הביקור של משפחת קמחי ביחידת עוקץ
(צילום: דובר צה"ל)

שבועיים לאחר שכליל קמחי נהרג כשנשאב לתוך בולען שנפער בבריכה בווילה בכרמי יוסף, משפחתו ביקרה היום (שלישי) ביחידת עוקץ, שהייתה אחראית למבצע החילוץ שבו אותרה גופתו. קמחי בן ה-32 נמצא מת בתוך מנהרה תת-קרקעית, בתום מבצע חיפוש מורכב ומסוכן, שנמשך חמש שעות. במהלך הביקור המשפחה פגשה את סמל ג', שמצאה את גופתו של קמחי, וכן את אינגה, כלבת החילוץ שלה.
בני משפחת קמחי הודו והביעו את הערכתם לסמל ג' ולאינגה, וכן ליחידת עוקץ כולה על מאמציהם לחילוצו של כליל. "אין לי מילים, אני יודעת שעשיתם את המקסימום", אמרה אורית, אמו של כליל. אחיו, שחף, הוסיף: "נעים לראות אנשים שהם בני אדם, שמבינים את הסיטואציה ויודעים להכיל אותה, ולהבין את המורכבות".
מפקד היחידה, סגן-אלוף י', בירך את המשפחה והביע את צערו על גורלו של כליל. "צר לי על הנסיבות, אבל אני שמח מאוד לראות אתכם ביחידה. אני בטוח שמבחינתכם זו סגירת מעגל", אמר. בהחלטה משותפת יחד עם המשפחה, הוחלט כי אחד מכלבי החילוץ החדשים ביחידה ייקרא על שמו ולזכרו של כליל, "עוד הערב", לדברי סגן-אלוף י'.
3 צפייה בגלריה
משפחתו של כליל קמחי עם הכלבה
משפחתו של כליל קמחי עם הכלבה
משפחתו של כליל קמחי עם כלבת החילוץ אינגה
(צילום: דובר צה"ל )
3 צפייה בגלריה
חיבוק עם כלבת החילוץ של יחידת עוקץ
חיבוק עם כלבת החילוץ של יחידת עוקץ
חיבוק עם אינגה
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
הלוחמת מיחידת עוקץ עם הכלבה
הלוחמת מיחידת עוקץ עם הכלבה
סמל ג' וכלבתה אינגה
(צילום: דובר צה"ל )
לאחר המפגש, סגן-אלוף י' אמר כי "המפגש עם המשפחה היה מאוד מעצים ומרגש", וציין כי "יחידת עוקץ תמשיך ללוות את המשפחה היכן שיידרש". סמל ג' העידה כי שמחה מאוד לפגוש את משפחת קמחי: "התרגשתי מאוד שהם ראו אותי ואת אינגה. הסיטואציה הייתה מאוד לא פשוטה. אני שמחה שיצא להם לראות את הכלבה ולהיות איתה".
אורית אמרה לאחר המפגש כי "זו הפעם הראשונה שאנחנו יוצאים לתקשורת אחרי שאיבדנו את היקר לנו מכול, את כליל, הבן האמצעי שלנו. המפגש המרגש עם סמל ג' ועם אינגה היה עבורנו סגירת מעגל. אני מצדיעה ליחידת עוקץ, תודה לכם".