2 צפייה בגלריה
האקדח שנתפס
האקדח שנתפס
האקדח שנתפס
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה עצרה הלילה (בין חמישי לשישי), בתום מרדף ליד אולם האירועים "אווניו" הסמוך לנתב"ג - שבו נישאה אמש בתו של העבריין יוסי מוסלי - שני צעירים מחולון בשנות ה-20 כשברשותם אקדח ואחרי שניסו להימלט מהמשטרה בנסיעה פראית. השניים, מטר רובין בן ה-25 ומיכאל פיס בן ה-23, היו אורחים באותה חתונה והמרדף אחריהם התנהל אחרי שיצאו מהמקום. מעצרם הוארך לפני כניסת השבת על ידי בית משפט השלום בפתח תקווה בארבעה ימים. הם חשודים, בין היתר, בעבירות של סיכון אדם בנתיב תחבורה, החזקת נשק שלא כדין, החזקת אגרופן או סכין שלא כדין, תקיפת שוטר והפרעה לשוטר.
במהלך סריקות מבצעיות במקום הלילה, כך מסרה הבוקר המשטרה, הבחינו לוחמי יס"מ ומג"ב ברכב שבו נסעו שני החשודים. חשדם של הכוחות התעורר, והם ביקשו מהשניים לעצור לבדיקה. החשודים סירבו, ובעת ניסיון הימלטותם פרצו מחסום, ניגחו ניידת ופצעו שוטר בידו. השוטרים ביצעו ירי לעבר גלגלי הרכב ועצרו את החשודים בחניון האחורי של אולם האירועים הסמוך. חבלנים בדקו את הנשק שנתפס ואת רכבם של השניים, ובסיום הועברו הממצאים להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של המשטרה.
מהמשטרה נמסר כי נערכת כעת חקירה כדי להבין עם מי מזוהים החשודים מבחינת ארגוני פשיעה, ואם התכוונו לבצע חיסול כלשהו. בדיון בצהריים בבית המשפט אמר נציג המשטרה כי פיס יצא מהחתונה ונראה בגילופין. הוא עלה לרכב וכאשר שוטר סימן לו לעצור והכניס את ידו לרכב הוא החל בנסיעה - השוטר נפצע כאמור, וביצע ירי לעבר הרכב. שוטר נוסף ירה לעבר הרכב, אך פיס וחברו רובין המשיכו בנסיעה פראית תוך פגיעה ברכבים, ובהמשך פרצו מחסום ופגעו בניידת שחסמה את הכביש. בחיפוש ברכבם נמצאו סכינים וסמים ובהמשך אותר תיק בנתיב הנסיעה ובו אקדח טעון.
2 צפייה בגלריה
יוסי מוסלי בהארכת מעצר
יוסי מוסלי בהארכת מעצר
מוסלי בהארכת מעצרו, בשבוע שעבר
(צילום: מוטי קמחי)
למרות החשד במשטרה שייתכן שהשניים התכוונו לבצע אולי חיסול, בדיון בבית המשפט לא יוחס להם חשד כזה. גם סנגורו של העבריין יוסי מוסלי עצמו מסר כי השניים היו אורחים בחתונה וטען כי לא היה ניסיון חיסול. "לא היה כל ניסיון חיסול ושני החשודים שנעצרו עם אקדח לפי גרסת המשטרה היו בכלל אורחים בחתונה וישבו עם האבא יוסי מוסלי באירוע", אמר סנגורו של מוסלי, עורך הדין דורון נוי. "בוודאות הטענה לניסיון חיסול אין בינה לבין המציאות כל קשר".
כאמור, אמש נישאה בתו של מוסלי באולם האירועים "אווניו". מוסלי, ששוחרר למעצר בית, הגיע לחתונה ואף ניתן לו אישור לקנות חליפה במיוחד בשביל המאורע. עם זאת, במשטרה הודיעו טרם האירוע כי הם לא מתכוונים לאבטח אותו, אך מסרו כי הם מתכוונים לעשות חיים קשים לעבריינים שיגיעו לשם - ופרסו כוחות באזור.
בשבוע שעבר האריך בית משפט השלום בתל אביב את מעצרו של מוסלי בשבעה ימים, וברביעי, כאמור, הוא שוחחר למעצר בית. מוסלי, שמוגדר כ"אימפריית פשע" של ממש, שב ארצה בעקבות חתונת בתו, ואז נעצר בנתב"ג. הוא חשוד ברצח אביחי וקנין, שחוסל בפברואר 2017, ובניסיונות רצח העבריינים איציק כהן ויענקל'ה אמסלם.
מוסלי ברח מישראל לדרום אפריקה בשנת 2017, לאחר שכמה עבריינים שעבדו איתו בשיתוף פעולה נעצרו כחלק מחקירת פרשת "אביב ערבי" שנחקרה בימ"ר תל אביב. אחד השותפים הבכירים בעבר של העבריין הוא קוטייר עודה, שהיה בעבר המוציא לפועל של משפחת מוסלי, ומרצה כיום עונש מאסר בפועל של 18 שנה. השניים הסתכסכו בשנים האחרונות וראש ארגון הפשיעה הצליח כאמור להימלט מהארץ לאחר שקוטייר ואנשיו נעצרו במסגרת הפרשייה.
עורכי דינו של מוסלי, יהלי שפרלינג ודורון נוי, מסרו כי "האדם שנעצר הוא חבר טוב של יוסי מוסלי, ואף ישב איתו בשולחן החתונה במשך כמה שעות. הפרסומים כאילו מדובר בניסיון חיסול הם שקריים".