3 צפייה בגלריה
קארין אלהרר יפעת שאשא ביטון מיקי זוהר
קארין אלהרר יפעת שאשא ביטון מיקי זוהר
זוהר, שאשא-ביטון ואלהרר. גיבוי בקואליציה, מתקפה מהאופוזיציה
(צילום: עמית שאבי, דוברות הכנסת, גיל יוחנן)
ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) חידש הבוקר (יום ה') בריאיון לאולפן ynet את המתקפה על שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, שאותה נהג לתקוף עוד כשהייתה יו"ר ועדת הקורונה מטעם מפלגתו. "ההתנהלות שלה לא אחראית ומאוד מסוכנת לבריאות הציבור. היא צריכה לזכור שבתפקיד המיניסטריאלי שהיא מחזיקה יש לה אחריות גדולה לילדינו. היא צריכה להסתכל על זה מנקודת מבט כזו, ולא מנקודת מבט אישית או מה שהיא חושבת", הוא אמר.
"כשחשבתי ששאשא-ביטון עושה נזק גדול כיו"ר ועדת הקורונה ופוגעת בבריאות אזרחי ישראל לא יכולתי להתגונן", הוסיף זוהר. "הייתה עליי מתקפה רבתי ולא הבינו מה אני עושה". זוהר הטיל על שאשא-ביטון את האשמה לעלייה בתחלואה בגל השני ליותר מ-9,000 נדבקים ביום, וטען כי "כשאמרתי על זה בזמן אמת שהיא עושה דברים בניגוד לעמדת אנשי המקצוע ועושה דברים שמזכירים מכחישי חיסונים ואנשים שחושבים שהקורונה לא באמת קיימת – אנשים חשבו שזה עניין פוליטי. זו התנהלות לא אחראית ואנחנו רואים אותה גם היום".

איפה ראש הממשלה בנט? הוא אמור לקבל החלטות. "אני לא מכחיש שהוא לא מתפקד בפועל בשום פרמטר. הוא כתב ספר על הקורונה. הוא כתב שצריך לעשות חקירות אפידמיולוגיות, לסגור את נתב"ג, להעביר את הקורונה למשרד הביטחון ולהקים מערך הסברה. הוא אמר אין ספור דברים, ומה שהוא כתב הוא לא מימש".
שר המשפטים מתכוון ללכת לחקיקה שתמנע מנאשם להרכיב ממשלה. "גדעון סער עושה מה שהוא עושה משום שאין לו כבר ציבור ימני שעומד מאחוריו, אז הוא רוצה לפזול לציבור שנוטה יותר שמאלה. הציבור הימני נטש אותו ורואה שהוא מתחת לאחוז החסימה. הוא מנסה לייצר ספין שישים אותו במרכז השיח, אבל הוא לא מאמין בזה. אני חושב שלא צריך לעשות עניין מזה, כי גם הוא יודע שהחקיקה או שתיפסל בבג"ץ או יכולה להיות שונה לגמרי בתוך דקה – כשיהיו לנו 61 מנדטים נבטל אותה בהינף יד".
3 צפייה בגלריה
אחמד טיבי ובנימין נתניהו
אחמד טיבי ובנימין נתניהו
טיבי עם נתניהו במליאה לפני שבועיים. "הקואליציה תשנה גישה? גם אנחנו"
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
מתי הפיליבסטרים ייגמרו? יהיו הבנות עם הקואליציה? "הסיפור הזה נובע מאלקין, שבהנחיית גדעון סער, לקח פרויקט להשפיל את הליכוד. בינתיים ללא הצלחה. זו התקופה הכי כושלת של זאב אלקין כאחראי על קואליציה ואני חושב שהוא בעצמו כנראה מתוסכל. הם החליטו להקים ועדות לא-פרופורציונאליות ביחס לתוצאות הבחירות ואנחנו לא מגיעים. הם ניסו לדרוס ולהעלים את קיום האופוזיציה. אם הקואליציה תשנה גישה – נשנה את הגישה. אנחנו רוצים לעבוד בצורה מכובדת למען האזרחים".

אלהרר: "סומכת על שרת החינוך"

שרת האנרגיה קארין אלהרר מסיעת יש עתיד אמרה כי היא מגבה את פעילותה של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון. "היא לא אמרה שחיסונים זה דבר לא טוב. היא אמרה שחיסונים זה דבר טוב", אמרה אלהרר באולפן ynet. "יש מדיניות ממשלה, יש ראש ממשלה. בסופו של דבר נציג מדיניות אחידה שתהיה מלאת אהבתו של אף אחד. היא תהיה הדבר הנכון ותביא את הדרך שבה ניתן יהיה להתמודד עם וריאנט הדלתא".

אומרת יפה בן דויד שאין לממשלה מתווה לפתיחת הלימודים. "אני חולקת על הדברים הללו. אנחנו בימים אלה ממש בדיוני תקציב והכול יהיה ברור לכל אזרח ואזרחית בישראל. כולם ידעו איך תיפתח שנת הלימודים. הממשלה הקודמת דנה ביום חמישי בלילה אמרו סוגרים את המסעדות וביום שישי בבוקר פתחו מסעדות. זה לא המצב, אנחנו באופרה אחרת לגמרי ואני אומרת - ילדים והורים יידעו לאן הולכים".
הממשלה ההיא לא חפה. אבל מה עם התו הירוק שאף אחד לא יודע מתי מתחיל? "הוא נכנס לתוקף היום. כל הנושא של וריאנט הדלתא הוא פלואידי. לא ידעו עליו שום דבר. זה לא הקורונה של פעם. מנסים למצוא פתרונות במציאות משתנה כל הזמן. בהתחלה ראינו שהחולים קשה לא עולים הרבה פתאום רואים עלייה, צריך לשנות התנהגות.
3 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה בכיכר רבין בתל אביב
בדיקת קורונה בכיכר רבין בתל אביב
מתחם בדיקות קורונה בתל אביב. "רואים עלייה בחולים קשה - אז צריך לשנות התנהגות"
(צילום: מוטי קמחי)
עושה רושם שאתם בממשלה יותר נינוחים מול ההיסטריה בציבור. "אין פה אף אחד שנינוח, חרף הנתונים. יש פה נתונים שצריך לדעת להתמודד איתם. אין צורך בהיסטריה יש צורך בתגובה לנתונים שמתמודדים איתם ואני אומרת לך יש בקבינט מומחים יש שרים, ובסוף תתקבל החלטה, היא תתקבל. צריך להתכונן לכל תרחיש. ננסה בכל הכלים הנתונים לנו לטפל בסוגיה".
מה צפוי להיות בתקציב משרד האנרגיה? הוא עוד רלוונטי? "חוק ההסדרים מדבר על לא מעט מהפכות של אנרגיות מתחדשות - בנושא של גגות סולריים, של רכב חשמלי. אני מאוד מקווה שלא ייפלו דברים. משרד האנרגיה דואג לביטחון האנרגטי של מדינת ישראל. גם לתשתיות הכי בסיסיות".