עכשיו על 'סתם' קצינים במשמרות המהפכה". חודאי והרכב שבו חוסל
בתגובה לשאלה האם ישראלים שתכננו לטוס לטורקיה בתקופה הקרובה צריכים לבטל את הכרטיסים, עמידרור ציין כי לא כל ישראלי צריך לחשוש מפגיעה, אך הדגיש כי אזהרת המסע בהחלט מעידה על רמת סיכון גבוהה יותר עבור הטסים לטורקיה. "כשהמלל מוציא אזהרה כזו, זה סימן שיש לו מידע קונקרטי ומאוד ספציפי על משהו שקורה בטורקיה", אמר.
עמידרור התייחס גם למקור האיום הנוכחי, שנובע ככל הנראה מחיסולו של קצין כוח קודס של משמרות המהפכה, חסן סיאד חודאי, ומהתקיפה על המתקן הצבאי באזור פרצ'ין. על פי עמידרור, מדובר בשינוי בכללי ההתנהגות שישראל בעצמה קבעה בנוגע להתמודדות עם האיום האיראני. "פעלנו בעבר באופן מאוד אינטנסיבי בסוריה ובאיראן - על פי מקורות זרים - מחיסולו של ראש תוכנית הגרעין ועד חיסולו של בכיר בדאעש, אבל הפעם מדובר בשינוי. עכשיו האיום הוא גם על 'סתם' קצינים בכירים במשמרות המהפכה, עם מטרה ברורה: לגבות מהם מחיר אישי על פעולות נגד ישראל".
עם זאת, עמידרור הודה כי השינוי האסטרטגי מגביר את הסיכון לפעולות נקמה מצד האיראנים, בניסיון לגבות מחיר מישראל על התקריות האחרונות וכן על פגיעות מוקדמות יותר. "בעבר האיראנים לא הצליחו לייצר תגובות נגד ברמה גבוהה, אז אולי לתחושתם הם חייבים לנו. יכול להיות שמדובר במתקפה אווירית. גם בתחום הזה האיראנים נכשלו בעבר, עם מל"טים שניסו להגיע לישראל ויורטו בדרך כזו או אחרת. השאלה היא עד כמה אנחנו מוכנים לתגובה האיראנית האפשרית", סיכם עמידרור.