בעוד שבימים האחרונים מסתמנת הסלמה במצב הביטחוני, עם שלושה פיגועים, שיגור ארבע רקטות מעזה והמצוד שנמשך אחר שניים מתוך ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע - אמר הבוקר (יום שלישי) ח"כ ניר ברקת בריאיון לאולפן ynet כי הוא "מקווה שהממשלה לא תגלה חולשה ותדע להתמודד בנחישות, גם בעזה ובכל מקום, ותפעל ביד קשה". על הפגישה של ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי אתמול בשארם א-שייח אמר: "מקווה שהוא לא עשה ויתורים".
ברקת הוסיף: "אני שמח על כל פגישה של ראש ממשלת ישראל עם שכנים ומדינות אחרות, אני מקווה שהדברים שנאמרו שם טובים. אנחנו לא יודעים מה היה בפגישה, אבל עצם קיום הפגישה זה דבר חיובי ואני מברך על כך".
-מברך על עצם הפגישה אבל חושד בתוכן שלה? "אנחנו לא יודעים מה היה שם, ואם הוא הציע הצעות ברוח מה ששמענו מלפיד זה מטריד אותי מאוד, כי מה שצריך לעשות מול חמאס זה לחשוב איך מפרקים אותו מנשקו ואיך גורמים להם להבין שאין להם שום סיכוי לחסל את מדינת ישראל, ואולי בבוא העת להחליף לשלטון מתון".


-הליכוד היה 12 שנה בשלטון. גם הוא השתמש במצרים ולא בדיוק פירק את חמאס מנשקו "אני טוען שצריכים להיות יותר אגרסיביים מול חמאס הצבאי, הטרוריסטי. איתם צריך יד קשה מאוד. מה לעשות, שונאי ישראל היו פה 150 שנה מאז הציונות, הם ממשיכים להיות, לצערנו הרב. אנחנו ממשיכים בקו נחוש שצריך להיות יותר ויותר אגרסיבי. ככל שיש לנו יותר שותפים במזרח התיכון, גם כלפיהם וגם כלפי אירן, אנחנו צריכים להיות יותר ויותר אגרסיביים".
-מה צריך לעשות בשלב הזה של גל פיגועים וירי רקטות? איך אתה היית מגיב לירי? "הכלל במזרח התיכון אומר להיות רע עם הרעים וטוב עם הטובים. המשמעות היא שאנחנו צריכים כל הזמן לחדד ולשדרג את יכולתנו לפגוע בחמאס הצבאי, הטרוריסטי, לרדד אותו ובסופו של דבר לחסל אותו. לשם אנו צריכים לשאוף כל הזמן".
-אבל מה בפועל ממשלת ישראל צריכה לעשות עכשיו אל מול "טפטוף הרקטות"? "האסטרטגיה היא טקטית: מתי ואיך לפעול, אני רוצה לקוות שהממשלה לא רופסת ולא חוששת לעשות את הצעד הזה מהחשש לכאורה שהם יכולים להתפרק, בגלל האצבע של האחים המוסלמים ועבאס בתוך הממשלה. זה הזמן לצופף שורות, לקחת יותר אחריות, להסתכל אחד על השני, לפתוח את העיניים. נעבור את הגל הזה. עם ישראל עם חזק, לכוחות הביטחון מגיע שאפו וחיזוק.


"השאלה מה רמת הנחישות של ממשלת ישראל להתעסק עם זה. עוד דוגמה לחשש מרפיסות הממשלה זה נושא הקונסוליה שהאמריקנים רוצים לפתוח בירושלים. הקונסוליה הזו היא אסון במובן הזה היא חלוקתה של ירושלים. לא שמעתי את ראש הממשלה אומר בצורה ברורה שזה "לא יהיה". זה חמור מאוד וזה מראה על רפיסות, חוסר עמידה. זה מאפיין את הממשלה הזו שיש לה ימין ושמאל וערבים ביחד ולא יודעים לעשות מהלכים שאני חושב שכן היו צריכים לעשות, אני מאוד מוטרד מהרפיסות הזאת.
-בינתיים נראה שיש הסלמה בירושלים, מה צריך לעשות כדי להרגיע את השטח? "מניסיוני כראש העיר ירושלים, בתקופה כזו אנו צריכים ערבות הדדית. בזמנו קראתי ואני היום קורא לאנשים אחראים קודם כל להיות עירניים, לפתוח עיניים, להסתכל מסביב, לראות אם רואים אנשים חשודים וגם למי שיש רישיון לנשק ויודע להפעיל אותו- זה הזמן לשאת אותו בשביל האחריות הדדית. בעולם הרחב, כשיש אירועים, אנשים בורחים; אבל הדבר הנכון לעשות זה לייצר מגע למי שמיומן בכך ולעזור לקולגות. כולנו צריכים לעזור אחד לשני ולכוחות הביטחון".
1 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים, אתמול
(צילום: גיל יוחנן)

-כמו שאתה קורא את המפה, אנחנו לקראת גל פיגועים? "אנחנו רואים את זה. לצערנו הרב, שונאי ישראל לא צריכים תירוצים כדי לעשות גלי אלימות וטרור. גם הפעם יש גל כזה. אנחנו צריכים לדעת להתמודד איתו, לוודא שכל מי שבא לייצר פיגוע - הורגים אותו במקום ומנטרלים אותו. זו הדרך הנכונה להתעסק עם הטרור".
-אתה חושב שהממשלה מפגינה חולשה כי רע"מ בקואליציה? "השבוע שמענו את לפיד מציע כלכלה תמורת שלום לחמאס. מדובר על ארגון טרור, עצם ההצעה היא חולשה מאוד גדולה וחוסר הבנה בסיסית של איך חושבים בחמאס ושונאי ישראל שרוצים להשמיד אותנו. מבחינתם אין שום סיכוי שדבר כזה יקרה. איך אנחנו יכולים לדעת מה ההשפעה של העובדה שעבאס, שנמצא בממשלה ויכול להפיל אותה, על מערכת קבלת החלטות של בנט ואחרים?".
-אתה מאמין שבנט, גנץ וגורמים אחרים בקואליציה מקבלים החלטות יותר זהירות לגבי עזה וירושלים בגלל הרכב הקואליציה? "זה יפתיע אם זה יקרה? בא שר החוץ ומציע הצעה לחמאס, 'בואו נעזור לכם בכלכלה תמורת שקט'. מי שמציע הצעה כזו זה המזרח התיכון החדש של השמאל שפג תוקפו מזמן".
-מזוודות כסף קטאריות, רעיונות הנמל בעזה שהגיעו דווקא מתוך גורמים בליכוד, אלה לא המצאות חדשות "ברור שכשהממשלה היא בראשות המחנה הלאומי החשדות האלה לא רלוונטיים. ניסיון לקדם כלכלה זה סיפור אחר, אבל לא להתנות את זה בהפסקת הטרור. אנחנו צריכים לבחון איך אנו רוצים לקדם תהליכים, אבל דבר ראשון שיהיה ברור: עד שחמאס ושונאי ישראל לא יבינו שהם לא יכריעו אותנו, אין סיכוי להגיע איתם להסדר. זו בדיוק התפיסה של קיר הברזל של ז'בוטינסקי. הוא אמר בצורה ברורה: לא ניתן יהיה להגיע להסכמה כלשהי עם גורמים שרוצים לחסל אותנו, כל עוד הם מאמינים שהם יכולים לחסל אותנו. רק כשיהיו ממשלות מתונות ניתן יהיה להגיע להסדר, אבל עם טרוריסטים אין שום סיכוי להגיע להסדר. אותם צריך לחסל".