יום לאחר ההתקוטטות במליאת הכנסת בין ראש הממשלה נפתלי בנט וראש האופוזיציה בנימין נתניהו, המשיך ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) את הקו התקיף נגד הממשלה: "ממשיכים לגנוב זמן ולאחוז בכיסאות. אם אין לכם רוב בכנסת - לכו לבחירות". שר הבינוי והשיכון זאב אלקין מתקווה חדשה השיב: "הליכוד מצביע נגד חוקים חשובים. אנחנו רוצים ממשלה מתפקדת, לא חזון בחירות".
אמסלם סבור שהממשלה נמצאת בשלביה האחרונים: "אנחנו היום בכנסת 60-60 ולכן באופן מעשי אין ממשלה. הם כל יום הולכים לח"כ אחמד טיבי וקובעים איתו איזה חוק יעלה בכנסת. הם ממשיכים לגנוב זמן ולאחוז בכיסאות". על ההצבעות נגד החוקים שמנסה להעביר הקואליציה, בהם חוק הגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה שעבר אתמול בכנסת, אמר אמסלם כי "אנחנו צריכים להתנגד באופן עקרוני לחוקי הקואליציה בדיוק כמו שלפיד וליברמן עשו איתנו כשהיו באופוזיציה".
כשנשאל לגבי שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, אמר עליו אמסלם כי הוא "הוא אחד ממאחזי העיניים הגדולים בישראל. מדובר בקנגורו פוליטי, שדילג כבר בין ארבעה מפלגות". על עריקים אפשריים, שיצטרפו ליו"ר הקואליציה היוצאת עידית סילמן, אמר אמסלם כי "כרגע הסיר מתבשל, זה יהיה ככה כמה חודשים. כל יום שעובר רואים את הבושה והחרפה שיש במדינה".

אלקין: "אנחנו רוצים ממשלה מתפקדת, לא חזון בחירות"

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, מצדו, יצא בראיון באולפן ynet נגד הליכוד על ההתנגדות להצעות חוק חשובות, לדבריו, של הקואליציה: "להצביע נגד נקודות זיכוי להורים לילדים קטנים? זה כסף שנועד לאנשים להתמודד עם יוקר המחיה, והליכוד הצביע נגד חוק הזה ונגד חוקים חשובים אחרים". אלקין הוסיף כי "למרות ההתנהלות הזו של בלוק נתניהו הצלחנו להעביר חקיקה רבה בכנסת. אני מקווה שהם ישנו את הגישה הזו בעתיד".
"עבדנו קשה כדי להקים את הממשלה ולהביא יציבות, ונעשה כל מה שתלוי בנו כדי לא לדרדר את המצב לבחירות", הוסיף אלקין. לגבי שיתוף פעולה עתידי עם הליכוד, על מנת להעביר חוקים נוספים, ענה: "שמעת את הדברים הקשים שדוד אמסלם אמר עלינו. על איזה שיתוף פעולה אתה מדבר? עם השיח הזה שנתניהו מעודד? אנחנו רוצים ממשלה מתפקדת ולא חזון בחירות בלתי פוסקות".
1 צפייה בגלריה
זאב אלקין
זאב אלקין
"לא ניתן לשנות את חוק הלאום. אנחנו מדינה בעלת אופי יהודי". השר זאב אלקין
(צילום: קובי קואנקס)
לגבי התיקון שהוצע לחוק הלאום אמר אלקין, אחד מיוזמי החוק, כי "אנחנו לא ניתן לשנות את חוק הלאום. הוא לא סותר את היותה של ישראל מדינה שנותנת שוויון זכויות". אך עם זאת, אלקין הודיע שיתמוך בחקיקת חוק שוויון מקביל "שיפריד בין זכויות פרט לזכויות לאומיות. נשמח לא רק לתמוך בו אלא גם לקדם אותו". על מחאת הדרוזים אמר: "אנחנו צריכים לדאוג לדרוזים ולכל בני המיעוטים שמשרתים בצה"ל בכל תחומי החיים. גם לציבור הדרוזי יש כאן מקום". -אז לא יהיה שינוי
שינוי חוק לאום לא יהיה, חוק שוויון נכון שמפריד בין זכויות פרט לזכויות לאומיות נשמח לא רק לתמוך בו, יש לנו חוק שאנחנו מקדמים, עם כל סיעות הקואליציה יתמכו בו נוכל לחוקק אותו
לגבי מחירי הדיור אמר השר כי המחירים הגבוהים נובעים משום ש"המדינה לא השקיעה בתשתיות בנייה כי לא היה תקציב מדינה. הייתה ירידה בשיווק דירות. רק ב-2021, בחצי שנה, הגענו לפי 2 יותר דירות ששווקו מהשנה שלפני כן". לדבריו, "אם נתמיד בזה תוך כמה שנים ולא ניכנס שוב לבחירות, אנחנו נחסל את הפער הזה. זה מה שאנחנו עושים".