שש הודעות על נרצחים ביממה אחת: לאחר שבקיבוץ ניר עוז הודיעו כי אריה זלמנוביץ', מיה גורן, רונן אנגל ואליהו (צ'רצ'יל) מרגלית שנחטפו אינם בין החיים ואחרי הודעה דומה למשפחתו של גיא אילוז, טכנאי הסאונד של להקת היהודים, נמסר הערב (יום שישי) מקיבוץ בארי כי גם עפרה קידרה שהוגדרה כחטופה - נרצחה.
3 צפייה בגלריה
עופרה קידר
עופרה קידר
עפרה קידר ז"ל
קידר, בת 70, נחשבה לאחת משתי החטופות המבוגרות ביותר בשבי חמאס, לאחר השחרור בשבוע האחרון של מבוגרות אחרות שחטף ארגון הטרור. בעלה סמי נרצח בביתו ב-7 באוקטובר, והמטפל שלו נפצע. היא הותירה אחריה נכדים ושלושה ילדים - אלעד, אורן ויעל.
באותו בוקר ארור יצאה קידר להליכת בוקר במסלול הקבוע שלה. בנה אורן, שגר אף הוא בבארי, סיפר כי לאחר שבני המשפחה שמעו יריות בקיבוץ, הוא ביקש מאשתו להתקשר לאימו.
3 צפייה בגלריה
עופרה קידר ז"ל
עופרה קידר ז"ל
קידר ז"ל ונכדיה
"אמא ענתה וצעקה שיורים עליה. היא שאלה את המחבלים 'למה אתם יורים עליי? מה עשיתי?' וזמן קצר לאחר מכן - נותקה השיחה", שחזר.
יעל בת ה-41, בתה של עפרה, המתמודדות עם מוגבלות שכלית קלה, שהתה בביתה בזמן מתקפת חמאס. "שמעתי את המחבלים מדברים ביניהם בערבית בתוך הבית, התחבאתי בממ"ד", העידה. היא חיכתה עד שהיה שקט מוחלט, ורק אז יצאה החוצה. כעבור כמה שעות חיילי צה"ל הגיעו וחילצו אותה.
בריאיון לאתר "שווים" סיפרה כי החלה לכתוב יומן בתקופה הקשה מנשוא. היא כתבה בו: "ההורים מאוד חסרים לי. אני מאוד רוצה לדעת מה עם אמא שלי. האנשים שחטפו אותה הם אנשים רעים, ואני מקווה שישחררו אותה במהרה ושכולם יהיו בריאים".
במסגרת וידאו שעלה בעמוד הפייסבוק של האתר לפני יומיים, היא אמרה: "תעשו משהו בבקשה. אני רוצה שתשחררו את אימא וכל השבויים. אני דואגת. אני רוצה שתשחררו את אימא שלי, היא נמצאת בעזה. אני לא סתם אומרת. תעשו את זה למעני בבקשה. אני נקרעת מבפנים, הלב כואב לי שאתם לא משחררים אותה. זה כואב כי אני הבת שלה, אני רוצה אותה בחזרה. היא החיים שלי". היום התקבלה הבשורה הקשה - עפרה לא תחזור מעזה.
"קיבוץ בארי מלא בצער ואבל עם היוודע דבר הירצחה של חברתנו האהובה, עפרה קידר שנחטפה לעזה על ידי חמאס ב-7 באוקטובר", נאמר בהודעת הקיבוץ. "קהילת הקיבוץ מחבקת את משפחתה ומשתתפת בצערם הכבד מנשוא".