המחבל שרצח ישראלי אמש (שבת) ליד מכולת בשטח שבין קריית ארבע לחברון ופצע גם את בנו ושניים נוספים הוא מוחמד ג'עברי, אחיו של אסיר עולם ששוחרר במסגרת עסקת שליט.
אותו מחבל, שפתח באש ב-M-16 וירה גם לעבר חובש שהגיע לסייע לנפגעים, הוא חבר גדודי עז א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. ארבעה ימים לפני הפיגוע כתב המחבל שחוסל פוסט בפייסבוק עם ציטוטים של פסוקים מהקוראן. "האם חשבתם להיכנס לגן עדן?", כתב שם בין היתר.

2 צפייה בגלריה
מוחמד כאמל אלג'עברי
מוחמד כאמל אלג'עברי
המחבל שחוסל, מוחמד ג'עברי
2 צפייה בגלריה
אזור הפיגוע
אזור הפיגוע
אזור הפיגוע
(צילום: AFP)
אחיו ואיל ג'עברי, שנידון בעבר לשני מאסרי עולם, שוחרר מהכלא בעסקת שליט לפני 11 שנים והורחק לעזה. לאחר הפיגוע אמר האח לתקשורת הפלסטינית: "אם אחי שהיד, זה בתגובה לפשעי הכיבוש בגדה המערבית, בעזה ובירושלים".
לאחר הפיגוע נורו זיקוקים בחברון, חולקו ממתקים לנהגים ונשמעו קריאות תמיכה בחמאס: "אנחנו אנשיך, מוחמד דף".
מחקירת הפיגוע עולה כי לאחר הגעתם למכולת הפלסטינית, חזרו האב והבן לרכבם - ואז הגיע המחבל ברכבו, ופתח לעברם באש. האב מת מפצעיו בבית החולים הדסה עין כרם, בנו נפצע באורח קל.
החובש עופר אוחנה ואיש ביטחון הגיעו מיד לאחר מכן למקום, והמחבל ירה גם לעברם. החובש נפצע קשה, ואיש הביטחון נפצע קל. איש ביטחון נוסף, הרבש"ץ של קריית ארבע, הגיע עם רכב ממוגן, דרס את המחבל ופתח לעברו באש ביחד עם איש ביטחון אחר. השניים חיסלו את המחבל ושמו סוף לפיגוע הקשה.