על רקע המשך הדיונים בוועדת החוקה על המהפכה המשפטית מצד אחד, והמשך המחאות נגדה מצד שני, נדמה שכל הצדדים מחכים למתווה הפשרה של נשיא המדינה יצחק הרצוג, אותו הוא צפוי להציג בימים הקרובים. ח"כ אליהו רביבו מהליכוד אמר הבוקר (רביעי) ב-ynet radio כי המעורבות של הנשיא היא "מלכודת דבש", ואילו נדב גלאון, אחד ממובילי המחאה, אמר כי "נצטרך לבחון את מתווה הנשיא בשבע עיניים".
רביבו הסביר את דבריו, ואמר כי "הדרך שבה המתווה הזה מוצג והמעורבות הזו בשיח היא דרך שלהבנתי פסולה. המטרה של מלכודת דבש היא לגרום לצד אחד להיכנס למגרש, ובשלב השני הוא לא יוכל לצאת ממנו". לדבריו, "הנשיא במעמדו המכובד הוא אישיות מפייסת ואהובה ונעימה ואני מאמין לדאגה שלו, אך מאותו רגע שהוא התחיל תהליך, רק הצד הקואליציוני של המפה הפוליטית מגיע ומבקש ומציע ומסכים ואילו הצד האופוזיציוני לא משתף פעולה".
2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג
"לפני שהנשיא גמר לדבר, הם כבר אמרו שהם לא מקבלים". הרצוג, בחודש שעבר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד רואה את הדברים בצורה שונה לגמרי, ובריאיון לאולפן ynet אמר הבוקר כי "אנחנו מכבדים את הנשיא ונשקול כל מתווה שהוא יציג. מי שנתן לנשיא בעיטה זו הממשלה והעומד בראשה. לפני שהנשיא גמר לדבר, הם כבר אמרו שהם לא מקבלים, כאילו שהוא סתם מבזבז את הזמן שלו". עם זאת, שטרן הבהיר כי גם האופוזיציה לא תקבל את מתווה הנשיא בכל מצב, וציין כי "אנחנו לא נותנים לאף אחד, גם לא במצב הזה, צ'ק מראש". חברת סיעתו קארין אלהרר הצטרפה לדבריו ב-ynet radio, ואמרה כי "אנחנו מאוד מכבדים את הנשיא ומחכים למתווה שלו. נראה אותו, בוודאי יהיו דברים שנקבל, ובוודאי יהיו דברים שלא נקבל".
גלאון, ממובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית, היה הרבה יותר נחרץ משטרן ומאלהרר בנוגע למתווה הנשיא. "אנחנו כמובן נקרא ונלמד אותו לעומק, אבל כל המתווה הזה וכל ההתנהלות הזאת במחשכים של הנשיא מעלה המון סימני שאלה", אמר ב-ynet radio. לדבריו, הרצוג "כבר הציג פעם אחת מתווה שהיו בו שורה של בעיות, ועכשיו הוא מנסה לעשות איזשהו תיקון. אנחנו לא יודעים מה יהיה, אבל יש כאן מספיק תמרורי אזהרה".

לעומת גלאון, ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) היה פייסן יותר באולפן ynet ואמר כי "צריך להיות משהו מאוד קיצוני כדי שלא נקבל את מתווה הנשיא. אני מניח, מעריך ומקווה שהוא יניח מתווה ששומר על העקרונות הדמוקרטיים של מדינת ישראל ושיהיה בהסכמות רחבות". עם זאת, כהנא ציין כי "הצוותים שהנשיא פרס עליהם את חסותו כנראה עושים עבודה כנראה חשובה מאוד, אבל אנחנו לא כל כך מודעים למה שקורה שם. אני מניח שגם כשהנשיא ישים משהו, יהיה עדיין מרחב לתמרון".
בצל התגברות המחאות, ורגע לפני ההגעה לישורת האחרונה של חלק מהחקיקה של המהפכה המשפטית, נדמה שכן ניתן להתחיל לזהות בקיעים בליכוד. דוגמה לכך ניתן היה לראות בהיעדרותו של ח"כ יולי אדלשטיין על ההצבעות בקריאה ראשונה של פסקת ההתגברות וחוק הנבצרות שנערכו בלילה בין שני לשלישי. עם זאת, ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד אמר היום באולפן ynet כי "זה מה שיפה ומעניין בסיעת הליכוד, יש הרבה עמדות והרבה דעות, ומדברים עליהן, אבל בסופו של דבר מתיישרים ומצביעים".
2 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
"יש הרבה עמדות בסיעת הליכוד, אבל בסוף מתיישרים ומצביעים". אדלשטיין, בדצמבר
(צילום: דנה קופל )

גם ח"כ רביבו אמר דברים דומים, וציין על הליכוד כי "אנחנו תנועה מופלאה ודמוקרטית. כל אחד מהחברים יכול להביע דעה, ואנחנו חושבים שלצד החקיקה של הרפורמה במלוא הרצינות, זה נכון שאנחנו נדון בה על כל סעיפיה גם בתוך הסיעה". מנגד, אמר רביבו על החקיקה כי היא "נכנסה לישורת הראשונה שלה בתצורה ובהיקף מסוים ויוצאת לקריאה השנייה והשלישית באותו היקף ככתבו וכלשונו כפי שהיה במקור".