מעצרם של בר שמאי ויצחק לוריא בן דוד, שניים מהחשודים במעורבות ברצח הנער שלו אפללו, הוארך היום (שני) עד ליום רביעי הקרוב. זאת חרף בקשת היחידה החוקרת כי מעצרם יוארך בשמונה ימים. בדיון הסוער שהתקיים בבית המשפט השלום בתל אביב, שבו נכחו בני משפחתו של אפללו וכן בני משפחתם של החשודים, נחשפו פרטים חדשים אודות החקירה.
1 צפייה בגלריה
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
לוריא בן דוד, שלו אפללו ובר שמאי, בהתאם
( צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של מכבי פנאטיקס)
אפללו נדרס למוות בספטמבר האחרון ברחוב מנחם ארבר בתל אביב. הנהג הפוגע, החייל חן זיו בן ה-19, נעצר אחרי שנסע ללא רישיון. כעת חושדת המשטרה כי ברכב היו ארבעה בני אדם וכי הדריסה הייתה מכוונת, על רקע סכסוך בין הצדדים. השופטת אביטל אמסלם גלבוע ציינה היום בהחלטתה כי "ניתן לסיים את פעולות החקירה שנותרו בימי חקירה מצומצמים יותר". בהתאם, ביום רביעי הקרוב יידרשו המשטרה והפרקליטות להתכנס ולבחון את חומרי החקירה, ולהחליט האם להגיש הצהרת תובע נגד החשודים, או לחילופין להגיש כתב אישום בצירוף בקשה למעצר עד תום ההליכים - או שהשניים ישוחררו.
גורם המעורה בחקירה אמר ל-ynet כי "הפרקליטות מעכבת את הגשת כתבי אישום נגד החשודים", אך ציין: "יהיה כתב אישום, השאלה באיזה 'צבע'". עוד נודע ל-ynet כי במשטרה התקשו לפעול מול חלק מהחשודים במסגרת החקירה, שכן גם מאחורי סורג ובריח הצליחו לקבל מסרים ולתאם את גרסאותיהם.

נציג המשטרה בדיון, רס"ב ישראל סיואונוב, תיאר את החשוד שמאי כ"מניפולטיבי מאוד. הוא משקר בחקירותיו ובאותה נשימה ממזער את מעורבותו". סיואנוב אמר כי "מדובר בחקירה לא פשוטה ובמעורבים לא פשוטים. החשוד נחקר מספר רב של פעמים והחקירה מתקדמת יפה, אך שמאי שיקר כבר מחקירתו הראשונה. לאורך כל הדרך הוא חזר על אותה הגרסה וצימצם את חלקו במעשים. אתמול, לאחר שקיבל ייעוץ משפטי ולאחר שככל הנראה נחשף לכלל הראיות מחבריו לתא, הוא מסר גרסה נוספת, שאף היא שקרית".
פרקליטו של שמאי, ג'ורג' חילו, אמר בדיון כי "לפי גרסת מרשי, הם הכירו ספונטנית את בעלת הרכב תוך כדי בילוי בראשון לציון, וזה לא מאפיין של תכנון או של קשירת קשר". עו"ד חילו שאל לגבי האמירה שמיוחסת לשמאי, לפיה אמר לנהג חן זיו "תן גז", ורס"ב סיואונוב השיב לו "הוא טען לאורך כל החקירות שהוא ישן בעת הדריסה, אך אתמול הוא התעורר והודה שאמר זאת, אך במילים אחרות".
רס"ב ישראל סיואונוברס"ב סיואונובצילום: נדב אבס
בשבוע שעבר פורסם ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי גרסתו של שמאי כי ישב ליד הנהג וישן נסתרה כבר בראשית החקירה על ידי חשוד אחר, שאמר כי "בר ראה את הכל". עוד אמר סיואנוב על גרסתו של שמאי כי "אתמול הוא יישר קו, וזו בדיוק עדות כבושה. אמורות להתבצע פעולות כדי לאשש או לשלול חלק מהדברים".
בדיון הקודם בעניינם של החשודים עלה כי היחידה החוקרת חדרה לטלפונים שלהם, ובמסגרת החקירה הוטחו בפניהם "ראיות ההקשורות גם לכך". בדיון היום נחשף כי מדובר בשיחת טלפון בין שמאי לבין לוריא בן דוד, שהמשטרה האזינה לה "כמה שניות לפני האירוע". במסגרת השיחה, בן דוד "תזמן את דריסתו של שלו, וגם תיאם את המיקומים".
פרקליטו של בן דוד בחר שלא להפנות שאלות לנציג המשטרה בדיון, ורק סיכם כי "בכל פרוטוקול דיון אומרת המבקשת שהם יטיחו בחקירה הבא את אותה התקדמות. בינתיים אנו מעודכנים רק מהתקשורת. מרשי נחקר שבועיים. כל מה שהוטח בו מיום ראשון ועד היום זה מה עם המצלמות, מה עשה בזירה ואיפה היה". עוד אמר: "החשוד טוען כי היה במועדון, אז שיביאו את המצלמות משם. הוא טוען כי עשה שיחות עם מי שביצע, אם יש להם הקלטות אז שיטיחו. טוענים שיש להם תכנון, אז שיציגו את הראיות בתום שבועיים. אם לא יודעים איך לקשור את החשודים לאירוע, אז שישחררו".
השופטת אביטל אמסלם גלבוע כתבה בהחלטתה: "בדיון היום הוצגו בפניי חומרי חקירה שנאספו במהלך ימי המעצר. היחידה החוקרת עובדת באופן אינטנסיבי ובוצעו פעולות חקירה רבות. החשד הסביר עדיין קיים. החשוד בר שמאי, אשר שמר על זכות השתיקה באופן הדוק, מסר גרסה מפורטת ראשונה רק ביום האתמול. בוצעו פעולות חקירה גם בעניין החשוד השני לוריא בן דוד בוצעו עימותים, חקירות ופעולות נוספות שלא ארחיב בהן על מנת שלא לפגוע בחקירה".