לצד פתיחת שלב ההוכחות במשפטו של אדוארד קצ'ורה (50) מקריית מוצקין, המואשם ברציחתה של הנערה ליטל יעל מלניק, בת 17 מאור עקיבא, באמצעות קבורתה בחיים באתר בנייה בעיר מגוריו באוקטובר שעבר, נערכה אתמול (ראשון) בבית העלמין שבאור עקיבא אזכרה במלאות שנה לזכרה.
3 צפייה בגלריה
סבא וסבתא של יעל מלניק ז"ל
סבא וסבתא של יעל מלניק ז"ל
"הגעגועים רק מתגברים". סבה וסבתה של ליטל יעל בסמוך לקברה
"זה יום עצוב לכולנו", אמרה סבתה לודמילה. "שנה חלפה מאז שהנכדה שלי נרצחה בגלל רשלנות - זה לא היה צריך לקרות. שנה חלפה, הגעגועים רק מתגברים וזה עצוב לנו מאוד. אני מבטיחה שנמשיך להגיע לדיונים בבית המשפט כדי שהרוצח שרצח לי את הנכדה יקבל עונש חמור. החיים שלנו נעצרו". אחותה הגדולה של ליטל יעל, רות מלניק, אמרה לאולפן ynet כי היא בטוחה שקצ'ורה יורשע: "יש ראיות, כתב האישום הוגש בגין רצח, ויש לנו את כל מה שצריך כדי להוכיח אשמה".
קצ'ורה הכיר את ליטל יעל כשעבד כאח במוסד לבריאות הנפש "מעלה כרמל" בטירת כרמל, שבו אושפזה. הוא מכחיש כל קשר לגרימת מותה של ליטל יעל, שאותרה קבורה באזור תעשייה בקריית מוצקין בתחילת אוקטובר האחרון. "היינו בני זוג לכל דבר", טען. "אהבתי אותה ובטח לא רצחתי אותה".
3 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
"הגעגועים רק מתגברים". ליטל יעל מלניק
(באדיבות המשפחה)
לפי כתב האישום, "בין השניים החל קשר אישי וזוגי שנמשך כחצי שנה. במהלך תקופה זו נהגה ליטל יעל להיעדר מביתה ולשהות במחיצתו של קצ'ורה שעות ארוכות. בשל כך, הוצא נגדו צו הרחקה והיא הוגדרה כקטינה בסיכון. חרף הצו, המשיך קצ'ורה לקיים איתה מערכת יחסים ולהיפגש עימה.
"ב-1 באוקטובר 2021 שוחחו השניים על מצוקתה הנפשית, והחליטו לחפור מעין קבר, אליו היא תיכנס ותכוסה על ידי הנאשם באופן שהיא יכולה לנשום בהיותה בתוכו. השניים הגיעו לאתר בנייה וחפרו מעין קבר, שמלניק נשכבה בתוכו. היא הכניסה לפיה צינור לנשימה, ולאחר ששקל וגיבש החלטה להמית את ליטל יעל, וכיסה כליל את גופה ופניה בחול וחצץ בעודה בחיים. בהמשך, הוציא את הצינור מפיה של המנוחה ומנע ממנה לנשום ולצאת מהקבר".
3 צפייה בגלריה
אדוארד קאצ'ורה
אדוארד קאצ'ורה
"נעשה הכל כדי שיקבל את גזר הדין שאנחנו רוצים". אדוארד קצ'ורה
(צילום: אביהו שפירא)
רות, אנחנו מדברים איתך בעצם שנה ויום אחרי שאחותך נרצחה. מה קורה בבית המשפט? "חזרנו לדיונים אחרי תקופת פגרה. זה תהליך ארוך, אבל נעבור אותו כדי שהרוצח יקבל את גזר הדין שאנחנו רוצים. בסופו של דבר אין לי שום ספק שהוא זה שעשה את זה. יש ראיות, כתב האישום הוגש בגין רצח בנסיבות מחמירות, ויש לנו את כל מה שצריך בשביל להוכיח שהוא אשם. אני מאמינה וסומכת על מערכת המשפט עד כמה שאפשר".
איך עברה עלייך השנה האחרונה מבחינה אישית? "נורא קשה. אי אפשר לעכל את האובדן הזה. הגעגועים תוקפים אותי כל הזמן, ואני לא מאחלת לאף אחד לעבור את זה. אין מקום למקרים כאלה, אסור שזה יקרה. אחותי הקטנה כבר לא פה, ועוד הרבה נשים אחרות, גם יפית פוריאן, כבר לא פה בגלל אנשים כאלה. הם צריכים להיות מאחורי סורגים".
מה הציפיות עכשיו? "אני מצפה שיחוקקו את כל החוקים האפשריים כדי ליצור הרתעה, ושיהיו כל מנגנוני האכיפה האפשריים כדי להפחית את התופעה הזו. יש לנו קמפיין מימון המונים באתר בי-אקטיב, שנקרא 'אל תרצחו אותנו פעמיים'. הוא מיועד למימון העזרה המשפטית והתקשורתית שאנחנו מקבלים, ונשמח לכל עזרה אפשרית".