יומיים לאחר שיו"ר ש"ס אריה דרעי פוטר מתפקידיו בממשלה בעקבות פסיקת בג"ץ שפסלה את מינויו, השר לשעבר שלמה בניזרי מש"ס אמר הבוקר (שלישי) בריאיון לאולפן ynet כי "דרעי לא מאמין במערכת המשפט, בגלל זה הוא לא פנה ליו"ר ועדת הבחירות בעניין הקלון". לדבריו, "העבירה שבה הורשע נעשתה בתום לב, אבל בית המשפט תמיד פוסק נגד חרדים".
"מצד אחד כשאני מסתכל על הכרעת הדין בעניין הרשעתו האחרונה של דרעי אני רואה שופט שאומר שהדבר נעשה בתום לב ויועץ המשפטי שאומר שהפרשה הולידה עכברון בלבד - ומצד שני באים עשרה מלומדים ואומרים שמדובר בעבירה חמורה ביותר ושהוא לא ראוי להיות שר", אמר בניזרי על הכרעת בג"ץ בעניין חוסר כשירותו של דרעי לכהן כשר. "אם באמת הבן אדם הוא כל כך בעייתי, אז למה נתתם לו להיבחר לכנסת?".
2 צפייה בגלריה
"העבירה שבה הורשע דרעי נעשתה בתום לב". שלמה בניזרי
"העבירה שבה הורשע דרעי נעשתה בתום לב". שלמה בניזרי
"העבירה שבה הורשע דרעי נעשתה בתום לב". שלמה בניזרי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"עשו ממנו אל קפונה". אריה דרעי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"הרי אנשים אומרים שלהיות חבר כנסת זה שונה מלהיות שר", המשיך בניזרי. "אני הייתי 17 שנים בכנסת בתפקידים הכי בכירים, כולל שר, אבל הייתי גם ח"כ בוועדת כספים ובוועדת חוץ וביטחון, שבהן נחשפים לסודות מדינה ומקבלים החלטות חשובות. כשדרעי נבחר לכנסת - אף אחד לא מנע את זה. לא שמענו השתק, לא שמענו כלום, אבל כשהוא בא להיות שר - פתאום יש השתק ואומרים שהוא הבטיח לפרוש מהחיים הפוליטיים".
לדברי בניזרי, "או שהשופט של ועדת הבחירות היה צריך לפסול אותו באותו רגע בגלל קלון, או שאותם ארגונים שדאגו לפסול אותו כשהוא מונה להיות שר היו צריכים לפסול אותו ברגע שהוא רץ לכנסת, כי הוא הפר התחייבות לבית המשפט. דרך אגב, אני שומע שבכלל לא הייתה התחייבות מצדו לפרוש בפני בית המשפט".
בניזרי אמר כי דרעי לא פנה ליו"ר ועדת הבחירות כדי שיקבע אם יש קלון במעשיו כי הוא לא סומך על מערכת המשפט. "אין לו אמון באותו שופט, אין לי ספק בכך. אין לו אמון במערכת המשפט. אנחנו רואים פעם אחר פעם, ב-98 או 99 אחוז מהעתירות שקשורות לחרדים - תמיד אנחנו נפלנו בהן. לא ראינו שום סעד מצד אותו בית משפט שמדבר על דאגה לחלשים, תמיד תקעו אותנו. בכל נושא דת שקשור לחרדים, ברוב המקרים, ולכן אין אמון לציבור היום. ולא רק אצל הציבור החרדי, האמון של בתי משפט הלך ודעך במשך השנים האחרונות בקרב קהלים כל כך רחבים, למעט אותו קהל של שכונת רחביה בירושלים שקשור לשופטים שלו".

השר לשעבר הוסיף: "כשעושים, אז לפעמים טועים - ובמקרה של דרעי אפילו השופט כתב שזה היה בתום לב. לא הייתה פה איזה עבירת זדון. בהתחלה ציירו אותו כאל קפונה, חמש שנים וחצי עשו לו עיוות דין, ובסוף מצאו את אותו עכברון שאצל כל אזרח פשוט היה מסתיים בתשלום למס הכנסה. אז לא מדובר פה באיזה פשע גדול. הפשע הגדול ביותר שמזכירים שהוא עשה היה לפני 30 שנה. השופט אהרן ברק בעצמו אמר ששופטי העליון הם כולם משפחה אחת, אז מה ההפתעה שההחלטה התקבלה פה אחד?".
הבוקר הודיע דרעי כי ח"כ מיכאל מלכיאלי ימונה לממלא מקום שר הפנים וח"כ יואב בן צור ימונה לממלא מקום שר הבריאות, לאחר שפוטר מתפקידיו. לפי החוק, ממלא מקום שר ממונה לתקופה של שלושה חודשים, ובתום תקופת מילוי המקום יש צורך למנות שר במשרה קבועה. בש"ס מסרו כי הם "מתפללים שהמינוי יהיה זמני ודרעי ישוב לתפקידיו כמה שיותר מהר".