מועצת הביטחון הצביעה הלילה (בין חמישי לשישי) על הבקשה הפלסטינית להתקבל כמדינה חברה באו"ם, ולמרות שהפלסטינים השיגו רוב בהצבעה, היא לא אושרה לאחר שארה"ב הטילה וטו. 12 מדינות הצביעו בעד.
במועצת הביטחון חברות 15 מדינות, ומלבד בריטניה ושווייץ שנמנעו, וארה"ב שהתנגדה, כולן תמכו בבקשה הפלסטינית - חלקן ככל הנראה מתוך ידיעה שוושינגטון ממילא תטיל וטו. הפלסטינים, נציין, היו זקוקים לרוב של תשע מדינות בלבד.

1 צפייה בגלריה
ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על בקשת הפלסטינים להכרה
ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על בקשת הפלסטינים להכרה
ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם
קדם להצבעה דיון ארוך שבו שר החוץ האיראני, הנציג הרוסי ואחרים העבירו ביקורת קשה על ישראל, בעיקר על רקע המלחמה בעזה. האיראני אף איים כי אם ישראל תגיב על המתקפה של הטילים והכטב"מים ממוצ"ש שעבר ותפגע באינטרסים איראניים, המשטר לא יהסס לפגוע בישראל.
שגריר ישראל באו"ם ארדן תקף בחריפות את המועצה עצמה ואת האו"ם וטען כי היענות לבקשה הפלסטינית היא "מתן פרס לטרור. עד כמה אתם יכולים להיות מנותקים מהמציאות כדי להקדיש את הזמן והמשאבים של המועצה לתמיכה כל כך מנותקת מהמציאות בשטח? להחלטה שתהיה לה אפס השפעה חיובית לכל צד, שתגרום רק להרס במשך שנים רבות, ותפגע בכל סיכוי לדיאלוג עתידי". ארדן הוסיף כי "שישה חודשים אחרי ה-7 באוקטובר, הטבח האכזרי ביותר ביהודים מאז השואה, המועצה הזו מבקשת לתגמל את המבצעים והתומכים בזוועות אלה במעמד של מדינה. אנסי חמאס, רוצחי ילדים, צופים בפגישה הזו והם מחייכים".
בתום ההצבעה זעם ארדן, ואמר לחברי מועצת הביטחון כי "אני מייצג כאן את ישראל כבר יותר משלוש שנים. השתתפתי בעשרות רבות של דיונים במועצה, ומיום הטבח ב-7 באוקטובר, אני מופיע בפניכם כמעט בכל שבוע. אני חוזר ומסביר את הטיעונים שלנו, אני מתחנן, משכנע, מביא עובדות ועדויות, מציג צילומים, מקרין סרטונים. אבל אתם ממאנים לגנות, ממאנים להקשיב, לא בודקים דבר וממאנים לעשות את הדבר המוסרי והנכון". לדבריו, "לא אנסה יותר לתקן כאן היום את מה שכבר שבור. לדבר למועצת הביטחון זה כמו לדבר לקיר".
ארדן הודה לארצות הברית על הטלת הווטו ועל עמידתה "מול פוליטיקה וצביעות של המועצה". הוא הוסיף: "אתם ידעתם שארצות הברית תטיל וטו על ההחלטה ההרסנית הזו ולכן גם היום - העדפתם פוליטיקה ואת האינטרסים שלכם. אני מתפלל שיום יבוא ותבינו את גודל הטעות שאתם עושים פה. לפני שיהיה מאוחר מדי".

לצידו של ארדן הצטרף בהמשך נציג ארה"ב במועצה רוברט ווד שאמר: "למועצת הביטחון אסור לתת למעשי איראן לעבור ללא תגובה. איראן חימשה את חיזבאללה ואת החות'ים. איראן מימנה ואימנה את הזרוע הצבאית של חמאס שהייתה אחראית להתקפה על ישראל. התמיכה הזאת גורמת למצב היום בעזה. אם חמאס היה מקבל את הצעת ישראל, הייתה כרגע הפסקת אש וזה היה לטובת הפלסטינים. כרגע חמאס הוא המכשול בפני הפסקת אש בעזה. לא היינו רואים את מה שקרה בעזה אם הוא היה נכנע ומשחרר את החטופים. הכדור בידיים של חמאס והעולם צופה בהם.
"ארה"ב עבדה בנחישות לתמוך בהקמת מדינה פלסטינית בהקשר של הסדר כולל שיפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני", הוסיף ווד. "מאז ההתקפות ב-7 באוקטובר הנשיא ביידן סבור ששלום באזור ניתן להשגה רק באמצעות פתרון שתי המדינות. אין מסלול אחר להבטיח את ביטחון ישראל ועתידה כמדינה יהודית, ואין דרך אחרת שמבטיחה שפלסטינים יוכלו לחיות בכבוד במדינה משלהם, אך חמאס שולט בעזה ועזה לא יכולה להיות פלטפורמה לטרור".
המזכ"ל אנטוניו גוטרש התייחס בדבריו לעתיד של עזה ואמר כי "סיום המערכה בעזה יועיל להורדת המתח במזרח התיכון. הסיוע ההומניטרי נפגע לעיתים קרובות בגלל הגבלות תנועה ועיכובים. אוכל, מים נקיים, סניטציה ושירותי בריאות הם הכרח. עובדי סיוע נדרשים לחופש תנועה בכל הדרכים ובכל החלקים של עזה. ישראל נדרשת לשיתוף פעולה מלא עם גורמי הסיוע". לגבי הרשות הפלסטינית אמר גוטרש כי יש לה תפקיד מכריע בעתיד של עזה ויש לעבוד על חזרתה לשטח, והבהיר כי העובדה שאין התקדמות לפתרון שתי המדינות מעמידה בסיכון מיליוני אנשים.
שר החוץ ישראל כ"ץ אמר לאחר ההצבעה כי "ההצעה להכיר במדינה פלסטינית, חצי שנה אחרי הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה ואחרי פשעי המין והפשעים נגד האנושות שביצעו מחבלי החמאס - היא פרס לטרור". לדבריו, "מקומם שגם חצי שנה אחרי הטבח של ה-7 באוקטובר מועצת הביטחון נכשלה בלגנות את הפשעים הנוראיים של החמאס. לא יהיו פרסים לטרור. ישראל תמשיך להילחם עד למיטוט החמאס ולשחרור כל 133 החטופים הישראלים".