גורמים רשמיים בלבנון אמרו כי חיזבאללה דחה את הצעותיו של השליח האמריקני עמוס הוכשטיין להרגעת הזירה הצפונית - בהן הרחקת פעילי ארגון הטרור מהגבול עם ישראל - וטען כי הן לא מציאותיות. עם זאת, גורם לבנוני בכיר שמעורה בעמדת חיזבאללה אמר כי הארגון "מוכן להקשיב" והוא נשאר פתוח למאמצים הדיפלומטיים של ארה"ב בהובלת שליחו המיוחד של ביידן.
2 צפייה בגלריה
נסראללה, עמוס הוכשטיין, נתניהו
נסראללה, עמוס הוכשטיין, נתניהו
חיזבאללה דחה את הצעת הוכשטיין, בישראל עדיין מאמינים במסלול הדיפלומטי
(צילום: AFP / DALATI NOHRA, מרים אלסטר)
הכותרת
איך מונעים אסון כלכלי כמו אחרי מלחמת יום הכיפורים? | סבר פלוצקר
23:07
גם דובר ממשלת ישראל, אילון לוי, התייחס אמש למגעים, ואמר בתדרוך לכתבים זרים: "עדיין קיים חלון הזדמנויות דיפלומטי" להרחיק את חיזבאללה מהגבול. בביקורו של הוכשטיין בארץ לפני כשבועיים ישראל העבירה לו מסר שלפיו היא מעוניינת בהצלחת המהלך הדיפלומטי שלו, אך במקרה של כישלון תהיה מחויבת לפעול צבאית להרחקת חיזבאללה מדרום לבנון. ישראל הבהירה לו כי ללא הרחקה של חיזבאללה מהגבול, תושבי הצפון יסרבו לשוב לבתיהם ובצדק - ולכן נדרש כאן פתרון מדיני או צבאי.
אתמול נרשם יום קרב נוסף בצפון. בצהריים טיל נ"ט שוגר מלבנון לעבר מוצב גלדיולה שבהר דב. לא היו נפגעים, וצה"ל תקף בתגובה את מקור הירי. מדובר צה"ל נמסר אתמול כי משעות הבוקר הותקפו כמה מטרות של חיזבאללה בלבנון: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה בכפר חולה שבדרום לבנון. כמו כן, טנק של צה"ל ירה לצורך הסרת איום שזוהה בכפר עיתא א-שעב, וכוחות ארטיליריה ירו ירי להסרת איום לכפר א-דהירה. עוד נמסר כי לוחמי צה"ל תקפו מבנה צבאי בכפר מרווחין לאחר שזוהתה חוליית טרור.

2 צפייה בגלריה
תמונה מאל-אחבאר מהתקיפות בין חולא למרכבא בדרום לבנון
תמונה מאל-אחבאר מהתקיפות בין חולא למרכבא בדרום לבנון
תקיפות צה"ל בדרום לבנון, אתמול
מאוחר יותר נרשמו נפילות במטולה אחרי מטחים לגליל העליון, צה"ל השיב אש ובלבנון דיווחו על "הרוגים ופצועים" בתקיפות בדרום לבנון. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ביקר בתרגיל כוחות מילואים בצפון, והבהיר כי "הסבירות למלחמה באזור גבוהה מבעבר. כשנצטרך - נלך קדימה בכל הכוח".
לדבריו, "האימונים עכשיו חשובים הרבה יותר, אנחנו מגבירים מוכנות ללחימה בלבנון. יש לנו הרבה מאוד לקחים מהלחימה בעזה. אנחנו רוצים להגיע בלבנון למטרה מאוד ברורה - להחזיר את התושבים לצפון, כל היישובים בצפון. אנחנו מבינים שהדבר הזה חייב לעבור דרך שינוי מאוד משמעותי".

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר בהצהרתו אמש כי במהלך היממה האחרונה כוחות תקפו "שורת מטרות" של חיזבאללה בשטח לבנון. "חיסלנו חוליות מחבלים שירו רקטות מלבנון במרחב הר דב. בנוסף, חיסלנו חוליית חמאס שביצעה ירי מאזור אל-קליילה בדרום לבנון", אמר. לדבריו, "חמאס ממשיך להוציא טרור גם מאדמת לבנון, ארגון חיזבאללה לוקח חסות על חמאס בלבנון ובכך מסכן את תושבי לבנון ובמיוחד את תושבי דרום לבנון".
הוא הצהיר כי המטרה בחזית הצפונית "ברורה". "המטרה שלנו בצפון ברורה, להביא לשינוי כך שתושבי הצפון יוכלו לחזור לבתיהם בביטחון", סיכם הגרי.