ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד) התייחס היום (ראשון) בריאיון ל-ynet Live למאבק בעברייני הפרוטקשן, שפוגעים בעיקר בתושבי הצפון, ואמר כי "אולי שוטרים שקצת חוששים ישימו כובעי גרב, שלא יחששו משום דבר ושיילחמו מלחמה נחרצת בטרוריסטים, במחבלים ובפושעים". לדבריו, בהתאם לחוק הפרוטקשן, "צריך להילחם בפושעים ללא קשר למגזר ממנו הם מגיעים".
ואטורי הגיב גם על טענותיו של תושב מחנה הפליטים שועפט ערווה שיך עלי כי הוכה קשות על ידי שוטרים בעת מעצרו וכי מגן דוד הוטבע על פניו, ואמר: "צריך לתת גיבוי לשוטרים, יכול להיות שהסימן על פניו הוא מהנעל של השוטר", כפי שטענה המשטרה.
2 צפייה בגלריה
ניסים ואטורי
ניסים ואטורי
שוטרים עם כובעי גרב? ואטורי
(צילום: אבי חי)
ואטורי נשאל על כך שאף אחת מ-16 מצלמות הגוף של השוטרים לא פעלו בזמן מעצר החשוד, והשיב: "נראה לי שהם רצו לתפוס מחבלים במקום להחליף סוללות, אני חושב שראוי לתת להם גיבוי על המלחמה הבלתי מתפשרת בטרוריסטים".
למרות שמדובר בעצור פלילי שחשוד בעבירות של סחר בסמים, ששוחרר הבוקר למעצר בית עקב מחדלי המשטרה, ואטורי התעקש לדבר על טרור: "אנחנו צריכים להיות חזקים מול הטרור גם בדברים כאלה. כל מי שעשה מילואים מבין דבר אחד - סוחרי סמים הם גם מחבלים בסופו של דבר".
2 צפייה בגלריה
 תושב מזרח ירושלים החשוד בעבירות סחר בסמים פצוע במעצרו
 תושב מזרח ירושלים החשוד בעבירות סחר בסמים פצוע במעצרו
ערווה שיך עלי והנעל שלטענת המשטרה גרמה להטבעת הסימן על לחיו
ואטורי התייחס גם לגל הטרור ולקושי של הממשלה להתמודד עימו: "אני לא פוסל ביקורת עצמית, אבל בואו נסתכל על המצב כעובדה. כבר תקופה ארוכה שאנחנו רואים פה התקפות טרור. צריך להיכנס בו באופן חזק מאוד, וזאת בעיקר חווארה, אנחנו רואים שזה הפך להיות שדה רווי מחבלים ומטענים ויריות, וכל יהודי שמתקרב לשם מסכן את חייו באופן ודאי. צריך לחזק את השמירה על הציר הזה ולהיזהר. אני חושב שזו טעות להגיע לשם".
בנוגע להמשך חקיקת המהפכה המשפטית, שנמצאת בהשהייה נוכח פגרת הכנסת, ואטורי ציין כי "הרפורמה תימשך בהסכמה, כמו שראש הממשלה אמר". לדבריו, "היה משא ומתן לפני ההצבעה האחרונה (על ביטול עילת הסבירות), רצו להגיע להסכמות, מו"מ שלא נרשם בספרים של בית הנשיא. היו שיחות והסכימו על 60% מהדברים, אבל יש אנשים שפחדו להגיע להסכמה". הוא התייחס גם לאפשרות של הקמת ממשלת אחדות, וטען כי "יש אנשים באופוזיציה שחוששים מהמפגינים".