1 צפייה בגלריה
שרבל עזאם
שרבל עזאם
הנרצח שרבל עזאם
הנרצח הראשון בחברה הערבית ב-2023: שרבל עזאם, תושב אעבלין בגליל התחתון, נורה הלילה (בין חמישי לשישי) למוות בזמן שהיה ברכבו בכניסה ליישוב. גבר נוסף בשנות ה-30 לחייו נפצע באורח קשה מהירי. שוטרי המחוז הצפוני עצרו לחקירה גבר בן 36 מהמרכז בחשד למעורבות ברצח.
בשעה 02:22 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל על שני הגברים שנפצעו כתוצאה מירי. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו של אחד הגברים במקום, ופינו לבית החולים רמב"ם בחיפה את הפצוע הקשה כשהוא בהכרה. מחקירה ראשונית עולה כי הרקע לירי הוא סכסוך מתמשך בין משפחות עבריינים.

אתמול נורה למוות תושב ראשון לציון, קבלן בשנות ה-60 לחייו, ברחוב פריימן בעיר. הוא נסע במונית לתחנת דלק בדרך המכבים, שם חבר לאמבולנס. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב במצב קשה, אך בהמשך הידרדר מצבו לאנוש עם הגיעו לחדר הטראומה ומותו נקבע בבית החולים.
מחקירה ראשונית עולה כי הקורבן הגיע במונית למפגש עם אדם, וכשירד מהמונית הוא שוחח קצרות עם אותו גבר ואז נורה מקרוב. במשטרה מעריכים בשלב זה כי הקורבן הכיר את המתנקש.
חצי יממה לאחר מכן נער בן 15 נדקר בראשון לציון ונפצע באורח אנוש. שוטרים פתחו בסריקות ותוך זמן קצר עצרו חשוד, צעיר תושב העיר. מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, החליט שהחקירה תנוהל ביחידה המרכזית (ימ"ר) של המחוז.