שר החינוך יואב קיש התייחס הבוקר (רביעי) לריאיון ב-ynet Live אתמול בבוקר מזירת הפיגוע המשולב ברעננה - שעורר סערה לאחר שקיש הצטרף במהלכו לתלמידים מקריית החינוך אמית כפר בתיה בעיר בריקודים ובשירת "עם ישראל לא מפחד מדרך ארוכה". בטקס לפתיחת מתחם לימודים לתלמידים שפונו מהצפון, אמר קיש: "אם אני שואל את עצמי מה אני רוצה שאותו בן בליעל סינוואר יראה מהטלוויזיה הישראלית כשהוא נמצא במחילות שלו - אני רוצה שהא יראה את הנוער שלנו אומר בגאווה גדולה עם מסר מאוד ברור גם 'עם ישראל חי' וגם 'עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה'".

3 צפייה בגלריה
יואב קיש והתלמידים בזירה ברעננה
יואב קיש והתלמידים בזירה ברעננה
"באתי לחזק ובעצם התחזקתי". קיש רוקד עם תלמידים בזירת הפיגוע ברעננה, אתמול
(צילום: עידו ארז)
"נפגשתי עם תלמידי כיתות ט', ששישה מחבריהם היו ועדיין נמצאים בבתי החולים. הם ביקשו שאגיע לאירוע ששכבות י"א-י"ב עשו במקום של הפיגוע - אז הלכנו לשם ועשינו מעגל תפילה, והיה שיח מאוד חשוב", סיפר קיש בטקס פתיחת "קריית חינוך כנרת" בטבריה. "אני יוצא משם, ואז בדרך קורא לי מישהו מ-ynet ואומר לי 'אני רוצה שתבוא ואני רוצה לדבר איתך'.
"בזמן שאני מחכה שיעלה השידור, התלמידים רואים אותי ומתחילים להגיע. בשידור אני מעביר מסר מאוד ברור שאנחנו במלחמה ואנחנו חזקים ואנחנו ננצח, ואז אני רואה מאחוריי את הדור המדהים שלנו, את הנוער שחטף מכה כואבת. כולם פקפקו בדור הזה, בלוחמים שלנו, וחשבו מי הם ומה הם - ואנחנו רואים איך הלוחמים שלנו מסורים וגיבורים".

3 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
"שיראה את הנוער שלנו אומר בגאווה גדולה 'עם ישראל חי'". יחיא סינוואר
(צילום: EPA)
במהלך הריאיון אתמול ב-ynet Live, אליו הסכים השר קיש להתראיין לבקשת כתב ynet בשטח, בני נוער רבים החלו להתקהל מסביבו. לאחר שאלה אחת בלבד החל קיש להריע עם התלמידים ולכוון אליהם את המיקרופון, תוך שהוא הפסיק לענות לשאלות שהגיעו ממגישי המשדר. לבסוף החזיר השר את המיקרופון לצלם, נטש את הריאיון שרק החל, והלך לרקוד עם התלמידים.
"אני פה ברעננה, בדיוק במקום שבו היה פיגוע, עם תלמידי בית הספר שבאו לפה לרקוד ולחזק את עם ישראל ולהתפלל לניצחון חיילינו במלחמה", אמר השר קיש בריאיון אתמול ב-ynet Live. "דיברתי עם התלמידים ואמרתי להם דבר מאוד פשוט: אנחנו נמשיך במלחמה עד הניצחון. לא עוצרים עד שמחזירים את החטופים, לא עוצרים עד שמכניעים את חמאס. חייבים להמשיך, זאת מלחמה על קיומנו כעם ישראל".

אמש, התייחס קיש גם בריאיון ברשת 13 לסערה שעורר הריקוד בזירת הפיגוע, בו נרצחה תושבת רעננה עדנה בלושטיין (79) ועוד 18 נפצעו. "זה היה ספונטני, היה אמיתי, היה חזק. באתי לחזק ובעצם התחזקתי. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, אני חושב שזה מסר שכולנו יכולים להיות גאים בו", אמר קיש בריאיון.
שר החינוך הסביר כי "לא באתי לתכנן ריקודים, ולא ידעתי לאן תוביל הסיטואציה. גם לא באתי להתראיין ולא הזמנתי ריאיון. אני באתי להיות עם התלמידים". לדבריו, במהלך הריאיון ל-ynet "תלמידים הגיעו עם אנרגיות, עם כוח. אני חושב שהמסר הזה חשוב שייצא וטוב שבאולפנים מראים את זה. לא רק הבכי והמרמור וה'למה ככה ולמה לא שם'".
לדברי קיש, "בני הנוער, הם מבינים את המשמעות. הם מבינים את זה שמדינת ישראל ועם ישראל באתגר לאומי מאוד מאוד משמעותי, והם מראים לכל מי שצפה בסרטון הזה את הכוח העצום שיש לנו ביחד, כעם אחד. הסיסמה 'ביחד ננצח' זו סיסמה שהם העבירו כשהם רקדו איתי".
3 צפייה בגלריה
עדנה בלושטיין
עדנה בלושטיין
עדנה בלושטיין ז"ל, שנרצחה אתמול בפיגוע ברעננה. "עזרה לאנשים רבים בצנעה ובמסירות"
אחמד זידאת (24) וקרוב משפחתו מוחמד זידאת (44), שוהים בלתי-חוקיים מהעיירה הפלסטינית בני נעים בגזרת חברון, הם שני המחבלים שביצעו את הפיגוע המשולב אתמול. אחד מהם הוציא אישה מרכבה ברחוב החרושת ודרס כמה הולכי רגל. השני דרס עם רכב אחר הולכי רגל ברחוב אחוזה, בהם גם בלושטיין. שני המחבלים נעצרו בזירה.
משפחתה של עדנה בלושטיין ז"ל, שנרצחה אתמול בפיגוע, מספרת שהיא נולדה בשנת 1944 בתל אביב וגדלה בה. בבגרותה עברה לרעננה והתגוררה בה יותר מ-40 שנה. לדברי המשפחה, "עדנה, שהתאלמנה בגיל צעיר, הייתה אמא לשני ילדים וסבתא לשישה נכדים. היא הייתה אמא וסבתא אוהבת וחמה, דומיננטית ומעורבת במיוחד בחיי ילדיה ונכדיה. עדנה האמינה באנושיות ובאהבת האדם, עזרה לאנשים רבים בצנעה ובמסירות".