12 נרצחים באותו סכסוך תוך שנה ושלושה חודשים: אשרף משעל, בן 32 מנצרת, נורה למוות היום (חמישי) בעירו. הרצח, על רקע פלילי, אירע שעה קלה לאחר שבריאיון לאולפן ynet אמר דובר המשטרה אלי לוי כי "הרוח הגבית שהביא איתו בן גביר יוצרת הרתעה". השר לביטחון לאומי החדש, איתמר בן גביר, היה באותה עת בסיור בבאר שבע.
2 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בביקור במחוז דרום של המשטרה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בביקור במחוז דרום של המשטרה
בן גביר בבאר שבע וזירת הירי בנצרת
(צילום: חיים הורנשטיין)
2 צפייה בגלריה
אשרף משעל הנרצח באירוע התקיפה
אשרף משעל הנרצח באירוע התקיפה
משעל, הנצרח בנצרת
הדיווח על הירי התקבל בנצרת בשעה 11:25 במוקד מד"א במרחב גלבוע. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו את הפצוע לבית החולים האנגלי בעיר, ושם נקבע מותו. חובש בכיר במד"א יוסי פרבר סיפר: "הפצוע שכב מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה ועם פציעות חודרות בגופו. העלינו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי". בהמשך, כאמור, נקבע מותו.
למעשה, תוך חודש נרצחו על רקע אותו סכסוך שישה בני אדם. אב ובנו הפעוט נורו למוות בנצרת כשהיו במכוניתם, כמה ימים אחר כך אירע רצח בחיפה, שבוע לאחר מכן נרצח צעיר בכפר קרע, ובשבוע שעבר נורה למוות שרבל עזאם, תושב אעבלין בגליל התחתון, בזמן שהיה ברכבו בכניסה ליישוב.

בסיור בבאר שבע אמר בן גביר כי הוא מבקש לדאוג לסדר בעיר, וכן ברהט ובפזורה. הוא שוחח עם תושבים שהביעו בפניו חשש וחוסר ביטחון. "בדרך כלל שר מגיע לשעה או שעתיים, אני באתי לכאן עד מחר כדי להעביר את המסר: באנו למשול במדינת ישראל. יש כאן הרבה עבודה. מאבק", אמר בן גביר.
הוא הוסיף כי "השוטרים צריכים גיבוי. צריכים תקציבים, תוספת תקנים, תוספות במשכורות. זה יהיה המבחן הקרוב של הממשלה. כמו שאני דורש מהממשלה להוסיף משוכרות וקתנים, אני דורש מהמשטרה לחתור למגע ולהסתכל לפושעים בעיניים. המשטרה צריכה להבין שהיא צריכה להשליט סדר בבאר שבע, להשליט סדר בדרום".
בריאיון לאולפן ynet היום אמר דובר המשטרה אלי לוי כי "עצם ההגעה של בן גביר והרוח הגבית שהוא מביא איתו יוצרות הרתעה. כמו שמבצע 'מסלול בטוח' של סגן השר יואב סגלוביץ' גרם להרתעה, גם כניסתו של בן גביר גורמת להרתעה אצל מחוללי הפשיעה ברחוב הערבי, כמו כל מדיניות של שר שמגיעה עם אפס סובלנות ועם יד קשה ונחושה".