שב"כ והמשטרה סיימו את חקירת התקיפה בגשר הולכי הרגל מעל כביש 4 בתחילת החודש, שבה נדקר יצחק דהן בן ה-47 מבני ברק על-ידי פלסטיני ונפצע באורח קשה, ואחרי שלא מיהרו לקבוע זאת מלכתחילה קבעו לראשונה שמדובר בפיגוע.
המשטרה מסרה כי "מחקירת החשוד עלה כי הוא תכנן לבצע את פיגוע התקיפה על רקע לאומני, ואף עשה הכנת שטח בימים שקדמו לאירוע, על מנת לאתר מיקום ומועד המתאימים לכך".
החשוד, שהחזיק בהיתר לחיפוש עבודה בישראל, תקף את דהן נמלט מהמקום. רק בערב למחרת הותר לפרסום שנעצר פלסטיני בחשד לתקיפה.
מעצרו של החשוד, בן 33 מעינאבוס שליד שכם, הוארך בבית המשפט מעת לעת, ועם סיום החקירה הוגשה היום הצהרת תובע על כוונה להגיש נגדו כתב אישום. בנוסף הוגשה בקשה להשאירו במעצר עד תום ההליכים.
1 צפייה בגלריה
יצחק דהן
יצחק דהן
היה בטוח שהרקע לתקיפה לאומני. יצחק דהן וזירת הפיגוע
(צילום: שמוליק דודפור, תיעוד מבצעי מד"א)
כבר למחרת התקיפה סיפר דהן כי "עליתי על הגשר של גבעת שמואל, וראיתי מולי אדם שיורד בגשר ומחזיק שקית. היינו לבד על הגשר. הוא הסתכל עליי, הכניס את היד לשקית ולא הוציא כלום. שניות אחר כך, ואחרי שעברתי אותו, הוא הוציא משהו, לא ראיתי בדיוק מה זה - ואז חבט בו את הראש שלי פעמיים-שלוש, ונעלם".
דהן הוסיף כי "ירד לי הרבה דם והבן אדם נעלם. לחצתי על הפנים, חיכיתי לעובר אורח שיגיע, ואחרי שתי דקות הגיע מישהו וקרא לעזרה. לא שמעתי בדיוק מה צעק התוקף, אבל הוא מלמל משהו, כנראה המשפט הרגיל, 'אללה אכבר'". הוא סיפר כי אותו תוקף שפגע בו אמר לאדם אחר בעת שנמלט: "יש שם מישהו משלכם פצוע". דהן ציין כבר אז כי הוא בטוח שהרקע לתקיפה הוא לאומני, לאחר שרעייתו סיפרה בבית החולים כי "הוא אמר שמדובר היה בבן אדם עם חזות ערבית".